מהם השימושים העיקריים למסור ג’קסון

אחד המסורים הכי טובים לשימושים מגוונים נקרא מסור ג’קסון

לאחר שתכירו את השימושים העיקריים של מסור מדגם זה תוכלו להפיק ממנו יותר. ונכון, זהו שם מעט מוזר, אך כדאי לדעת שהוא בעצם שיבוש של jigsaw.

צורתו של המסור ייחודית, הוא בנוי בצורה אנכית, כאשר מניחים את העץ או כל חומר מתאים אחר שרוצים לחתוך ביחס ללהב (המסורית האנכית). את לוח העץ מזיזים כלפי המסור וכך יוצרים את החיתוך.

ביצוע צורות חיתוך מיוחדות ורמת גימור גבוהה

מרבית המסורים לשימוש אישי פרטי או מקצועי, נועדו לביצוע חיתוך בצורה פחות או יותר ישרה. כלומר, מסמנים על העץ שחותכים סימון ישר (נניח, בעיפרון) ואז מנסרים. מסור ג’קסון שונה מכך מפני שניתן לבצע עוד המון סוגים אחרים של חיתוכים.

מלבד ניסור בקו ישר, ניתן לבצע גם חיתוך בקו מעוקל או ממש במעגל. מפעילים שצברו מעט ניסיון עם ג’קסון יכולים ממש לשרטט קווים מעוגלים ומעוקלים משוכללים כך שניתן לעקוב גם אחר צורה מאוד פתלתלה.

אפשר להסתכל על הדברים בצורה כזאת – זהו כלי עבודה שיכול למעשה לבצע שלב די מתקדם של עיבוד חומרי הגלם. כלומר לא צריך קודם לחתוך את הלוח ולאחר מכן להרבות בשיוף או הקצעה. ניתן מלכתחילה להפיק את התוצר הכמעט מוגמר.

גמיש ביכולת עיבוד של חומרי גלם

השימושיות המרובה של המסור הזה ניכרת גם ביכולת לעבד מגוון רחב של חומרי גלם. בין השימושים של המסור ניתן למצוא למשל חיתוך של לוחות עץ אך גם ניסור של סיבית, MDF.

ניתן לנסר חומרים פלסטיים או פולימרים מכל סוג, אפילו קרמיקה. המסור יכול גם לחתוך בקווים הרצויים חומרים כגון מתכת, לרבות אלומיניום וכן גם חומרים קשיחים אחרים.

לחתוך ולנסר בעזרת להב ייעודי

מפני שניתן להשתמש במסור לצרכים מאוד מגוונים, יש לתפעל כראוי. לא רק מבחינת הבטיחות (החשובה כמובן) אלא גם להקפיד שמצוידים במסורית המתאימה. אמנם מסור ג’קסון מסוגל לחתוך מגוון חומרים, אך זאת רק אם הוא מצויד בלהב מתאים.

המסורית, שנעה בתנועות מהירות מעלה ומטה, צריכה להתאים למשימה שעומדת על הפרק. יש מסוריות המצוידות בשיניים שטובות לחיתוך פלטות ועץ מלא.

מסוריות אחרות יכולות להתאים יותר מכך לחיתוך של פלסטיק, מתכת וכן חומרים אחרים. נבקש להוסיף ניתן לרכוש גם להבים רב תכליתיים. הם טובים מאוד אך לא תמיד מהווים חלופה ללהבים שמתאימים פיקס לחומר כזה או אחר.

לפני שחותכים, בודקים!

שימו לב שמדובר על מסור לא מאוד מסובך להפעלה, אך גם כזה שדורש זהירות בשימוש. תמיד בדקו שאתם ערים לכללי הבטיחות ולחלקים השונים.

עם הזמן, עם קצת תרגול, המיומנות מאפשרת להגיע לדייקנות רבה והפיק תוצרים מרהיבים!

מסורי ג’קסון מהטובים בעולם וכלי עבודה מקצועיים נוספים מחכים לכם ב-greenworks. מצאו באתר את הדגם הטוב בשבילכם, קנו ותתחדשו!

הרשמו לניוזלטר שלנו

מצטרפים ונהנים מעדכונים והטבות