מה הם השימושים העיקריים למקדחה

מקדחה היא מכלי העבודה השימושיים ביותר, שאפשר למצוא כמעט אצל כל אחד בארגז הכלים. הסיבה לכך היא שלמקדחות יש כל כך הרבה שימושים יעילים, שמתחילים בקדיחת חורים בקיר אבל לגמרי לא מסתיימים שם.

מקדחות פועלות באופן די פשוט: הן נועצות מוט מחודד (שנקרא “מקדח”) בתנועה סיבובית, וכך יוצרות חורים באופן פשוט למדי. יתרון נוסף של המקדחות הוא הראשים שלהם (בשפה מקצועית, “ביטים” או “מקדחים”): למקדחות ניתן לחבר סוגים שונים של ביטים, בגדלים שונים, כאלו שפועלים על חומרים שונים וכאלו המשמשים להברגה – כך שללא ספק מדובר על כלי ורסטילי עם שימושים רבים. לא מאמינים לנו? המאמר הבא יבהיר כמה מהשימושים הבולטים יותר של המקדחות.

שימושים שונים של מקדחות

למקדחות כמה שימושים עיקריים, שהופכים אותן לאחד הכלים השימושיים ביותר בתיבה שלנו:

לקדוח
בראש ובראשונה, השימוש העיקרי של מקדחה הוא – טוב, לקדוח. מקדחות מסייעות לנו לקדוח חורים בקירות ובחומרים קשים כמו מתכת, עץ, אבן ועוד, על מנת להחדיר ברגים אך גם על מנת ליצור חורים עגולים שימשו לידית דלת, חור ניקוז בכיור ועוד חורים עגולים אחרים.

להבריג
מקדחות (בעיקר מקדחות נטענות), משמשות פעמים רבות גם כמברגה – אם במקום מקדח מרכיבים עליהן ראש מברג. מקדחות כאלו מסייעות לנו להבריג במהירות וכן לחלץ ברגים במהירות.

חורי פיילוט
כאשר אנחנו קודחים בעץ או מנסים להבריג בעץ, אנחנו עלולים לסדוק אותו ולגרום לפיצול בעץ, שכן הברגה חודרת לעץ ולכן נוטה לפרק ולפצל אותו. לכן, נהוג להשתמש במקדחות על מנת לקדוח חור קטן במעט מעובי הבורג. חור הפיילוט הזה מסייע לנו ליצור גימור מדויק ולהמעיט את הנזק לעץ.

מדפים למחסן ולמקומות אחרים

מקדחות מסייעות לנו גם בעבודות בית פשוטות, כמו למשל תליית מדפים למחסן. כך, על מנת לתלות מדפים, נצטרך להשתמש במקדחות כדי לקדוח חורים במדפים ולחבר לקיר באמצעות דיבלים ומוטות ברזל. מקדחה תעזור לנו גם בחיבור של מדפים צפים, מדפי מתכת וכן חיבור של ארון לקיר.

התקנת גבס
כאשר אנחנו מתקינים קירות גבס, אנחנו צריכים להרים ולהחזיק פאנלים גדולים של גבס ביד אחת וביד השניה לקדוח. מקדחה נטענת מסייעת בפעולה הזו, שכן ניתן בקלות לשאת אותה ממקום למקום.

ההבדל בין נטען לחשמלי

מקדחות “רגילות” – מקדחות רגילות הן כאלו המחוברת בכבל חשמלי. היתרון שלהן נובע מכך שאינן מוגבלת בזמן עבודה, ועוצמתן גבוהה במיוחד. החיסרון ברור – הן לא ניידות, ואי אפשר להשתמש בהן ללא מקור חשמל.
מקדחות נטענות – מקדחה ללא כבל, הפועלת על סוללות. היא יעילה במיוחד שכן אינה דורשת מאיתנו חיבור לחשמל, וכן לא סוחבת אחריה כבל שעלול להפריע לנו בעבודה. יש לה גם חסרונות – אנחנו תלויים בחיי הסוללה שלה, וכן היא נחשבת עוצמתית פחות ממקדחות רגילות.

הרשמו לניוזלטר שלנו

מצטרפים ונהנים מעדכונים והטבות