כל מה שצריך לדעת על גינון ותחזוקת הגינה

השוק מציע מבחר מגוון של כלי גינון בטיחותיים ואיכותיים בכלל ועם סוללות נטענות המייתרות את הצורך בחיבור לחשמל ומאפשרות עבודה נוחה גם בהעדר יכולת חיבור לחשמל. כמו כן כלים אלה מייתרים את התלות בדלק וממילא הם חסכוניים.

אם יש לכם גינה גדולה או גינות אחדות- כלי גינה נטענים עשויים לתת לכם את הפתרון הטוב והיעיל ביותר. ככל שהגינה עשירה ומורכבת יותר, כך, בהתאמה נדרש מספר רב יותר של כלים: מכסחת, מקדחה, מברגה, מעדר, מגרפה, מפוח ועוד.

ככל שיהיו ברשותכם כלי גינון רבים יותר, כך תוכלו לבצע את מלאכת התחזוקה ללא תלות בגנן מקצועי. עם זאת מומלץ לקבל הדרכה, כדי לתפעל כל כלי באופן זהיר ובטיחותי.

על מה חשוב להקפיד?

  1. חשוב לטייב ולהשביח את האדמה, שהיא קרקע הגידול דשנו אותה ובכך העשירו אותה בחומרים המטייבים ומשביחים אותה.
  2. אם יש לכם דשא- מומלץ לכסח אותו מדי שבועיים בקיץ ופעם בחודש בחורף.
  3. חשוב לנכש עשבים שוטים בגינה כדי שלא “יגנבו” את החומרים החיוניים מהצמחים ומהפרחים, וגם כדי שלא ישמשו מדגרה למזיקים שונים.
  4. רצוי להתקין מערכת השקיה ולהפעילה מעת לעת באופן מבוקר. במונחי עלות- תועלת, כדאי לשקול פנייה אל גנן מקצועי או אל מישהו שמאומן ומיומן בהתקנת מערכות השקיה.
  5. על מנת להפיק ולמצות את מלוא הפוטנציאל האסתטי מהגינה שלכם, רצוי להתייעץ עם מומחים איזה סוג של צמחים (עונתיים או רב שנתיים) כדאי לשתול, בהינתן מצב אובייקטיבי כגון: האקלים, האם הגינה מקורה, גודל השטח, מידת האפשרות, הרצון או היכולת שלכם לתחזק את הגינה ועוד.

 חשיבות הדברה וריסוס

ריסוס והדברה הם פעולות חיוניות ביותר. הואיל ושימוש בחומר הדברה ייעודי- כגון חומר הדברה נגד נמלים – הוא תנאי הכרחי ליעילות ההדברה, חשוב לפנות לבעל מקצוע בתחום זה. שימוש בטיחותי וזהיר הוא הכרחי למניעת סכנה.

חשוב לדעת כי תחזוקה שוטפת של גינה מחייבת שימת לב למצבה בכל עת. על מנת להימנע מטעויות, חשוב לוודא מראש שאתם יכולים ויודעים לבצע את עבודת התחזוקה במו ידיכם ובאמצעות הכלים המתאימים שברשותכם, אחרת הנזק יהיה  רב מהתועלת ושכרכם ייצא בהפסדכם אם וכאשר יתברר לכם, חלילה, כי הרצון הטבעי לחסוך כסף גרם לנזק, אשר עלות התיקון שלו גבוהה בהרבה מהסכום שהיה אמור להיחסך.

הרשמו לניוזלטר שלנו

מצטרפים ונהנים מעדכונים והטבות