מפוח עלים: 6 מפוחי עלים מומלצים לשנת 2024

שמירה על חצר מסודרת ונקייה לאורך עונות הסתיו והחורף או לאחר גיזום זו משימה שדורשת מפוח עלים מומלץ ויעיל. הבעיה? יש אינסוף דגמים וסוגים של מפוחי עלים, שקשה לדעת איזה שואב עלים מומלץ לנו! 

 

כדי לעזור לכם להתמודד עם הבעיה, המדריך הבא יעזור לכם להבין איך לבחור מפוח עלים נטען מומלץ, ומהם הדגמים הטובים ביותר בשוק ב-2024 שמשלבים ביצועים, אמינות ונוחות. 

אבל לפני זה, חשוב שנבין קצת יותר על לגבי מפוחי עלים נטענים.

 

מדוע כדאי לחשוב ברצינות על שימוש במפוח עלים נטען?

מפוח עלים נטען הוא פתרון מומלץ, איכותי, מהיר ויעיל לביצוע עבודות גינון ואיסוף פסולת ועלים שהצטברו בגינות, מדשאות, מדרכות ושבילים. במקום להקדיש זמן ומאמץ על ניקיון ידני של העלים עם מגרפה או מטאטא, אפשר פשוט להיפטר מהם, בקלות ובנוחות, בעזרת מפוח עלים נטען.

מפוח עלים נטען מומלץ
מפוח עלים נטען מומלץ

מפוח עלים – כללי 

מפוח עלים (באנגלית Leafblower) הוא כלי עבודה נפוץ בתחומי הגינון, הניקיון והתחזוקה. משתמשים בו בעיקר לצורך ניקוי, איסוף ופינוי מהיר של לכלוך ופסולת גינון כגון עלים, ענפים וזרדים שנושרים מהעצים והשיחים כל השנה. אבל ניתן גם להשתמש בו כדי לנקות בקלות רבה אבק, רגבי אדמה, חול ולכלוך סינטטי קל כמו ניירות, שקיות פלסטיק, קרטונים או פחיות שתייה מחצרות, שבילים ושטחים גדולים והומי אדם – כבישים מרכזיים, פארקים, אצטדיוני ספורט ועוד.

 

מבחר גדול של מפוחי עלים

 

בשוק יש היום מבחר גדול של מפוחי עלים, שמגיעים בסוגים, דגמים, עיצובים וגדלים שונים. כך, ישנם 3 סוגים עיקריים של מפוחים הנבדלים זה מזה בצורת ההפעלה – באמצעות סוללה נטענת, כבל חשמלי או מילוי של דלק (בנזין). גם מבחינת הדגמים והגדלים ההיצע הוא נרחב. זה יכול להיות מפוח ידני קטן וקל לנשיאה, מפוח עלים נטען נייד ואיכותי, מפוח גב חזק ומהיר או מפוח רב תכליתי שעושה 3 פעולות: נשיפה, שאיבה וגריסה של העלים.

 

לבדוק לפני שקונים

 

כמובן, לפני שמחליטים איזה מפוח עלים לקנות, כדאי לבדוק פרמטרים שונים, כמו משקל, ניידות, עוצמה, מהירות האוויר, רמת הרעש ולהתאים אותו לצרכים הספציפיים שלכם: מטרת השימוש, המקום שבו מתכוונים לעבודה, התקציב שעומד לרשותכם ועוד.

 

אחד הפרמטרים שכדאי לשים אליו לב זה מהירות האוויר משום שזה משמעותי לפינוי של פסולת ועלים ביעילות ובצורה קלה ומהירה יותר (גם אם מדובר על לכלכוך יותר כבד או עלים רטובים). גם עוצמת הרעש של המפוח וגודל המנוע הם קריטריונים משמעותיים שצריך לקחת בחשבון. שכן, הרעש לרוב מפריע לשכנים ולעוברי אורח ועלול לגרום נזקים בריאותיים.

 

לכן, כדאי לבחור בכלי עבודה כמה שיותר שקט, כדי להימנע מתלונות מהסביבה וכדי למנוע נזקים לכם ולאנשים אחרים. שתדעו, מפוח עלים נטען הוא כלי עבודה שקט יותר ביחס למפוח שעובד עם בנזין שנחשב הכי רועש. כמו כן, ככל שלמפוח יש מנוע גדול יותר, כך רמת הרעש גבוהה יותר. 

