טיפול במדשאה באביב

טפלו במדשאה באביב – כדי שלא תתחרטו בקיץ! המדריך למדשאה שופעת.

האביב מציץ מעבר לפינה אחרי חורף ארוך וקר, השמש מחממת את פנינו ורוח קלה נושבת –

סימנים אלה מקודשים בקרב מרבית הגננים: סוף סוף הגיע הרגע לתחזק את המדשאה.

טיפול במדשאה

על אף האמור, בזמן שתשתוקקו להגעת האביב, תוכלו לנצל את הזמן בתבונה בבדיקת הכלים, ובפרט להבי מכסחת הדשא. להבים חדים מפחיתים את פגיעוּת הדשא ומומלץ להחליפם לפחות פעמיים בשנה. מתי החלפתם את להבי מכסחת הדשא לאחרונה? הזמן הנכון לתחילת הטיפול במדשאה משתנה משנה לשנה. סימנים עיקריים לכך הם עליית הטמפרטורה אל מעל לרף 8 מעלות צלזיוס והיעדר כפור על הקרקע. בדרך כלל מדובר בסוף חודש פברואר או בחודש מרץ, בתלות בטמפרטורה הממוצעת באזורכם.

הצעד הראשון הוא ניקוי המדשאה במגרפה. הסירו עשב מת, עלים וענפים קטנים. אם השטח כוסה בעלים לחים או בשלג במהלך החורף, ודאו שהמדשאה התייבשה אחרי סילוק החומר מעליה, בטרם תמשיכו בטיפוחה. פעולת הניקוי נועדה לסייע לסקור את מצב המדשאה ולהבין את מצבה לאחר החורף. כאשר המדשאה תתעורר ותתחיל לשנות את צבעה לירוק עשיר, תגיע גם העת לדישון הראשון בשנה. הניחו למדשאה לנוח למשך שבוע לפחות לאחר הדישון כדי לאפשר ספיגה ושימוש בחומרי ההזנה.

לבסוף, יגיע הרגע לכיסוח הדשא. בכיסוח הראשון לאחר החורף, אל תקצצו בגובה נמוך. משיגיע הדשא לגובה של 6-7 ס”מ, קצצו אותו עד שליש הגובה. קיצוץ מוגזם גורם לדשא מצוקה ומפריע לתהליך הצמיחה הטבעי. כללית, יש לכסח את הדשא פעם או פעמיים במהלך השבועות הראשונים של העונה, מפני שזוהי תקופת הצמיחה המהירה בשנה.

לאחר מספר מחזורי כיסוח הדשא, תוכלו להתחיל להשתמש במתחחת. כלי זה מנקה את המדשאה מדשא קצוץ וטחב. הוא יעיל במיחוד לאחר חודשי החורף, שכן הטחב גדל מהר יותר בעונה זו. אנשים מסוימים מעדיפים להימנע משימוש במתחחת, אולם היא עשויה לתרום לבריאות האדמה ולהארכת משך חיי המדשאה וכן לסילוק עשבים. דאגו לסלק את הפסולת שהפרדתם מן המדשאה. שימו לב שתהליך התיחוח גורם מצוקה לדשא וביכולתו לגרום נזק רב אם אינו מתבצע בזהירות. לכן הניחו למדשאה לנוח והיא תצמח חזקה יותר משהייתה. אם אינכם רוצים להשתמש במתחחת ואין סימני טחב רבים על המדשאה, ניתן לבצע את התהליך באמצעות מגרפה. זאת כיוון שהמשתמש שולט לחלוטין בלחץ המופעל ובכך פוחתת המצוקה הנגרמת לדשא. עם זאת, יתכן שפעולה זו אינה יעילה בהשוואה למתחחת.

לאחר התיחוח, אם המדשאה נראית עייפה או שנותרו בה קטעים חשופים, תוכלו לזרוע מעט זרעים חדשים. רצוי לערבב את הזרעים בדשן ולזרוע באזור הפגוע. לאחר מכן, כסו את האזור בתערובת קומפוסט וחול גס, ליצירת שכבה מבודדת בין הזרעים לאדמה. תקופת השיקום למדשאה תהיה בין שלושה לארבעה שבועות. בזמן זה השקו את הדשא בקביעות ואל תכסחו לפני שצמח לגובה שמונה סנטימטרים בערך. זכרו לנקות את הכלים בגמר השימוש. כך תשפרו את התוצאות בפעם הבאה ותאריכו את אורך חיי הכלים.

רשימת מטלות

1. המתינו להתעוררות המדשאה מתרדמת החורף וודאו שאין כפור על הקרקע.

2. נקו את הדשא כדי להבין את מצב המדשאה.

3. השתמשו בדשן לפני כיסוח הדשא הראשון.

4. במקרה הצורך השתמשו במתחחת לניקוי טחב.

5. הוסיפו זרעי דשא על פי הצורך וכסחו את הדשא באופן קבוע.

הרשמו לניוזלטר שלנו

מצטרפים ונהנים מעדכונים והטבות