שיפוץ בבית – המדריך המלא

שיפוץ בבית הוא מרגש מאוד – כנראה חשבתם על שיפוץ כבר לא מעט זמן, וסוף סוף החלטתם לקחת את הצעד ולהפוך את הבית לבית החלומות שלכם. אבל שיפוץ בבית הוא גם מלחיץ ודורש הרבה עבודה ומחשבה, ולכן צריך להגיע אליו מוכנים ככל האפשר. המדריך הבא יספק לכם כמה טיפים מנצחים לשיפוץ בבית שנעשה בדרך הטובה ביותר!

תכנון מקיף

לפני שאתם מתחילים בשיפוץ הבית, אתם צריכים קודם כל לתכנן באופן מקיף מה אתם רוצים לשפץ. תכננו תכנית ברורה ומוגדרת של מטרות השיפוץ, הבינו בדיוק מה השיפוץ ידרוש מכם וכמה הפרויקט מורכב (או דווקא פשוט). כמו כן, חשבו גם את התקציב וודאו שהוא עומד בדרישות שלכם, ואל תשכחו לתת את הדעת גם ללוח הזמנים. ככל שתגיעו מוכנים יותר לתהליך, כך תפחיתו אלמנטים של חוסר ודאות ובלבול. תוכלו לעשות את התכנון בעצמכם או להתייעץ עם אנשי מקצוע. 

העסיקו קבלנים ואנשי מקצוע

השלב הבא הוא להעסיק עזרה, בעיקר אם מדובר על שיפוץ מסיבי ומורכב. צרו קשר עם קבלן מומחה וכן עם אנשי מקצוע נוספים לפי הצורך שלכם (למשל נגרים, מעצבי פנים, פועלים וכדומה). תוכלו לבקש המלצות מחברים ומשפחה שעשו שיפוץ לאחרונה, או לבדוק ברשתות החברתיות ובאינטרנט. בדקו את העבודות הקודמות של כל אחד מהספקים שאתם בוחרים ובדקו שהם עומדים בתקציב שלכם וכן שאתם אוהבים את הביצועים הקודמים שלהם.

כלי עבודה המתאימים לשיפוצים

במידה והחלטתם לבצע את השיפוץ בעצמכם (זה אפשרי אם יש לכם נסיון בתחום או אם אתם מתכננים שיפוץ קטן שלא דורש יותר מדי פעולות מורכבות) וודאו שיש לכם כלי עבודה מתאימים לשיפוצים. כלי עבודה עוצמתיים ומקצועיים של יצרניות מובילות יעשו לכם את ההבדל בין עבודה קלילה ופשוטה לעבודה מאתגרת וחורקת שתדרוש מכם מאמץ מיותר. הכינו מראש רשימה של כלי עבודה להם תזדקקו.

הכינו את עצמכם לזמן השיפוץ

בזמן השיפוץ עצמו אתם כנראה תצטרכו למצוא חלופות לאזורים אותם אתם משפצים – למשל, ליצור מטבח מאולתר במידה ואתם משפצים את המטבח כך שתוכלו להמשיך לבשל ככל האפשר, או ליצור חדר שינה מאולתר בסלון במידה ואתם משפצים את חדר השינה. במקרים מסוימים תצטרכו אף לשכור דירה אחרת לזמן השיפוץ, אם אתם עורכים שיפוץ מקיף. אל תשכחו גם לארוז את החפצים החשובים ביותר שלכם, כדי שלא ייפגעו במהלך השיפוץ; הורידו תמונות, הרחיקו חפצים שבירים וכסו רהיטים.

ניקיון 

רגע לפני שהכל מוכן ואתם יכולים לחזור לשגרה, אל תשכחו את השלב האחרון והחשוב מאוד – ניקיון לאחר שיפוץ. אחרי שיפוץ הבית יכול להיות מלא באבק ולכלוך וכן אתם עלולים למצוא על הרצפה כל מיני פריטים מסוכנים (כמו מסמרים), ולכן אל תזלזלו בשלב הזה. העסיקו אנשי מקצוע לניקיון הבית או נקו בעצמכם באופן יסודי ובשימוש בחומרי ניקיון יעילים ואיכותיים. אחרי שהבית יהיה נקי, אתם תוכלו להנות מהשיפוץ שלכם עד הסוף!

בית עם גינה

הרשמו לניוזלטר שלנו

מצטרפים ונהנים מעדכונים והטבות