איך בוחרים מסור ג’קסון

משפחת המסורים הרחבה כוללת מגוון רחב למדי של דגמים שונים. דגם ייחודי הן בצורתו, הן במבנהו והן באופן שימושו הינו הדגם שנקרא מסור ג’קסו או בעברית – ג’קסון.

למעשה, שמו של המסור הזה הינו jigsaw אך בדרך כלל הוא מכונה ג’קסון. על כל פנים, זהו מסור אנכי ויש לנו כמה טיפים שיעזרו לכם לבחור אותו בצורה האופטימלית.

סוגי החומרים שאתם יכולים לנסר בבית או בחצר

הקריטריון החשוב הראשון שיעזור לכם לבחור מסור ג’קסון שהינו מתאים עבורכם הוא מטרת השימוש. אם אתם צריכים מסור שמתאים במיוחד לחיתוך של עץ, שימו לב שגם העובי חשוב.

המסורים הגדולים והמקצועיים יותר יכולים להתמודד עם חומרים יותר עבים. ואגב, כמעט כל מסור מסוג זה מתאים גם לחיתוך של חומרים נוספים, מלבד עץ. למשל ניסור של פלסטיק, סיבית, אפילו מתכות. חשוב להעיר שייחודו של המסור הינו חיתוך בקווים מעוגלים.

יש מסורים מתאימים יותר ממנו לחיתוך בקו ישר, במהירות ההפעלה גבוהה יותר או בעובי החומר שאפשר לחתוך. אך לג’קסון אין מתחרים בחיתוך מעוגל, בהיצמדות לדוגמאות שונות, לרבות אליפסות, קווים עקומים ואפילו דוגמאות מאוד מפותלות.

איך בוחרים מסור ג'קסון
איך בוחרים מסור ג’קסון

שליטה במהירות וצפיפות החומר

מלבד העובדה שאתם צריכים לבדוק מהו העובי המקסימלי של החומר שהמסור יכול לחתוך, כדאי לבדוק גם את נושא המהירות. יש מסורים מסוג זה שיכולים לחתוך במהירות יחידה ויש כאלה שאפשר לכוון אותם למהירות הרצויה. אם זקוקים למסור אך ורק לחיתוך עץ, שינוי מהירות יהיה פחות שימושי.

אם עוברים בין חומרים שונים, לאלמנט הזה יש משמעות. כך ניתן לחתוך טוב יותר חומרים בעלי צפיפות משתנה. אגב, יש דגמים שבהם ניתן להפעיל תכונה של רטט או חיתוך לצדדים.

תנועה זו, אפילו אם היא מאוד עדינה, מקלה על חיתוך של חומרים קשים או עבים במיוחד. כלל אצבע – מסור ג’קסון בהספק גבוה יוכל להתמודד עם חומרים יותר קשים, ביתר קלות.

האם דרוש לכם מסור נייד יותר או נייד פחות

במידה והמסור דרוש לכם לצורך עבודה בנגריה, סביר מאוד להניח שאתם צריכים את הדגמים היותר גדולים וכבדים. 

יש דגמים של מסור ג’קסון אשר נחשבים לניידים יותר. הם דגמים יותר קטנים ומצוידים בסוללה נטענת (כן, בדומה למברגה נטענת). היתרון במסור עגול נייד שניתן לבצע בו עבודות רבות בבית או בגינה באופן קל, ללא כבלים נגררים או צורך בנקודות חשמל. לדגם הנטען יש יתרון בניידות ובחוזק הנובע מסוללות איכותיות לזמן ארוך. 

תפעול נוח ועלות המסור

לפני שאתם לוקחים דגם כזה או אחר, תנו דעתכם לעוד שני דברים.

הראשון הוא התפעול ואחיזה קלה באופן יחסי של המסור העגול והשני הוא העלות.

הצטרפו למהפכה הירוקה של חברת greenworks tools עם מסור אנכי נטען

מחפשים מסור אנכי בדיוק לצרכים שלכם?

באתר greenworks tools תמצאו מגוון כלי עבודה איכותיים וביניהם מסורי ג’קסון איכותיים, נוחים לעבודה ונטענים, במחירים משתלמים ביותר!

הרשמו לניוזלטר שלנו

מצטרפים ונהנים מעדכונים והטבות