בילוי בגן עדן

אירועים חברתיים אצלכם בגינה

גינות ביתיות הן יצירות אמנות הראויות שיראו אותן, יעריכו וידונו בהן. ובכל זאת, לעתים קרובות מתייחסים אליהן כאל מוזיאונים. חלקנו אינו מרשה בכלל לאורחים לשהות בגינה. גרוע מכך – יש מי שאינו מקדיש זמן להעריך את יצירתו אחרי שעמל במשך שנים ליצור מערכת אקולוגית ייחודית ושוקקת. אחת הדרכים לשנות זאת היא בהכנסת ריהוט גן כגון שולחנות וכסאות אל הגינה. כך תוכלו לשבת לנוח, להזמין חברים ולקיים מפגש חברתי בנווה מדבר מוריק ורגוע. אבל איך מתחילים?

בילוי בגן עדן

עבודת הכנה 

בדרך כלל, צורת הגינה איננה רגילה או אחידה שכן להקמתה נוצל חלל קיים. משום כך יהיה עליכם לתכנן את הצבת הריהוט בתשומת לב, כך שלא יפריע לצמחיה או לפעולות שוטפות דוגמת השקיה וגיזום. כדאי לעשות זאת בעזרת שרטוט תכנית הגינה. אינכם מוכרחים להכין שרטוט מושלם או יפה, אבל יש לדייק במידות, לכן השתמשו בסרט מדידה. משהכנתם שרטוט תוכלו להעלות רעיונות לעיצוב הגינה, ריהוט מתאים למידות הגינה ולתכנן את התקציב. זכרון לקחת בחשבון בשיקולי המקום את הצמיחה עתידית הצפויה של צמחים קיימים. אם אתם מוכנים להשקיע מעט יותר, חפשו גם הצללה וקישוטים שישרו אווירה נוחה וישקפו את אישיותכם.

בחירת הריהוט

ריהוט גן מתוכנן כך שיהיה עמיד יותר בהשוואה לריהוט פנים. זאת כיוון שריהוט מסוג זה חשוף מטבעו לתנאי החוץ הקשים – טמפרטורה קיצונית ומשתנה במהירות ומתקפות מזיקים. עם זאת, רהיטי הגן אינם זהים זה לזה – יש טובים משמעותית מאחרים. לדוגמא, עץ טיק: עץ זה ידוע בעמידותו האיתנה נגד תנאי מזג אוויר קשים. בנוסף הוא עמיד בפני מזיקים וטרמיטים, בזכות הפרשת שמן טבעית הנשארת זמן רב לאחר עיבוד העץ. עם יתרונות כה רבים, אין פלא שריהוט מעץ טיק הוא מהיקרים בשוק. ריהוט עשוי מתכת עמיד בדיוק כמו עץ טיק והוא זול בהרבה. עם דאת דרושה לו עבודת תחזוקה מעת לעת. הסיבה הנפוצה ביותר לכך היא התקלפות הצבע. לכן, כאשר תחפשו ריהוט גן, הביעו את ציפיותיכם בבירור למוכר שאיתו תדברו. בדקו את דברי המוכר באינטרנט. אחרת, תסתכנו בישיבה על קרש עץ מרקיב כמה חודשים לאחר מכן. בנוסף, אם מישהו ימליץ לכם על כריות נעימות, הכו אותו בעזרתן (תצטרכו לחייך בזמן שתעשו זאת כדי שיחשוב שאתם רק משחקים איתו). חפצים כאלה ייהרסו ברגע שתהיה לחות באוויר, לא כל שכן בעת גשם.

תאורה וקישוטים

מי אמר שאפשר לבלות בגינה רק במשך היום? אם לא ביקרתם מעודכם בגינה במהלך הלילה, כדאי שתנסו זאת – החוויה נפלאה. השקט המסתורי, שנשבר מדי פעם בצרצור חרקים או רשרוש הרוח, משרה אווירה מרגיעה ואף היפנוטית. עם זאת, על מנת שתהפכו את המקום לנוח ובטוח, תוכלו להתקין תאורה שתעשיר את האווירה. כדאי להציב מספר מנורות עומדות כבסיס, שרשראות תאורה לסימון גבולות ומנורות לד ובכך להוסיף עומק ומורכבות לגינה. הימנעו משימוש בצבעים חזקים ואם תבחרו צבעים מחוץ למנעד הרגיל – בחרו רק בצבעים רכים. כך תיווצר אווירה רכה ואינטימית. חבריכם יאהבו לקבל מכם הזמנה להתארח. אם אין לכם חברים, תוכלו להתיידד אם תזמינו עובדים מהמשרד או את הבחור מתחנת האוטובוס שאתם מנופפים לו לשלום כבר שלוש שנים. להשלמת התמונה, שיקלו קישוטים נוספים. הם יכולים להתבלט אף יותר בהמלך היום. אם אספקת המים איננה מכשול, תוכלו להתקין מזרקה קטנה – קול המים הזורמים יעניק לגינה נופך נוסף של אותנטיות.

ההצעות שהעלינו כאן הן רק קצה הקרחון. תגלו אפשרויות רבות יותר כשתתחילו לעסוק בנושא. אך אל תשכחו את המטרה המקורית – אתם רוכשים חפצים כדי שתוכלו לבלות זמן בגינה ולספוג את קסמיה. בהצלחה!

הרשמו לניוזלטר שלנו

מצטרפים ונהנים מעדכונים והטבות