תאורת גן לילית

יהי אור

הגינה נתפסת כהמשך של מקום המגורים. ומדוע לא? משפחות רבות מקדישות זמן וכסף בייפוי וטיפוח הגינה. רבים מבלים שעות בחוץ בכל ערב, בשאיפת אוויר צח ובטבילה בשלווה בנווה המדבר הפרטי, תחת זוהר ירח מלא. וכאן נמצאת הבעיה. הפעילות בגינה בלילה מוגבלת עקב היעדר תאורה. למרבה המזל איננו חיים במאה ה-17 – בזכות החשמל והייצור ההמוני זוהי בעיה קלה לפתרון.

תאורת גן

האירו את גינתכם

שמיים בעת שקיעה, בגווני כתום ואדום – מראה עוצר נשימה, נכון? זו התבנית שבה עליכם להשתמש כאשר תעצבו את תכנית התאורה לגינתכם. אל תשתמשו בצבעים חדים ושטוחים, העלולים להיראות בולטים וצעקניים. במקומם, השתמשו בשילוב צבעים רכים בגוונים שונים כדי להקנות אווירה חמימה ונוחה למרחב הגינה. לדוגמא, בחרו בלבן חמים ולא בלבן קריר כבסיס רך ועדין יותר. הימנעו מצבעים חזקים כגון אדום או כחול. ככתוב מעלה, השתמשו בגרסאות רכות של הצבע, ליצירת מראה עמוק ובעל מרקם ופזרו את הצבעים. שימו לב לצללים שיוצרים חצרות פנימיות, ריהוט גן או עלווה – כל אלה עלולים לחבל בעבודה שעשיתם במשך היום. אם יש לכם בריכה, השתמשו בתאורה תת-מימית ליצירת התפרצויות מרהיבות של אור רך – תופתעו לטובה מסגולותיהם של אורות מתחת למים לשינוי מצב הרוח. אל תחששו להתנסות – כעת אתם אמנים, כמו ואן-גוך אבל עם שתי אוזניים. במקום דף ומברשת, אתם תשמשו בתאורת לד ובגינה.

הימנעו מציפוף הגינה ומהגזמה בתאורה

אל תגזימו בתאורת הגינה. לדוגמא, הצבת מנורה מתחת לצמח וכיוונה כלפי מעלה יעשירו את מראה הצמח. אך שימוש חוזר בטכניקה זו שוב ושוב יפחית מעוצמתה, ואף יטביע שילובי צבע אחרים, אינטימיים יותר. אינכם מנסים ליצור דיסקוטק! השתמשו בתבונה במנורות צפות על המים, הבריכה או המזרקה עלולות להיראות מצועצעות בגללם. בדומה, זרקורים יכולים להאיר עצים שופעים כך שיראו כמו מיליון דולר, אך שימוש מופרז בהם יהפוך את הגינה למסדרון באוויר הפתוח ויהרוס את האווירה שעמלתם ליצור. אל תחששו לגוון באמצעות בנרות ועששיות, אם תניחו אותם על שבילים ועל שולחנות, ניתן להגיע בעזרתם לאווירה נינוחה. הקפידו להרחיק חומרים דליקים.

בטיחות וקיימות

צרו קשר עם חשמלאי מוסמך לביצוע עבודות החשמל הדרושות לפרויקט שיפור התאורה או כל פיתוח טכנולוגי כזה או אחר. כך תבטיחו את שלומכם ואת שלום משפחתכם ואורחיכם. ערכו בקרה לעבודת החשמלאי, בייחוד כאשר ערכו שינויים במרחב הגן. בדקו שהכבלים והחוטים מבודדים, מצויים הרחק מאזורים בהם יש תנועה רגלית ערה ומוגנים מפני מכרסמים וחרקים. בנוסף, התקינו אמצעים עמידים למים למניעת התחשמלות. מלבד זאת, תוכלו לצמצם את טביעת הרגל הפחמנית באמצעות שימוש בנורות לד. לא זו בלבד שהן צורכות פחות אנרגיה מנורות הלוגן, הן גם מחזיקות מעמד זמן רב יותר. זה אולי נראה כמו עניין פעוט, אבל החסכון באנרגיה יצטבר לאורך זמן. תארו לעצמכם מה היה קורה אילו עברו כל המשפחות באזורכם להשתמש בנורות לד.

כתמיד, מומלץ להיות מתונים. לחשכה יש משיכה בפני עצמה, כך שאינכם מוכרחים להאיר לא כל סנטימטר בגינה. לעתים קרובות פחות הוא יותר. חשבו גם על השכנים – לא תרצו שהתאורה שלכם תהפוך את ביתם לקליידוסקופ. היו שכנים מתחשבים ושאלו לדעתם ולרווחתם בזמן שתבחנו את תאורת הגינה שלכם.

הרשמו לניוזלטר שלנו

מצטרפים ונהנים מעדכונים והטבות