קציר מי גשם

השקו את הגינה במי גשם

להשקיית גינה ירוקה ובריאה נחוצה כמות מים עצומה. אחרי הכל, כלל האצבע הוא השקיה בכחמישה ס”מ של מים בכל שבוע, אולם כמות זו גדולה אף יותר באזורים מסוימים. עלות אספקת כמות המים הדרושה גבוהה למדי, בייחוד בחודשי האביב והקיץ. העלות עלולה להיות גבוהה מדי עבור גמלאים או משפחות עם הכנסה נמוכה המקיימות גן ירק.

קציר

אולם במקום שתסתפקו בכמות מים נמוכה ובכך תניחו לגן לאבד מחיוניותו ולקמול לאיטו, מדוע שלא תנצלו מים המגיעים בחינם בצורת גשם? אינכם צריכים לבנות מאגר ענק כדי לאחסן מי גשם. תחת זאת, השתמשו באחת השיטות המפורטות מטה ותוכלו להפחית עוד יותר את טביעת הרגל הפחמנית שלכם.

אחסון מי גשם בחביות ובפחי אשפה

אין הכרח שקציר ואחסון מי גשם יהיה פרויקט יקר. אין צורך לרכוש מיכלי נירוסטה יקרים או חביות בהן מותקן ברז. אם הברז חשוב לכם, תוכלו לקנות ברז פשוט ולהתקין אותו על פח. תוכלו להשתמש בחביות עץ משומשות או לקנות פחי פלסטיק זולים בחנות לחומרי בניין. הם יתאימו לצרכיכם לחלוטין. מומלץ לבחור בפח עם מכסה על מנת שלא יהפוך לבית גידול לחרקים ומזיקים. דרושה עבודה מועטה ביותר. השאירו את הפח בחוץ והמתינו לגשם. משיתמלא, העבירו את הפח למיקום מוגן והשתמשו במים לפי הצורך. כשיתרוקן, החזירו אותו למיקומו בחוץ. החזיקו בכמות פחים או חביות לפי הדרוש לכם. אולי תרצו להשקיע ברכישת עגלת יד קטנה כדי לשנע את מיכלי המים.

השקיית הגינה

לכל גינה טופוגרפיה ומיקרו-אקלים משלה, ובכך דרישות המים משתנות בין חלקי הגינה השונים. אזורים מוצלים ישמרו את הלחות למשך זמן רב ולפיכך דרושה להם כמות מים מועטה יחסית. לעומתם, אזורים שטופי שמש או כאלה המכילים עצים או צמחים זוללי מים יאבדו לחות במהירות ודרושה להם כמות גדולה יותר. ולכן תכננו את השקיית הגינה. השתמשו באת חפירה ועצבו את ממלכתכם כמו שעשה אלוהים. חפרו שוחות ותעלות ובנו תלוליות שיכוונו את מי הגשם כפי רצונכם – רק הקפידו לעבוד במשך שישה ימים, כי ביום השביעי שבת וינפש. סביר שרוב עבודתכם תישטף בגשם, אך חזרו עליה. לאחר מספר פעמים האדמה תתרגל לטופוגרפיה החדשה.

פזרו כיסוי (מאלצ’ינג)

ייצור קומפוסט הוא שיטת מחזור מצוינת. דרושה לכך השקעת אנרגיה מועטה, אין צורך בדלק ואפשר להשתמש בתוצר באותו המקום בו יצרתם אותו. קומפוסט וחומר כיסוי עלולים להדיף ריח כה רע עד שיעלו דמעות בעיניכם. עם זאת, חומר הכיסוי סופג כמות מים גדולה. אם תניחו שכבת כיסוי עבה על אדמת הגינה, היא תוכל לספוג כעשרה סנטימטרים של מים! זוהי כמות של שבועיים. תארו לכם כמה מים ניתן לחסוך כך בטווח הארוך. עם זאת, שימו לב היטב לצמחים השקועים מתחת למים. צמחים קטנים עלולים למות כך ומחלות עלולות להתפתח אצל עצים בוגרים. אם אתם מתקשים להשאיר את הצמחים מעל פני המים, חפרו תעלות סביבם. אך הזהרו לבל תפגעו בשורשים. קציר מי גשם יתגלה ביעילותו בזמן בצורת ותקופות דלות בגשמים. אם תאחסנו די מים, תוכלו לצאת מן המשבר בלי שיגרם כמעט נזק לגינה ולמערכת האקולוגית הסובבת.

הרשמו לניוזלטר שלנו

מצטרפים ונהנים מעדכונים והטבות