תפקידו של החרמש בגינה

חרמש הוא כלי גינון מהותי ויעיל, שעוזר לנו לשמור על הגינה אסתטית, נקייה ומטופחת. באמצעות כלי זה ניתן לקצור עשבים שוטים, וכן לכסח את הדשא באזורים קטנים ופינתיים (אזורים אליהם מכסחת הדשא לא יכולה להגיע).

כמו כן, באמצעותו ניתן לעצב שיחים ולשמור על מראה נקי ואף ליצור צורות. חרמש הוא כלי גינון מהיר, שיודע לעשות את העבודה במהירות וביעילות ולהשאיר את הגינה אסתטית ונעימה!

סוגי חרמשים

ישנם כמה סוגים של חרמשים, וצריך להכיר את כולם כדי להבין איזה מהם מתאים ביותר עבורכם, עבור הגינה שלכם ועבור הצרכים שלכם. אלו הם הסוגים השונים:

החרמש הידני הקלאסי – הכלי הקלאסי התחיל ככלי חקלאי לכיסוח דשא או לקציר יבול. הוא הופיע באירופה במהלך המאות ה-12 וה-13 כלהב מעוקל המותקן על מוט ארוך.  עד היום ניתן למצוא את הסוג הזה, שמתאים בעיקר לחובבים ולחקלאיים. כיוון והוא לא ממונע, הוא דורש יותר כוח וכן עבודתו איטית יותר.

החרמש המוטורי –  את הגרסה העתיקה החליף החרמש המוטורי, כלי המונע על ידי מנוע בנזין. הכלים האלו מורכבים ממוט ארוך, כשבצדם האחד מנוע ובצדם השני להב מסתובב או לחילופין מסור נע.

המנוע מאפשר קציצה מהירה ויעילה של הדשא ושל העשבים השוטים וכן גיזום של ענפים ושיחים. כיוון והוא מונע על ידי בנזין, אין צורך בחיבור לחשמל;  אך באותה נשימה, הוא מזהם יותר, מזיק לסביבה ופולט דלק וגזים.

החרמש החשמלי – הסוג הזה מונע על ידי מנוע חשמלי, ולכן מתחבר למקור חשמל. מדובר על בחירה פופולרית, שכן היא אינה מזהמת, אינה פוגעת בסביבה וקלה מאוד לעבודה. לסוג הזה יש את החיסרון הברור שלו – הוא צריך להיות מחובר למקור חשמלי, דבר שיכול להיות בעייתי בגינה ובאזורים פתוחים, וכן גם לגרום לסרבול ולעבודה לא נוחה. 

החרמש הנטען – וכך הגענו לסוג הזה, שהוא כנראה הסוג המוצלח ביותר. מדובר על חרמש חשמלי, אך נטען, ולכן הוא כולל את כל היתרונות של הסוג החשמלי, בלי החיסרון הבולט של חיבור לכבל חשמלי.

היום כלי גינון נטענים הם הבחירה הפופולרית של אנשים רבים, שכן כלי גינון נטענים מספקים את כל היתרונות החשובים; אך גם להם יש חסרון – זמן ההפעלה. הדגמים משתנים זה מזה בעוצמתם, כאשר סוגים אחד פועלים זמן ארוך ואחרים זמן קצר יותר.   

רוצים חרמש עוצמתי? כנסו לעמוד חרמשים 80v pro באתר>>>>

לקניית חרמש “16  80V PRO כולל מטען מהיר>>>

איך בוחרים את כלי הגינון הנטען האידיאלי בשבילכם?

הבחירה בסוג תלויה בצרכים שלכם. אתם צריכים לקחת בחשבון את גודל השטח או הגינה, את זמן השימוש בכלי, את נפח המנוע וכדומה. אם מדובר על עבודה בגינה הפרטית הקטנה שלכם, אתם יכולים להסתפק בנפח מנוע קטן יותר.

לעומת זאת, אם אתם מתכוונים להשתמש בו בעבודה אינטנסיבית בשטחים פתוחים וגדולים, מומלץ לבחור בכלי נטען בעל 40V לפחות או בכזה הפועל על בנזין. 

הרשמו לניוזלטר שלנו

מצטרפים ונהנים מעדכונים והטבות