מושגים בסיסיים בכלי עבודה

לא בטוחים מה זה סל”ד ומה הכוונה במברגת אימפקט, מה הם כלי עבודה נטענים ומה זה מומנט פיתול? המילון הבא יעזור לכם לקבל מושג במושגים בסיסיים!

אימפקט

כשמברגה היא מברגת אימפקט, המשמעות היא שהיא בעלת מצב רטיטה. כך, בעת שהיא נתקלת בהתנגדות מסוימת, היא מכניסה לפעולה את אפקט הרטט שמפעיל כוח עוצמתי על ראש הבורג. לכן, חשוב לבחור בכלי עבודה הפועלים עם אימפקט כשמדובר על עבודות מאומצות שדורשות כוח משמעותי.

וולט

וולט היא יחידה של מידת מתח ופוטנציאל חשמליים, ומסומנת באות v. ככל שמדד הוולט גבוה יותר, כך כלי העבודה עוצמתיים יותר, יעילים יותר וחזקים יותר. אם מדובר על כלי עבודה נטענים, הוולט משפיע גם על משך פעולת הסוללה – ככל שהוא גבוה יותר, כך הסוללה תספיק לזמן ארוך יותר.

מברגה

מברגות הן כלי עבודה נטענים או כאלו הפועלים עם מקור חשמלי, והן משמשות להברגה והוצאה של ברגים ואומים. ישנם סוגים שונים של מברגות – מברגות עדינות ומדויקות לקירות גבס, מברגת אימפקט, מברגת קלאץ’ וכאלו עם פעולות קידוח מסוימות.

מומנט פיתול

מומנט פיתול מדבר על כוח הסיבוב של המברגה וכיצד היא מתגברת על התנגדות מהצד השני. אפשר לומר שככל שמומנט הפיתול גבוה יותר, כך כלי העבודה עוצמתי יותר ויכול לחדור גם דרך חומרים קשים ועבודות מאומצות. בדרך כלל, אם הוולט גבוה, כן גם מומנט הפיתול יהיה גבוה. מומנט הפיתול נמדד מניוטון מטר, המסומן ב-Nm.

מקדחה

מקדחה מיועדת לקידוח חורים בחומרים שונים – עץ, פלסטיק, קירות וכדומה. גם מקדחות יכולות להגיע ככלי עבודה נטענים או מחוברים לחשמל. ישנה מקדחה “רגילה” אך גם מקדחת יהלום שמיועדת לקידוח חורים גדולים במשטחים קשים.

מסור

מסור משמש לחיתוכים בחומרים שונים, כמו עץ, פלסטיק, מתכת ועוד. ישנם סוגים שונים של מסורים – ממסור אנכי לנגרים, מסור עגול לחיתוכים עבים, מסור שרשרת לניסור גזעי עץ, מסור חרב לחיתוך צינורות מתכת ועוד. מסורים יכולים להגיע ככלי עבודה נטענים או מחוברים למקור חשמל. 

סל”ד

סל”ד הוא ראשי התיבות של “סיבוב לדקה”. ככל שהסל”ד גבוה יותר, כך מהירות הסיבוב גבוהה יותר, וכך העבודה מהירה ויעילה יותר. אם מדובר על עבודות עדינות הדורשות דיוק, עדיף שמהירות הסיבוב תהיה נמוכה. לחילופין, אם הדיוק פחות משמעותי עדיף לבחור בסל”ד גבוה כדי שהעבודה תהיה מהירה יותר. בכלי עבודה רבים נוכל לווסת את מהירות הסיבוב בהתאם לצרכים שלנו. 

קלאץ’

קלאץ’ (או בעברית יפה, ‘מצמד’), הוא האפשרות שלנו להתאים את מומנט הפיתול לעבודה הנדרשת. כלומר, בכלי עבודה שמגיעים עם קלאץ’, נוכל לבחור את מומנט הפיתול – אם מדובר על עבודה קטנה ופשוטה נבחר בדרגה נמוכה, בעוד אם מדובר על עבודה קשה ומאומצת, נבחר בדרגה הגבוהה ביותר. כך נוכל לוודא שאנחנו לא שוחקים את החומר.

הרשמו לניוזלטר שלנו

מצטרפים ונהנים מעדכונים והטבות