טיפים לבחירת צמחים רב שנתיים לשמש מלאה

צמחים רב שנתיים לשמש מלאה
צמחים רב שנתיים לשמש מלאה

בחירת צמחים רב שנתיים לשמש מלאה שהם מתאימים לגינה שלכם היא המפתח ליצירת גינה תוססת, ירוקה ופורחת לכל אורך השנה. כדי לעזור לכם לקבל את ההחלטה הכי נכונה לכם, המדריך הבא מכיל טיפים חשובים שילוו אתכם בבחירת צמחים רב שנתיים לשמש מלאה שיעזרו לכם ליהנות מהגינה במקסימום! 

 

מה זה שמש מלאה?

 

רגע – מה זה בכלל צמחים לשמש מלאה? שמש מלאה מתייחסת לאזור המקבל אור שמש ישיר לפחות 6-8 שעות ביום. צמחים המסווגים כ”צמחים לשמש מלאה” משגשגים בעיקר בתנאים כאלה, ותחת שמש מלאה הם נהנים מצמיחה ופריחה מיטבית. 

 

מה הם היתרונות בבחירת צמחים רב שנתיים לשמש מלאה?

 

צמחים רב שנתיים לשמש מלאה מציעים יתרונות רבים, כולל פריחה מוגברת, עלווה ירוקה ומהממת, וחוסן כללי משופר (כלומר, הם לא מתים מהר כמו צמחים אחרים!). בנוסף, צמחים אלו דורשים לעתים קרובות הרבה פחות תחזוקה ויכולים להפוך להיות עוגן בגינה שלכם, מבלי שתצטרכו לדאוג להם יותר מהנדרש. 

 

אילו סוגי צמחים רב שנתיים מתאימים לגידול בשמש מלאה?

 

אם אתם מחפשים צמחים רב שנתיים לשמש מלאה, הנה כמה צמחים שכדאי לכם בהחלט לשקול לגינה שלכם: 

  • לבנדר: לבנדר ידוע בפריחה הריחנית, בצמיחתו תחת שמש מלאה ובעמידותו גם לבצורת.
  • בית קורנית זוחלת – צמח רב שנתי וירוק-עד, שאוהב הרבה שמש. הצמח הזה ירוק ויפה, ובמהלך עונת הקיץ גם פורח בצבע ורוד. 
    • סוזי שחורת העין: סוזי שחורת העין היא פרח עמיד ושמח עם עלי כותרת צהובים עזים. זהו צמח לשמש מלאה. 
  • עצי הדר – אם אתם חושבים גם על עצים לגינה ומחפשים צמחים לחורף, אז כדאי שתדעו שעצי הדר הם עצים נהדרים שאוהבים שמש מלאה. עצים כמו עצי לימון, תפוז  ואשכולית יישמחו לספק לכם פירות טעימים ולפרוח תחת השמש.

 

השקייה: מה צריך לדעת?

 

השמש לבדה לא מספיקה לצמחים, וחשוב לשמור גם על השקייה נכונה. יש לוודא שהצמחים מקבלים לחות עקבית, במיוחד בתקופות היבשות. מומלץ להשתמש במערכת השקייה בטפטפת או לבצע השקיות עמוקות עד בסיס הצמחים כדי לעודד מערכות שורשים חזקות.

 

בחירת צמחים למרפסת לשמש מלאה

 

אם אין לכם גינה אבל יש לכם מרפסת שטופת שמש שאתם רוצים לקשט עם שפע של צמחים, חשוב לבחור נכון צמחים למרפסת שמש מלאה. יש לנו כמה רעיונות שיכולים להתאים לכם בול:

  • יהודי נודד – יהודי נודד הוא צמח קל לתחזוקה וחסכוני במים, שיכול לפרוח פרא במרפסת. חשוב לבחור בזנים שאוהבים שמש! 
  • עשבי תיבול – גם עשבי תיבול כמו בזיליקום או רוזמרין יכולים להיות נהדרים במרפסת שמש, ועל הדרך לספק לכם אחלה של תיבול למטבח. 
  • פטוניות – פטוניות הן פרחים יפיפיים וצבעוניים שמגיעים בצבעים שונים ופורחים נפלא תחת שמש מלאה. הם יכולים להוסיף הרבה אור וצבע למרפסת שלכם. 
  • חרציות – גם חרציות הן דרך נהדרת לקשט את המרפסת בצבע. החרציות אוהבות שמש מלאה או חצי שמש, ויכולות לפרוח בצבעים כמו כתום, צהוב ואדום.

 

רוצים לשמור על גינה פורחת ומטופחת לכל אורך השנה? אנחנו בגרין וורקס נשמח לעזור!

 

בחירת צמחים רב שנתיים לשמש מלאה דורשת התחשבות בפרמטרים הספציפיים של הגינה או המרפסת שלכם. על ידי בחירת הזנים הנכונים תוכלו ליהנות מגינה או ממרפסת תוססים וצבעוניים, שישפרו מאוד את המרחב החיצוני שלכם!

 

זכרו כי הבחירה בצמחים הנכונים לא מספיקה, וחשוב לתת לצמחים גם טיפול הולם עם כלי גינה נכונים והשקייה נכונה. בגרין וורקס, מותג מוביל לכלי גינון וציוד גינון חשמלי ומתקדם, תוכלו למצוא כלי גינון שיעזרו לכם לשמור על גינה נקייה ומטופחת לכל אורך השנה!

 

הרשמו לניוזלטר שלנו

מצטרפים ונהנים מעדכונים והטבות