 

גודל השטח אותו רוצים לנקות

 

בנוסף, מבחינת השטח שמעוניינים לנקות, אם העבודה עם המפוח מיועדת לשטחים קטנים יחסית כמו גינה פרטית בבית שיש בה צמחיה מגוונת וצפופה או לבוסתן שיש בו הרבה עצים, מפוח ידני קומפקטי עשוי להיות נוח יותר לעומת מפוח גב שנחשב ליותר מסורבל בעבודה במקומות צרים. מנגד, מפוח גב יכול להתאים לניקיון מקצועי, מהיר ויעיל של שטחים גדולים דוגמת אתרי נופש, חצרות של גני ילדים ועוד. 

 

היתרונות של מפוח עלים נטען 

 

מפוח עלים נטען הוא כלי גינון מתקדם, עוצמתי וחדש יחסית, שמשמש חלופה איכותית, שקטה וידידותית לסביבה, למפוח עלים שמופעל בעזרת מנוע בנזין. למעשה, מדובר על מפוח חשמלי שפועל באמצעות סוללות ליתיום חזקות נטענות. כלומר, הוא מאפשר חופש תנועה וניידות מרבית בעת השימוש בו. בנוסף, עוצמת הרעש שלו נמוכה כך שאפשר לעשות את עבודות הגינון בלי להפריע לאנשים שנמצאים בקרבת המקום. ולא רק זה: הוא לא מזהם את הסביבה ומאוד קל, פשוט וכיף לעבוד איתו. 

 

אופן הפעולה של מפוח עלים נטען מבוסס על מנוע חשמלי, שבתוכו יש מגנטים קבועים וסליל חשמלי שמסתובב במהירות ביניהם. למעשה, המנוע ממשיך לפעול במהירות גבוהה בלי הפסקה בגלל זרם החשמל שיוצר דחייה בין המגנטים לבין הסליל החשמלי. התנועה הסיבובית המהירה גורמת לזרם אוויר חזק לצאת דרך הצינור והפיה של המפוח ולפנות את העלים, הלכלוך והפסולת. בצורה זו, ניתן לשמור כל הזמן על הגינה, החצר או השבילים נקיים, מסודרים ומטופחים בלי להשקיע מאמץ מיוחד. 

 

ההמלצה שלנו – מפוח עלים נטען של חברת greenworks

 

אם אתם מחפשים מפוח עלים נטען מומלץ, איכותי וחזק, נוח ופשוט לעבודה שוטפת וגם ידידותי לסביבה – כדאי  לכם לבדוק את המפוח הנטען V24 של greenworks. זהו כלי גינון מקצועי, אמין וחדשני של מותג גרמני מוביל בעולם, הפועל בעזרת סוללת ליתיום עמידה וחזקה V24 שיש עליה אחריות לשנתיים. זהו מפוח שמעוצב בצורה ארגונומית ומאוזנת לנוחות מרבית במהלך העבודה. הוא קל במיוחד לנשיאה ומאפשר לכם לנוע איתו בחופשיות ממקום למקום (משקלו 1.5 ק”ג בלי הסוללה). כלומר, ניתן לעבוד איתו במשך זמן רב בלי להתאמץ או לסבול מנזקים בריאותיים. הוא לא פולט גזים או אדי דלק בעת הניקיון, מפעילים אותו מיד על ידי לחיצה על מתג ההפעלה וניתן לבחור בין שני מצבי עוצמה שונים. נוחות השימוש בו מאפשרת לכם לעבוד בתדירות גבוהה ולשמור כל הזמן על גינה מטופחת ושטח נקי. מהירות האוויר שלו היא 160 קמ”ש, זמן טעינת הסוללה אינו ארוך והוא מצוין לניקיון של גינה ביתית, חצר קטנה, מרפסת חיצונית וכדומה. 

 

 

סוגים שונים של מפוח עלים

 

ישנם כמה סוגים מרכזיים של מפוחי עלים:

מפוח עלים נטען – מפוח עלים נטען הוא מפוח עלים שקט המופעל על ידי סוללות נטענות. מפוחים אלו מציעים ניידות ונוחות ללא צורך בחיבור למקור חשמל. הם אידיאליים עבור חצרות קטנות ובינוניות, והם עוצמתיים, שקטים וידידותיים לסביבה. 

מפוח עלים  עם כבל חשמלי – מפוח עלים חשמלי הוא מפוח הדורש חיבור למקור חשמל, ולכן הוא פחות נייד וגמיש ממקבילו הנטען. היתרון המרכזי שלו הוא האפשרות לעבודה רציפה בלי לדאוג מהחלפת והטענת סוללות.

