מהי כנימה קמחית ואיך מטפלים בה?

כנימה קמחית
כנימה קמחית

כנימה קמחית היא חרק זעיר וידוע לשמצה הניזון מצמחים שונים. הכנימה ניתנת לזיהוי באמצעות המראה הרך שלה, שמזכיר כותנה, והיא עלולה לזרוע הרס רב בגינות, בחממות ואפילו סתם על העציצים הביתיים שלנו. כנימה קמחית גורמת נזק על ידי ניקוז חומרי ההזנה של הצמח וכן העברת מחלות. לכן, חשוב מאוד לזהות בכנימות קמחיות בזמן ובאופן מיידי כדי להגן על הצמחים מנזק בלתי הפיך. 

אבל אל דאגה, לא באנו להלחיץ אתכם – יש לנו את כל השיטות והדרכים לטפל בכנימה קמחית ובנזקים שלה!

 

מה זה כנימה קמחית?

 

כנימה קמחית היא מזיק קטן ובעל גוף רך. יש לכנימות מראה מובהק, ולרוב הן מכוסות בחומר לבן המזכיר כותנה או חוטים דמויי קמח. כנימות קמחיות מתקבצות על גבעולים, עלים ובחלק התחתון של הצמחים. הן מחלישות את הצמח, מה שמוביל לעצירת הצמיחה, הצהבה של העלים, ובמקרים חמורים גם הרס גמור של הצמח. בנוסף, נוכחותן מביאה גם לצמיחת עובש בצמח. אם זה לא מספיק, כנימות מתרבות במהירות, ולכן המצב יכול להסלים במהירות. 

זיהוי כנימה קמחית בזמן הוא חיוני למניעת נזק לצמחים. לכן, חשוב לעקוב מקרוב אחר הגינה או הצמחים שלכם לאיתור סימני כנימות ולהבין את מחזור החיים וההרגלים של כנימות. במידה וזיהיתם כנימות, זה הזמן לפעול מהר ולבצע הדברת כנימה קמחית כדי להגן על הצמחים ולשמור על מערכת אקולוגית בריאה.

 

האם כנימה קמחית מסוכנת לבני אדם?

 

כנימה קמחית אינה מזיקה לבני אדם או לבעלי חיים. עם זאת, הימצאותה עלולה להוביל לפגיעה משמעותית בצמחים, וכך לפגוע בגידולים חקלאיים, צמחי נוי וצמחי בית. 

 

כיצד ניתן לטפל בכנימה קמחית באופן טבעי?

 

אם אתם מחפשים טיפול טבעי לכנימה קמחית, יש כמה טיפולים כאלו:

 

פרת משה רבנו

חיפושית פרת משה רבנו טורפת כנימות. לכן, תוכלו להכניס את החיפושיות לגינה שלכם והן ישמשו כטורפים טבעיים ויעזרו לשלוט באוכלוסיית גדילתן.

 

ספריי שום

הכינו ספריי שום על ידי ערבוב שיני שום עם מים וכמות קטנה של סבון. סננו את התערובת ורססו אותה על הצמחים הנגועים.

תרסיס קוטל חרקים – השתמשו בספריי קוטל חרקים אורגני ובטוח שניתן למצוא בחנויות והוא יעיל להריגת כנימות קמחיות. פעלו לפי ההוראות על גב התרסיס.

 

מים וסבון

 לפעמים גם מים וסבון יכולים להספיק כדי להתמודד עם אוכלוסיה קטנה של כנימות. הכינו בקבוק ריסוס והעבירו תערובת של כף סבון עם מים חמימים, ורססו מסביב לכנימות. אם המצב גרוע, גם חומץ כנימה קמחית מרחיק. 

 

הדברה באמצעות קונפידור 

 

דרך נוספת להדברת כנימה קמחית היא שימוש בקונפידור. קונפידור הוא חומר הדברה נגד כנימה קמחית שמכיל אימידקלופריד שנספג בצמח ומספק הגנה לאורך זמן. כדי להשתמש בקונפידור, יש לדלל את הכמות הממולצת במים ולמרוח את התערובת על האדמה מסביב לבסיס הצמח הנגוע. שיטה זו מבטיחה כי הקונפידור נקלט על ידי הצמח, ומהר מאוד מרחיק הקונפידור כנימה קמחית. 

 

רוצים לשמור על גינה בריאה, ירוקה ונטולת מזיקים? גרין וורקס ישמחו לעמוד לרשותכם!

 

הבנה של כנימות קמחיות ויישום טיפולים טבעיים או שימוש בקוטלי חרקים כמו קונפידור יכולים לעזור לכם להגן על הצמחים מפני מזיקים שונים כמו כנימה קמחית או פרודניה בדשא. כדי למנוע את הופעתם מראש, חשוב לבצע ניטור קבוע של הגינה שלכם, להשתמש בציוד גינון איכותי ולדעת כיצד לטפל בצמחים לחורף ובצמחים לקיץ.

בגרין וורקס, מותג מוביל לציוד גינון איכותי וחשמלי, תוכלו למצוא את כל מה שצריך כדי לשמור על גינה בריאה וחזקה לאורך זמן, שתוכל להתמודד עם כל מזיק שמגיע ונשארת ירוקה ופורחת בכל עונות השנה!

הרשמו לניוזלטר שלנו

מצטרפים ונהנים מעדכונים והטבות