עולם ירוק יותר מתחיל גם מהגינון

זה לא סוד שהעולם הופך ירוק יותר: הטכנולוגיות הירוקות צוברות תאוצה, רכבים חשמליים והיברידים נפוצים יותר על הכביש, וההבנה שאנחנו צריכים להתחיל לחשוב גם על הסביבה היא הרבה יותר משמעותית מבעבר. המעבר הזה לעולם ירוק זולג גם לתחום הירוק ביותר – עולם הגינון.

עולם הגינון מתחיל להבין אתה החשיבות העצומה בשימוש בכלים נטענים חשמליים על פני מנועי בנזין, והעלייה בפופולריות של שימוש בכלים האלו היא מסחררת. בין הכלים החשמליים הנפוצים ביותר אפשר למצוא מכסחות דשא נטענות, חרמש חשמלי, וכן גם כלי עבודה נטענים נוספים כמו מברגה נטענת. 

החשיבות הסביבתית של בחירה בכלי גינון נטענים

הבחירה בכלי עבודה נטענים – בין אם מברגה נטענת, חרמש או מכסחות דשא – היא בחירה קריטית. ראשית, כלים נטענים מונעים באמצעות סוללות, ולכן, בניגוד לכלים עם מנוע בעירה, אינם שורפים דלקים כמו בנזין ולכן לא פולטים אדים רעילים המכילים רכיבים מסוכנים לסביבה. למעשה, כלים אלו לא מזהמים כלל והופכים את הגינה כולה לבריאה יותר ומהיר יותר (אף אחד לא רוצה לצאת לגינה להריח אדי דלק!).

יחי ההבדל בין הכלים

מעבר לזיהום אוויר, יש עוד זיהום סביבתי שלא מרבים לדבר עליו – רעש סביבתי (“זיהום רעש”). כלים המונעים על ידי דלק פולטים רעשים חזקים מאוד, שפוגעים גם במי שמפעיל את הכלי וגם בסביבה עצמה. כלים נטענים כמו מברגה נטענת, למשל, לא פולטים רעש כמעט בכלל ולכן גם מהבחינה הזו נחשבים ידידותיים יותר לסביבה. כשהכלי שקט, ניתן להפעיל אותו גם בשעות שאינן נוחות – כמו מאוחר בלילה או מוקדם בבוקר.

חשיבות אישית ובריאותית

לבסוף, יש גם חשיבות אישית ובריאותית לשימוש בכלים אלו – נוח יותר לעבוד עם כלים נטענים שכן אינם רוטטים כמו כלים ממונעים בדלק, ולכן מאפשרים עבודה ארוכה יותר מבלי לעייף את הגוף כמו כן, הם מאפשרים הנעה בצורה מהירה הרבה יותר – לחיצה פשוטה על כפתור.

בגלל הסיבות החשובות האלו, יותר ויותר בעלי בתים עם גינות, לצד אנשי מקצוע העוסקים בגינון, עושים את המעבר לכלים נטענים. אם גם אתם מחפשים כלי גינון חדשים, הנה הצצה לכמה כלים שכדאי לכם לשקול:

מכסחות דשא חשמליות

למכסחות דשא יש השפעה גדולה מאוד על זיהום האוויר והסביבה, והן פולטות לא מעט אדי דלק מזהמים באזורי מטרופולין. שימוש במכסחות דשא חשמליות הן הרבה יותר ידידותיות לסביבה, חסכוניות, לא מפיקות רעש ומאפשרות עבודה קלה, פשוטה ונוחה בלי תחזוקה משמעותית ובלי לגרום נזק בריאותי לכם ולסובבים אתכם. זו הסיבה שרבים מסביב לעולם בחרו בבחירה הירוקה, ועשו את המעבר למכסחת דשא חשמלית.

מפוח עלים חשמלי

מפוח עלים הוא אחד מכלי הגינון שגורמים נזק משמעותי מאוד לשמיעה וכן גם לסביבה. מעבר ממפוח עלים הפועל על גז למפוח עלים חשמלי ונקי יסייע לכם לנקות לכלוך ועלים ביעילות, בלי לזהם את הסביבה ובלי לגרום נזק משמעותי לאוזניים.

חרמש חשמלי

אם אתם מחפשים חרמש שיעזור לכם לשמור על גינה מטופחת ושמורה, גם כאן מומלץ לבחור באופציה החשמלית – חרמש חשמלי הוא מצוין כדי לשמור על גינה מסודרת ועל שבילים מדויקים מבלי להתאמץ. חרמשים חשמליים הם קלי משקל, נוחים לפעולה, לא דורשים ידע מיוחד ובעיקר לא מזהמים את הסביבה כמו חרמש המונע על דלק.

גוזם גדר חיה

שימוש בגוזם גדר חיה חשמלי הוא דרך פשוטה לחסוך הרבה זמן ומאמץ בטיפוח הגינה, וכן גם דרך מצוינת להפחית בזיהום הסביבה וברעש. גוזם גדר חיה חשמלי יאפשר לכם לגזום ענפים עבים, לשמור על גינה מטופחת ולהנות מעבודה קלילה ופשוטה בלי הרבה מאמץ.

גינון - עולם ירוק יותר

הרשמו לניוזלטר שלנו

מצטרפים ונהנים מעדכונים והטבות