מה עושים נגד חלזונות בגינה?

חלזונות בגינה
חלזונות בגינה

תחזוקה של גינה היא לא פשוטה – חשוב לשמור על הצמחים בריאים ושמחים, וכן למנוע הופעה של מזיקים כמו כנימה קמחית, פרדוניה בדשא או חלזונות בגינה. חלזונות בגינה הם מזיקים נפוצים ומרגיזים, שכן הם נוטים לפגוע בצמחים, יודעים להתרבות במהירות ויכולים לגרום נזק לצמחים שאנחנו עובדים כל-כך קשה לטפח.

 

הבנה של מחזור החיים של החלזונות, הנזק שהם גורמים, ושיטות למניעה ולטיפול יכולים לעזור לכם להיפטר מחלזונות בגינה ולשמור עליה ירוקה ומשגשגת. יש לנו את כל הפרטים עבורכם. 

 

מה מחזור החיים של חלזונות?

 

מחזור החיים של חלזונות מתחיל מבקיעה מביצים, מעבר של שלבים שונים ובסופו של דבר הגעה לבגרות. חלזונות חיים כ2-5 שנים, ויכולות הרבייה המרשימות שלהם תורמות לגידול רב באוכלוסייה, מה שהופך אותם לאתגר מתמשך עבור בעלי גינות. 

 

מהם הנזקים אשר החלזונות יכולים לגרום לגינה?

 

חלזונות בגינה יכולים לגרום לכמה וכמה נזקים לגינה: 

 

פירוק צמחים

 

ראשית, חלזונות הם בעלי תיאבון רב מאוד, והם מתים על עלים של צמחים! לכן, חלזונות בגינה יכולים לפגוע משמעותית בצמחים שלכם, לסכן את הבריאות הכללית של הצמח ואת האסתטיקה של הגינה.

 

הרס שתילים

 

שתילים צעירים ורכים הם הפגיעים ביותר – חלזונות יכולים לטרוף זרעים שרק התעוררו, לעכב את צמיחתם של צמחים חדשים ואף לסכן את המגוון הביולוגי של הגינה.

 

נזק אסתטי

 

מעבר להרס של הצמחים, שבילי הריר שמותירים אחריהם חלזונות בגינה לא רק יוצרים בלגן לא נעים בעין, אלא גם מושכים מזיקים אחרים. בנוסף, הריר הזה יכול להכיל חיידקים מזיקים נוספים.

 

כיצד ניתן לטפל בבעיה של חלזונות בגינה באופן טבעי

 

חיסול חלזונות בגינה יכול להיעשות גם באופן טבעי. יש כמה דרכים שיעזרו לכם לעשות את זה:

  • מלכודות בירה – קברו בגינה מיכלים רדודים מלאים בבירה. הריח מושך חלזונות, והם נופלים פנימה. רוקנו את המיכלים האלו באופן קבוע ומלאו מחדש את המלכודות.
  • מחסומי נחושת – נחושת היא מרתיע טבעי של חלזונות. הניחו רצועות נחושת או מחסומי נחושת סביב צמחים פגיעים, והחלזונות יתרחקו מעצמם. 
  • קליפות ביצים – קליפות ביצים מרוסקות יוצרות משטח מחוספס שהחלזונות מתקשים לנווט בו. פזרו אותן סביב צמחים כדי למנוע את הופעת החלזונות תוך מתן חומרי הזנה לאדמה.
  • הסירו נקודות מסתור – פסולת ועלים שנשרו יכולים לתפקד כמחסה עבור חלזונות, ולכן חשוב לנקות את הגינה באופן קבוע, רצוי עם מפוח עלים אפקטיבי.
  • טורפים טבעיים – עידוד של טורפים טבעיים כמו ציפורים או חיפושיות יכולים לעזור לשמור על אוכלוסיית החלזונות תחת שליטה.

 

הדברת חלזונות בגינה

 

אם אתם סובלים מבעיית חלזונות חמורה ומחפשים הדברת חלזונת בגינה שהיא אפקטיבית מאוד, שקלו להשתמש בתכשירים קוטלי חלזונות ושבלולים. חומרים אלו מפתים את החלזונות בגינה וקוטלים אותם מיד. חשוב לפזר את החומר באזורים שבהם נמצאת אוכלוסייה גדולה של מזיקים, או סביב הצמחים. יש לפעול לפי הוראות היצרן, ובמידת הצורך, להרחיק חיות מחמד או ילדים מחומרי ההדברה. 

 

שמרו על גינה ירוקה ונטולת מזיקים עם גרין וורקס!

 

אחת הדרכים המרכזיות למנוע הופעה של חלזונות בגינה ומזיקים אחרים היא לפקוח באופן קבוע עין על הגינה ולשמור עליה מתוחזקת ונקייה, ללא מקומות מסתור עבור מזיקים כמו חלזונות או נחשים. 

 

גרין וורקס היא חנות גינון מובילה שמציעה כלי גינון וציוד גינון איכותי, חשמלי ומתקדם, שיעזור לכם לשמור על גינה מטופחת, ירוקה ונטולת מזיקים. היכנסו עכשיו לגרין וורקס, הזמינו כלי גינון שיגיעו עד אליכם לגינה ותהנו מחצר מטופחת ושמורה לכל אורך השנה!

הרשמו לניוזלטר שלנו

מצטרפים ונהנים מעדכונים והטבות