טרנדים חדשים בגינון לשנת 2023

קבלו השראה והחיו את גינתכם בעזרת הטרנדים העדכניים

עייפתם מהגינה, או שיש לכם מצב רוח לשינוי? העיפו מבט בטרנדים החדשים בגינון לשנת 2021 וקבלו השראה. במאמר זה נספר לכם הכל על מעקב אחר הטרנדים החדשים:

1. הגינה כמקום רגיעה ושלווה

2. טרנד גדל-זאת-בעצמך

3. מטבחי חוץ

4. גינון עירוני

5. צמחיה סביבתית

גינון עירוני

הגן כמקום רגיעה ושלווה

אחד הטרנדים לשנה זו הוא הגן כמקום רגיעה ושלווה. לצד העבודה הקשה הדרושה לתחזוקה, על הגינה לשמש כנווה מדבר לטעינת הסוללות שלכם. מספר טריקים פשוטים יעזרו לכם למצוא אושר בטבע ולדלג מעל המתח שעלול להיווצר. טיפ פשוט אחד הוא הסרת כל הצמחיה שאיננה מספקת יתרונות אקולוגיים ודורשת עבודה מיותרת. לחילופין, בחרו רק בפרחים הדורשים עבודת תחזוקה מועטה, ורב-שנתיים החוזרים בכל שנה. טרנד חדש נוסף שיסייע בהפחתת הלחץ הוא כלי גינון נטענים / אוטומטיים. לאנשים רבים אין די זמן להשקיע בטיפוח הגינה. המוצרים החדשים עשויים לסייע להבין שאין הכרח להשקיע עבודה רבה בגינון. טרנדים חשובים: מערכות השקיה אוטמטיות ומכסחות דשא רובוטיות. הטלפון הנייד שולט במכונות אלה, המטפלות במדשאה גם בהיעדרכם.

טרנד גדל-זאת-בעצמך

רבים חזו את העליה בפופולריות של טרנד זה ביתר שאת השנה. יש לראות את הגינה לא רק כמקום לתפוס בו שלווה אלא גם כמקום עם מטרה. עשו שימוש בגינה בשתילת ירקות ופירות, או שתכינו קוקטייל עם עשבי תבלין שקטפתם בעצמכם. האם ניסיתם מעודכם פרחים אכילים? הם יוסיפו למטבח מגע יצירתי נפלא.

מטבחי חוץ

למי מכם הפתוחים לשינויים גדולים יותר, טרנד מעניין הוא מטבחי החוץ. אין מדובר יותר רק במנגל פשוט, אלא במטבחים מתקדמים יותר, שיאפשרו לכם לבשל תחת כיפת השמיים וליהנות מהגינה ברמה חדשה לגמרי. ישנם סוגים רבים של מטבחי חוץ, מהפשוטים ועד למתקדמים ותוכלו לבחור במתאים ביותר לסגנון חייכם. קחו בחשבון את תנאי מזג האוויר באזורכם. הימנעו מפינות קרות ושקלו את האפשרות לכסות את המטבח בקנבס או גג פאטיו, כדי שהגשם לא יקלקל את תכניותיכם לבישול בחוץ.

גינון עירוני

שנה זו מציעה טרנדים מעניינים גם לאוהבי גינון החיים באזורים עירוניים. בעיר אין הרבה חלל פנוי לעבודת גינון. ההתמקדות בגינון העירוני משתקפת ברעיונות חדשים לגידול צמחים בכל מקום אפשרי, כגון ערוגות בקופסאות או הפיכת קירות אפורים לווילונות צומחים ירוקים. מלבד זאת, אם תרצו להוסיף טאץ’ עירוני לגינה הכפרית שלכם, ניתן לאמץ רעיונות מתחום זה בקלות למרחבים גדולים יותר.

הטרנד הכללי מוביל לגינה קטנה יחסית, וכך נוכל להתחיל לראות את הגינה כחלק מאזור המגורים. לכן, קישוט ואבזור הגינה בצבעים האהובים עליכם ובחומרים איכותיים עשויים לחולל את השינוי. יתכן שהטרנד יהיה דווקא צבע דובדבן עליז. גם אם תלכו בעקבות הטרנד וגם אם לא, השתמשו בצבעים שיצרו הרמוניה עם שאר הגינה.

צמחיה סביבתית

בכל הנוגע לצומח, הטרנדים הנוכחיים מובילים אותנו לצמחיה שהשימוש בה מודע לסביבה ואקולוגי. שקלו לשתול צמחים ידידותיים לדבורים כגון לבנדר או שושנת האלפים (רודודנדרון) כדי לעודד האבקה. אפשרות נוספת היא שתילת צומח שימשוך מושיות (“פרת משה רבנו”), וכן שרכים דוגמת ציפורני חתול וחמניות, שיסייעו נגד כנימות ויפחיתו את נזקיהן. חשיבות ההיבט הסביבתי עולה השנה והדבר מתבטא בכך שיצרנים רבים יותר מציעים למכירה עציצים מחומרים אורגניים וקוטלי עשבים ידידותיים לסביבה.

אם תבחרו לאמץ את כל הטרנדים החדשים או רק את חלקם, ודאו שתעשו זאת על פי תקציבכם וחשוב מכל – קחו את הזמן. זקוקים לעזרה ותמיכה נוספים? צרו קשר עם משתלה מקומית וקבלו את עצת המומחים.

הרשמו לניוזלטר שלנו

מצטרפים ונהנים מעדכונים והטבות