פטישון נטען או חשמלי? כל היתרונות והחסרונות

כשבוחרים כלי עבודה שונים, עולה השאלה האם לבחור בכלי עבודה נטען או חשמלי, וכך גם כשמדברים על פטישון. אם אתם מתלבטים בין פטישון נטען לבין פטישון חשמלי שאינו נטען, המדריך הבא יבהיר לכם מה החסרונות והיתרונות של כל בחירה, ואיך לבצע את הבחירה הנכונה המתאימה לצרכים הייחודיים שלכם. 

יתרונות וחסרונות של פטישון נטען

כשמדברים על פטישון נטען הכוונה היא לפטישון הפועל על סוללות, ולכן אינו מחובר למקור חשמל ולכבל חשמלי. יש לכך הרבה מאוד יתרונות, לצד מספר חסרונות שחשוב להכיר.

אלו היתרונות העיקריים של פטישון נטען:

ניידות –

בראש ובראשונה, פטישון נטען הוא נייד לחלוטין. זה אומר שתוכלו לעבוד איתו מכל מקום ובכל זמן, ללא תלות במקור חשמל. כך תוכלו להיות בטוחים שהכלי יהיה זמין לכם בכל עת.

סוללות חזקות –

היום פטישון נטען מגיע עם סוללות ליתיום חזקות, שמספקות זמן עבודה ממושך ורציף. 

עבודות בעלי נגישות קשה –

בגלל הניידות של הכלי, תוכלו לבצע גם עבודות במקומות קשים יותר לגישה, כך שהוא מתאים לעבודות מאתגרות יותר.

לפטישון נטען יש גם כמה חסרונות שכדאי להכיר לפני שבוחרים בו בתור הכלי שלכם:

משקל –

פטישון נטען יכול להיות כבד יותר מפטישון חשמלי, בגלל הסוללות שלו. בעבודות קטנות זה פחות מורגש, אך אם אתם מתכוונים לעבוד זמן ממושך עם הכלי, יכול להיות שתרגישו את השפעת המשקל.

תלות בבטריות –

בגלל שהפטישון הנטען תלוי בסוללה, היא יכולה לאזול לפתע ו”לתקוע” אתכם באמצע העבודה. חשוב לדעת כי ישנה אפשרות להטענה מהירה מאוד וכן החזקה בסוללות רזרביות, כך שתוכלו לוודא שתהנו מזמן עבודה ממושך.

יתרונות וחסרונות של פטישון חשמלי

פטישון חשמלי הוא פטישון המחובר לכבל חשמלי ולמקור חשמל. כלומר, ללא מקור חשמל הוא אינו יכול לפעול, ואין לו את האפשרות לפעול עם סוללה. לפטישון חשמל יש כמה יתרונות עיקריים, שהם למעשה תמונה נגדית של החסרונות של פטישון נטען: 

משקל –

בדרך כלל, פטישון חשמלי יהיה קל יותר לנשיאה, שכן הוא אינו כולל את משקל הסוללות. כמו כן, לרוב הוא גם יהיה קטן יותר וקומפקטי, מאותן הסיבות.

עוצמה –

העוצמה של פטישון חשמלי היא הרבה פעמים גדולה יותר מאשר פטישון נטען, אם כי חשוב לציין שהיום הפערים בין חשמלי לנטען הצטמצמו באופן משמעותי, וגם כלים נטענים בעלי בעוצמה רבה.

עבודה רציפה –

כיוון והוא תלוי במקור חשמל ולא בבטריות, הוא מאפשר עבודה רציפה ללא החשש שהסוללה תתרוקן, כך שניתן לעבוד במשך זמן ממושך ללא דאגות.

לצד היתרונות האלו, יש כמובן גם חסרונות שחשוב להכיר, שכן הם משפיעים משמעותית על אופן השימוש בכלי. החסרונות העיקריים הם:

מקור חשמל –

כיוון והכלי דורש מקור חשמל, הוא אינו נייד ותמיד תזדקקו למקור חשמל זמין. כך, במידה ואתם עובדים במקום שאין בו מקור חשמל זמין, תצטרכו לארגן אחד כזה. לכן, מדובר על כלי מוגבל יותר.

מסורבל ולא בטיחותי

כמו כן, בגלל שהוא מחובר לכבל חשמלי, הוא יכול להוות מפגע בטיחותי; אתם, או אחרים, יכולים למעוד על הכבל, וכן הכבל יכול להגביל את העבודה, להסתרבל וליצור בעיות שונות ומסוכנות. לכן, בעבודה עם כלי חשמלי חשוב להיות כל הזמן עם האצבע על הדופק לגבי מיקום הכבל ולוודא שאינו מסתרבל.

אז מה עדיף – פטישון נטען או חשמלי?

רבים בוחרים בפטישון נטען בגלל היתרונות הרבים שלו, הנוחות והניידות שלו, בעיקר עבור עבודות נקודתיות, קטנות או קצרות. ובכל זאת, אם אתם זקוקים לכלי שפועל ללא הפסקה ודואגים מהתלות בסוללות, גם פטישון חשמלי יכול לעשות את העבודה. 

הרשמו לניוזלטר שלנו

מצטרפים ונהנים מעדכונים והטבות