גינת ירק ועשבי מאכל

בואו נדמיין כמה טוב יהיה לו היו לכולנו כל הירקות והעשבים הדרושים לבישול, מוכנים וממתינים בגינה. כך נחסוך כסף וקפיצה לסופר, וגם נדאג לכך שהירקות שנאכל יהיו טריים ונטולי כימיקלים מזיקים. כאשר המזון שעל שולחנכם יגיע מן הגינה, השליטה בתכולת הארוחה תשוב לידיכם. נוסף לכל, הדבר יטיב עם בריאותכם, משום שעבודת הגינון היא פעילות גופנית השורפת עד 400 קלוריות בשעה. מעבר לכך, המדובר במפיג מתחים טבעי ובאמצעי ליצירת תחושת אושר הנובעים מהסיפוק שבגידול תוצרת חקלאית בעצמכם.

עשבי תיבול

כאן נספק לכם את כל המידע הדרוש על מנת שתוכלו להתחיל בעבודה ולתחזק גינת ירק וצמחי מאכל בחמישה צעדים. כמו כן נסביר מדוע כדאי לערבב בין עשבים לירקות בערוגה ואילו צמחים מומלץ לגדל.

מצאו את המקום המושלם

בטרם תתחילו לשתול ירקות ועשבים, יש לאתר את המקום המתאים – תוכלו להעזר גם במדריך שלנו על איך לתכנן גינה. מרבית הירקות והעשבים זקוקים לאור השמש, ומוטב לאתר מקום כזה בגינה. לצמחים אל הדרושות 6-8 שעות אור שמש ביום לפחות.

בחרו בצמחים מתאימים

בכל הנוגע לבחירת הצמחים, טעמכם האישי הוא הקובע. אולם ירקות מסוימות קל יותר לגדל מאחרים. עבור גננים מתחילים, חשוב להתקדם צעד-צעד עם צמחים קלים לטיפול. נציג בפניכם מספר ירקות ועשבים קלים לגידול ולטיפול.

ברוקולי: ירק מלא בחומרים מזינים שישרוד חורף מתון ללא הגנה. עדיף לשתול אותו במקום שטוף שמש.

אפונה: קל מאד לגדל אפונה אם תזכרו שאין היא מסוגלת להחזיק מעמד בחום. יש לשתול אותה באביב, בסוף הקיץ או בסתיו.

עגבניה: אין עגבניה מהסופר שתוכל להתחרות בעגבניה טריה מן הגן. אור השמש חביב עליה וטעמה טוב במיוחד כאשר היא טריה. למרבה הצער, היא אינה עמידה בפני עונת החורף.

בזיליקום: נמצא בשימוש רב בבישול. קל מאד לטפל בו ולא נדרש טיפול מיוחד כל עוד יש די אור שמש.

מנטה: המנטה תוסיף טעם מיוחד למזון ולמשקאות וקל לגדלה. אם תספקו לה צל ואור שמש היא תגדל במהירות.

רוזמרין: ידוע כעשב המאכל הקל ביותר לגידול. תחת אור שמש יצמח במהירות ויעשיר את גינת העשבים שלכם.

גינת ירק

אלה הן דוגמאות ספורות לצמחים שתוכלו לגדל. קיימות אפשרויות רבות נוספות. כפי שנכתב לעיל, מוטב לשתול עשבים וירקות באותה הערוגה. אך מדוע? שתילה משולבת תניב את התוצאה הטובה ביותר בפחות מאמץ. שילוב עשבים וירקות יחסוך עבודה רבה. דוגמא לצמח שיסגור את הערוגה היא הטימין, הידוע כדוחה חלזונות. בזיליקום שתשתלו סמוך לעגבניה ירחיק ממנה חרקים שעלולים להפריע לצמיחתה כגון יתושים, והרשימה נמשכת עוד ועוד. לסיכום, שתילת עשבים וירקות יחד לא בלבד שתעשיר את גינתכם אלא אף תחסוך לכם עבודה רבה.

הרשמו לניוזלטר שלנו

מצטרפים ונהנים מעדכונים והטבות