מדריך בחירת כלי עבודה וגינון

אנשי מקצוע וחובבי עשה זאת בעצמך חייבים להחזיק במגוון כלי עבודה המתאימים לביצוע עבודות הנחשבות לספציפיות בתחום המקצועי שלהם. כך לדוגמה, אנשי מקצוע בתחום הגינון, כמו גם בעלי בתים עם גינות נוי, חייבים להחזיק כלי גינון איכותיים, עוצמתיים ובטיחותיים כמו מכסחת דשא, מסור שרשרת, חרמש, מפוח עלים ומגזמה חשמלית. אנשי מקצוע בתחומי הבנייה, שיפוצים, אינסטלציה חשמל וכיוצא בזה, זקוקים לכלי עבודה חשמליים, עם עדיפות ברורה לכלים הנטענים, למשל מסור חשמלי, מברגה, משחזה, מקדחה עם פטישון ועוד.

מה חשוב בארגז כלים?

בעבר הלא רחוק, כלי עבודה היו נחלתם הבלעדית של אנשי מקצוע מיומנים העושים בכלים אלה שימוש רב ועל בסיס יומיומי. כיום, ישראלים רבים מעוניינים לבצע עבודות תחזוקה, בנייה ושיפוצים בכוחות עצמם, גם לא מעט נשים מבצעות תיקונים בבית לבד, משפצות ויוצרות רהיטים, מתקינות מדפים ועוד. 

אנשי מקצוע מיומנים, כמו גם חובבי עשה זאת בעצמך, הבינו כבר את החשיבות של כלי עבודה איכותיים. הם מוכנים להשקיע בכלי איכותי, נוח ואמין שישמש אותם לאורך זמן, וכיום רוב האנשים בוחרים בכלי עבודה נטענים ועוצמתיים בגלל היתרונות הרבים הטמונים בהם.

הקריטריונים העיקריים לבחירת כלי עבודה איכותיים ועוצמתיים הם:

  • תכיפות השימוש בכלי העבודה, למשל מברגה נמצאת לרוב בשימוש נרחב לכן יש להשקיע בכלי איכותי ועמיד מתוצרת מותג מוכר ומוביל. לפני רכישת הכלי כדאי לשאול מה תכיפות השימוש שתהיה בו ובהתאם לכך לקבל החלטות.
  • מותג או מכשיר זול.
  • הספק הכלי, עדיף להשקיע כמה שקלים יותר ולרכוש כלי עבודה נטען ועוצמתי. כך לדוגמה, מקדחה/פטישון נטענת V24 עם גיר שתי מהירויות מתאימה לאנשי מקצוע ולחובבי ע.ז.ב.
  • מקור הכוח לתפעול כלי העבודה. יש כלי עבודה המחייבים חיבור לרשת החשמל, וכלי מקצועי דורש חיבור תלת פאזי שאינו בנמצא במקומות רבים, לכן רבים מעדיפים כלי עבודה נטענים המאפשרים להם לעבוד בכל מקום וללא תלות במקור חשמל או סחיבת גנרטור כבד. בנוסף, לא מסתבכים עם כבלי חשמל.
  • נוחות עבודה ועיצוב ארגונומי המבטיחים אחיזה נוחה ויציבה, גם כאן לכלי העבודה הנטענים יש יתרון ברור בגלל המשקל הנוח, האחיזה הבטוחה, היעדר הכבל החשמלי ובמהלך העבודה לא שואפים גזים רעילים ולא מזהמים את הסביבה.

בחירת כלי גינון

כדי לבחור כלי גינון חשוב לאפיין צרכים, להגדיר תקציב, לבדוק הספק, תכיפות השימוש בכלי, נוחות תפעול, בטיחות בעבודה ועוד. בעקבות המהפכה הירוקה העוברת על העולם, כיום יש עדיפות ברורה לרכישת כלי גינון נטענים.

לבעלי בתים פרטיים עם גינות נוי כדאי להתמקד בכלי גינון נטענים V24 או V48. אנשי מקצוע בתחום הגינון והאחזקה זקוקים לכלי גינון עוצמתיים יותר, הם יכולים לרכוש כלים נטענים V80 כגון: חרמש לקיצוץ קנטים, מכסחת דשא מקצועית ועוצמתית, מפוח ועוד. כמו כן, לגננים מקצועיים וחובבים מומלץ לרכוש מסור שרשרת, גוזם גדר חיה ועוד.  

הרשמו לניוזלטר שלנו

מצטרפים ונהנים מעדכונים והטבות