איך לגדל עגבניות בגינה בבית?

איך לגדל עגבניות בגינה בבית
איך לגדל עגבניות בגינה בבית

עגבניות הן מהרכיבים הכי שימושיים במטבח, ומשמשות לבישול מגוון מאכלים ותבשילים. לכן, אנשים רבים מעוניינים בגידול עגבניות בחצר כדי לזכות להיצע טרי, שופע, טעים ועשיר.

אם אתם חולמים לגדל עגבניות בחצר, ארגנו לכם מדריך מקיף ומלא שיעזור לכם להתחיל להבין איך לגדל עגבניות בצורה נכונה, בריאה וטעימה!

 

גידול עגבניות – מה צריך לדעת?

 

מתי מגדלים עגבניות?

 

אז איך מגדלים עגבניות? ראשית, חשוב לדעת ששתיל עגבניה משגשג בטמפרטורות חמות, והמפתח לעגבניות טובות וטעימות הוא שתילה בזמן הנכון. לרוב, מומלץ לבצע שתילת עגבניות לאחר הכפור האחרון באביב ולקצור אותן לפני הכפור הראשון בסתיו. חשוב להבין היטב את האקלים האזורי ולעקוב אחר התחזית בישראל כדי לתכנן את עונת גידול העגבניות בצורה הכי טובה. 

 

האם כדאי לגדל עגבניות בגינה בבית?

 

ההחלטה לגדל עגבניות בבית תלויה באהבה המשולבת שלכם לגינון ולבישול. אין כל ספק שעגבניות מהחצר הן הרבה יותר טעימות מאשר עגבניות שתקנו בסופרמרקט, ושיש איזשהו סיפוק משימוש בעגבניות שגידלתם בעצמכם. בנוסף, תוכלו לגדל זנים ייחודיים שיותר קשה למצוא בסופר, לשלוט על הגידול, ולהימנע משימוש בחומרי הדברה ובכימיקלים. למרות זאת, חשוב לדעת שיש גם אתגרים בגידול עגבניות בחצר, וצריך לאהוב את עבודת הגינון ולהשקיע בה כדי לזכות בתוצר איכותי וטעים. 

 

איך מגדלים עגבניות?

 

גידול עגבניות תלוי במספר גורמים – בחירת הזן, הכנת הקרקע, שתילה וקצירה. 

 

בחירת זן עגבניות

 

לפני שמתחילים לחשוב איך לגדל עגבניות, חשוב לבחור את זן העגבניות שמתאים לכם. עגבניות מגיעות בצורות, גדלים וצבעים שונים, וכל זן מציע טעם אחר. כשאתם בוחרים זן עגבניות, קחו בחשבון את האקלים, השטח הפנוי והשימוש המועדף בעגבניות. ישנם זנים שממשיכים לצמוח לכל אורך השנה, ואילו אחרים גדלים בעיקר בקיץ, ויש כאלו שמתאימים למרחבים קטנים ואילו אחרים לגינות גדולות. זנים מוכרים של עגבניות הם עגבניית מגי, עגבניית תמר, עגבניית שרי ועוד. 

 

הכנת הקרקע

 

עגבניות מעדיפות אדמה מנקזת היטב ומועשרת בחומר אורגני. עבור גידול עגבניות אופטימלי, חשוב לדאוג לטווח pH מעט חומצי עד ניטרלי, שכן זהו הטווח האופטימלי לצמיחת עגבניות. הכינו את האדמה על ידי שילוב של קומפוט ושמירה על סביבה עשירה בחומרים מזינים.

 

שתילת עגבניות

  • השקיה: שיח עגבניה דורש השקיה עקבית כדי לצמוח. שמרו תמיד על לחות הקרקע – כאשר הסנטימטר העליון של האדמה מרגיש יבש, השקו את הצמח השקיה עמוקה. גם חיפוי סביב הצמחים עוזר לשמור על לחות ומדכא עשבים שוטים.
  • דישון: הוסיפו דשן לתמיכה בצמיחה של העגבניות. עקבו אחרי לוחות הזמנים המומלצים, תוך התאמה לצרכים הספציפיים של האדמה ושל הצמח. 
  • גיזום: גיזום קבוע עוזר לשמור על גודל שיח העגבניות, לשפר את זרימת האוויר ולהגביר את חדירת אור השמש. מומלץ להסיר ענפים צדדיים כדי להפנות אנרגיה לייצור עגבניות.
  • מניעת מחלות ומזיקים: אם יש צורך, הגנו על העגבניות מפני מחלות ומזיקים נפוצים. העדיפו זנים עמידים למחלות, שמרו על היגיינה טובה בגינה על ידי הסרת פסולת ועלים שנשרו, ובדקו באופן קבוע את הצמח.

קצרו את הפירות רק כאשר הם מוצקים, בצבע מלא ובעלי מראה מבריק! 

 

איך לגדל עגבניות גדולות ויפות, ולשמור על גינה מטופחת? עם כלי גינון של גרינוורקס!

 

כלי גינון נכונים הם חלק בלתי נפרד משמירה על גינה פורחת ועל צמחים שנותנים פירות – ביניהם עגבניות. בחנות גינון גרינוורקס תמצאו כלי גינון ידידותיים לסביבה, עוצמתיים ושקטים, בהם מכסחת דשא, חרמש, מגזמת גדר חיה, מפוח עלים ועוד. היכנסו עכשיו לגרינוורקס ובחרו כלי גינון שיגיעו עד אליכם הביתה במשלוח מהיר!

 

הרשמו לניוזלטר שלנו

מצטרפים ונהנים מעדכונים והטבות