יש נחש בגינה – מה עושים?

נחש בגינה
נחש בגינה

הצילו – יש נחש בגינה! מפגש עם נחש בגינה יכול להיות תרחיש מלחיץ ומפחיד מאוד, אבל חשוב להישאר רגועים ולנקוט באמצעים הנכונים כדי להתמודד עם הנחש. 

אם נתקלתם בנחש בחצר, או שאתם מפחדים מתרחיש עתידי שכזה, איגדנו לכם את כל הטעויות הנפוצות שחשוב להימנע מהן, ואיך חשוב לפעול כדי להתמודד עם המצב בביטחון ולמנוע נזקים ופגיעות. 

 

טעויות נפוצות – מה לא עושים כשרואים נחש בחצר

 

יש מספר טעויות נפוצות שאסור לעשות כשרואים נחש בגינה, וזה לא משנה אם ראיתם נחש קטן בגינה או נחש גדול. קודם כל, אל תנסו לטפל בנחש בעצמכם, אל תנסו להתגרות בנחש ולנסות לסלק אותו, ואל תשתמשו באמצעי הרתעה מסוכנים. בנוסף, נסו לא להיכנס לפאניקה – פאניקה עלולה להוביל לפעולות שיכולות להסלים את המצב! 

 

מה כן כדאי לעשות?

אז הבנו מה לא עושים כשיש נחש בחצר, אבל אם יש נחש בגינה מה עושים בכל זאת? ראשית, שמרו על קור רוח ופעלו בזהירות. הנה כמה צעדים חשובים שיעזרו לכם להתמודד עם הנחש בחצר הבית:

 

שמרו על מרחק בטוח

 

אם ראיתם נחש בחצר, שמרו על מרחק בטוח מהנחש. אם הוא קרוב אליכם, התרחקו בזהירות ובלי תנועות חדות. נחשים רבים מכישים אם הם מרגישים מאוימים או בסכנה. כמו כן, הרחיקו גם אנשים נוספים שנמצאים בבית, ילדים וחיות מחמד.

 

זיהוי סוג הנחש 

 

ראו האם אתם מזהים את סוג הנחש. ההבנה האם הנחש ארסי או לא ארסי יכולה להשפיע על הצעדים הבאים שלכם. אם זה אפשרי, נסו לצלם את הנחש – אבל בלי להתקרב אליו!

 

צרו קשר עם לוכד נחשים או עם העירייה

 

אם אכן מדובר על נחש ארסי, חשוב לקרוא ללוכד נחשים. 

 

האם ניתן למנוע מראש את ההגעה של נחשים לגינה שלנו?

 

אמנם אי אפשר להרחיק נחשים במאה אחוז, אבל אמצעים מסוימים יכולים למזער את הסבירות של הנחש להגיע לגינה שלכם. בדקו האם יש פתחים שהנחש יכול להיכנס דרכם לגינה – למשל חור בגדר או בורות. אטמו את הפתחים האלו כדי להפחית את הסיכוי לחדירת נחשים.

 

כמו כן, הסירו “נקודות מסתור אטרקטיביות” כמו דשא גבוה מדי, שיחים צפופים וערימות עצים. נחשים לעתים קרובות מחפשים מחסה באזורים האלו. בנוסף, נחשים ניזונים בעיקר מעכברים ומחלודות. אם אתם סובלים מבעיית מכרסמים, זה זמן טוב לטפל בבעיה הזו – גם כדי להרחיק את המכרסמים וגם את הנחשים… 

 

באילו עונות ניתקל בנחשים?

 

אנחנו נתקל בנחשים בגינה בעיקר בעונת הקיץ. נחשים פעילים יותר בחודשים החמים, שכן בתקופה זו הם מחפשים מזון ובני זוג. בחורף הנחשים עשויים להיכנס לתרדמת חורף, אם כי ישנם זנים מסוימים שפעילים גם בחורף הישראלי. 

 

מה נעשה במצב של הכשת נחש?

 

במצב של הכשת נחש, חשוב להגיב במהרה כדי למזער את הנזק. יש לפנות מיד לעזרה רפואית, גם אם הנחש אינו ארסי. התקשרו לשירותי חירום ונסו להישאר רגועים ודוממים, שכן העלאת קצב הלב יכולה לגרום להתפשטות הארס. בנוסף, נסו לא להזיז את המקום הפגוע ולהשאירו דומם. חשוב מאוד לא להשתמש בחוסם עורקים או להניח קרח על מקום ההכשה, וכן לא לאכול  – פעולות אלו יכולות להחמיר את המצב!

 

גרין וורקס תעזור לכם לשמור על גינה מטופחת ונקייה כדי למנוע הופעת נחשים 

 

מפגש עם נחש בגינה יכול להיות מטריד מאוד. כדי לנסות ולמנוע את המצב הזה, חשוב לשמור על גינה מטופחת ונקייה, ללא אזורים עמוסים, וללא מזיקים כמו עכברים וחולדות. שימוש בכלי גינה איכותיים יכול לעזור לכם לשמור על גינה מטופחת ושמורה – בגרין וורקס, מותג מוביל לציוד גינון חשמלי מתקדם, תוכלו למצוא ציוד שיעזור לכם לשמור על גינה יפה ובטוחה!

 

הרשמו לניוזלטר שלנו

מצטרפים ונהנים מעדכונים והטבות