מפוח עלים עם מנוע בנזין – מפוח עלים המונע בדלק מציע ביצועים חזקים ועוצמתיים, אך הוא מזהם את הסביבה, רועש במיוחד ודורש תחזוקה שוטפת ויקרה. 

 

מפוחי עלים נטענים ושקטים

 

אם אתם מתעדפים ניידות, גמישות והפחתה של רעש וזיהום, ההמלצה היא לבחור במפוח שואב עלים מומלץ נטען. ההתקדמות בטכנולוגיית הסוללות שיפרה משמעותית את זמן ההפעלה הרציף, והפכה את מפוחי העלים הנטענים לאופציה הטובה ביותר בשוק הביתי והמקצועי. מפוח עלים מומלץ הוא מפוח נטען שקט, ידידותי לסביבה ועוצמתי, שמאפשר עבודה חלקה ונוחה ללא הפרעות. 

 

המומלצים שלנו: בחרו במפוח עלים מקצועי!

מפוח עלים נטען 80v

 

דגם נוסף מומלץ, שהוא מתקדם, מהיר וחזק הוא מפוח גב נטען V80. המנוע שלו עוצמתי ומאפשר לעבוד ברציפות במשך 25 דקות, במהירות גבוהה מאוד. מהירות האוויר המקסימלית שלו מגיעה ל200 קמ”ש. כך שהוא נחשב לכלי עבודה יעיל ואיכותי, שמתאים מאוד לביצוע עבודות גינון וניקיון מקצועיות במהירות ובקלות וליהנות מתוצאות מעולות. 

 

מפוח עלים מומלץ של גרינוורקס 48V 

 

מפוח עלים חזק שמגיע בדגם קומפקטי אך עוצמתי. זהו מפוח עלים שקט שמגיע עם ויסות מהירות אלקטרוני ובקרת שיוט לשליטה מקסימלית. מפוח זה מושלם עבור גינות קטנות עד בינוניות, ומגיע עם מנוע חשמלי בעל הספק 48V וסוללות ליתיום שמספקות זמן ריצה ארוך – כ-40 דקות במהירות גבוהה ועוצמתית. המפוח שוקל 2.3 ק”ג (בלי הסוללות), כך שהוא מאפשר עבודה רציפה מבלי להעמיס על הגוף. ניתן למצוא דגמים שמגיעים גם עם שק איסוף בגודל 45 ליטר לאיסוף קל יותר של הפסולת.

 

מפוח עלים מומלץ של גרינוורקס 60V

 

דגם נוסף של גרינוורקס הוא מפוח עלים לנשיאה על הגב, שמגיע עם מנוע בעל הספק 60V הפועל בעזרת סוללות ליתיום איכותיות. מפוח כזה מיועד למי שזקוק לשימוש ממושך, ולכן הוא מתאים לחצרות גדולות מאוד או עבור שימוש מקצועי. הוא משלב עוצמה ונוחות.

 

טיפים לתחזוקה נכונה של מפוח עלים

תחזוקה נכונה של מפוח עלים היא חשובה כדי להבטיח את אורך חייו של המפוח ואת הביצועים המעולים שלו לאורך זמן. מומלץ לבדוק את המכשיר לסימני בלאי, לנקות את המפוח לאחר כל שימוש כדי למנוע הצטברות של פסולת (שימו לב לפתחי כניסת האוויר), וכן לוודא שהסוללה טעונה בהתאם להנחיות כדי למנוע טעינת יתר. כמו כן, מומלץ לאחסן את המפוח במקום יבש ומוגן כדי להגן עליו מפני לחות וקור. 

 

מחפשים מפוח עלים מקצועי? מפוחי עלים מחכים לכם עכשיו בגרינוורקס!

כדי למצוא מפוח שואב עלים נטען מומלץ, חשוב להעריך את גודל החצר ואת הצרכים שלכם. בגרינוורקס, מותג מוביל לכלי גינון נטענים ומקצועיים, תוכלו למצוא מגוון דגמים של מפוחי עלים מומלצים עבור כל דרישות החצר שלכם. 

בין אם אתם מחפשים מפוח עלים חשמלי שואב חזק במיוחד או מפוח עלים קטן וקומפקטי, בגרינוורקס תמצאו את מבוקשכם – בחרו עכשיו את המפוח שיגיע עד אליכם הביתה במשלוח מהיר ובאחריות של שנתיים! 

הרשמו לניוזלטר שלנו

מצטרפים ונהנים מעדכונים והטבות