ניקוי דשא סינטטי – כל השיטות והדרכים

בעלי חצרות רבים – ואפילו בעלי מרפסות – קופצים על ההזדמנות להתקין דשא סינטטי וליצור תחושה של גינה וטבע מבלי להתעסק בגידול ותחזוקה של דשא אמיתי. לדשא סינטטי יש הרבה יתרונות – לא צריך לכסח את הדשא, לדשן אותו, להשקות אותו וכדומה.

אבל למרות שדשא סינטטי לא דורש את אותה ההתעסקות והתחזוקה של דשא רגיל, זה לא אומר שאתם יכולים פשוט להניח אותו וללכת. דשא סינטטי בהחלט דורש תחזוקה, בעיקר בכל מה שקשור לניקוי הדשא. ככל שהדשא חשוף יותר ללכלוך – בין אם כי יש לכם ילדים, חיות מחמד או כי אתם גרים באזורים מאובקים במיוחד – כך הצורך בניקיון הופך תדיר יותר.

תחזוקה קבועה של דשא סינטטי יכולה לעזור לכם לשמור על חיי הדשא לאורך זמן, להימנע מריחות רעים ולהנות מהדשא שלכם עד הסוף. אז איך מנקים דשא סינטטי? הכתבה הבאה תציג לכם כמה שיטות נפוצות ומוצלחות במיוחד. 

שימוש במפוח עלים 

כדי לתחזק את הדשא באופן קבוע, מומלץ להשתמש במפוח עלים. מפוח עלים יעזור לכם להיפטר מלכלוכים, עלים נושרים, ענפים אחרי סערה וכן הצטברות של פרוות הכלב או החתול, פירורים מעוגיות ואוכל אחר וכדומה. מפוח עלים יעזור לכם לאגד במהירות את כל הלכלוך הזה ולהיפטר ממנו בלי מאמץ. באמצעות מפוח עלים עליכם לדחוף את כל הלכלוך לפינה אחת, וברגע שאיגדתם את כל הלכלוך והאבק, לאסוף אותו ולהשליך לפח. מומלץ לבצע את הפעולה מדי שבוע-שבועיים כדי לשמור על דשא נקי ומתוחזק.

החיסרון העיקרי של שימוש במפוח עלים הוא הרעש שהוא יוצר. זהו רעש חזק מאוד שיכול לגרום לנזק לאוזניים ולהפריע לשכנים. חסרון נוסף נוגע לזיהום האוויר שהוא פולט. כדי להימנע מהחסרונות האלו, מומלץ לבחור במפוח עלים חשמלי. מפוח עלים כזה הוא שקט יותר, לא מזהם ומאפשר עבודה קלה, מהירה ואפקטיבית. 

שואב עלים/מסרק דשא

שואב עלים הוא עוד כלי שכדאי להכיר שיעזור לכם לנקות דשא סינטטי. שואב עלים (או בשמו השני, מסרק דשא) מדמה בצורתו מכסחת דשא, אך המטרה שלו היא לעזור לכם לנקות דשא סינטטי. בדיוק כמו מפוח עלים, השואב מטפל בלכלוך, פירורים ופרווה שלכלכו את הדשא הסינטטי שלכם. בניגוד למפוח עלים, שואב עלים – כשמו כן הוא – גם שואב את העלים פנימה לתוך שק ייעודי ולא דורש מכם לאסוף את הלכלוך בסיום העבודה. כמו כן, המסרק מרים את סיבי הדשא וכך שומר על מראה טוב יותר.

מטאטא

אם אין ברשותכם שואב עלים או מפוח עלים, דרך נוספת לנקות דשא סינטטי היא באמצעות מטאטא רגיל. עם המטאטא תוכלו לרכז את כל הלכלוך במקום אחד ולהרים אותו. חשוב לציין כי מטאטא יעשה עבודה פחות אפקטיבית מאשר האופציות הנ”ל, שכן הוא אינו נכנס לתוך סיבי הדשא ולא יכול לחלץ לכלוך ואבק שתקועים פנימה. אבל במידה ואתם צריכים לנקות במהרה את הדשא ואין לכם אופציה אחרת, בהחלט תוכלו להשתמש במטאטא כדי להקנות לדשא שלכם מראה קצת יותר נקי ומתוחזק. מטאטא יכול גם כן לעזור לכם ליצור מראה טבעי יותר של הדשא, שכן סיבי המטאטא יכולים להרים את סיבי הדשא הסינטטי כלפי מעלה. חשוב מאוד להשתמש במטאטא באותו הכיוון לכל אורך הדשא.

שימוש בצינור מים

אחרי שהשתמשתם במפוח עלים, בשואב עלים או מטאטא, חשוב גם לשטוף את הדשא. השתמשו בצינור מים כדי לשטוף את הדשא ולנקות כל שביב אבק שעוד נשאר. חשוב לוודא שאתם משתמשים בצינור בצורה קלה ולא אגרסיבית, שכן יותר מדי לחץ של מים יכול ליצור נזק לדשא הסינטטי שלכם. מומלץ להתחיל מקצה אחד ולהתקדם הלאה בתנועות מעגליות עד שתכסו את כל משטח הדשא. 

הסרת כתמים נוזליים מדשא סינטטי

אם יש כתמים על הדשא שלכם – למשל, נוזל מסוים נשפך – חשוב לספוג את הנוזל עם נייר מגבת (נייר סופג). לרוב, הנייר הזה יספיק כדי לנקות את רוב הכתמים. חשוב לשים לב שאתם לא משפשפים את הנוזל לתוך הדשא, אלא מנקים בעדינות. 

אם אתם מנקים את הנוזל אחרי שהוא כבר התקשה על הדשא, הפעולה תהיה קצת יותר מאתגרת. ניתן להשתמש בשילוב של מים וחומר ניקוי ולהשתמש במברשת רכה או ספוג כדי למרוח את התערובת על הכתם עד שהוא מתפוגג. אחרי שהכתם מתפוגג, השתמשו במים כדי לנקות את חומר הניקוי מהדשא. 

הסרת כתמים קשים מדשא סינטטי

אם מדובר על כתמים קשים ודביקים (למשל, מסטיק שנדבק לדשא, ליפסטיק, צבעים), מומלץ להשתמש בסכין כדי לפרק לאט לאט את הכתם. עשו זאת בזהירות כדי לא לפגוע בדשא הסינטטי ולא לקרוע אותו בטעות. אופציה נוספת היא להשתמש בטרפנטין לניקוי. טבלו מטלית בטרפנטין ושפשפו בעדינות את הדשא המוכתם. חשוב לשים לב שאתם מנקים רק את השכבה העליונה והמוכתמת, ושחומר הניקו לא נטמע לתוך הדשא. אחרת הוא יכול ליצור נזק.

מחפשים מפוח עלים לניקוי דשא סינטטי? יש לנו את המוצר המנצח עבורכם

אם יש לכם דשא סינטטי, אתם כנראה מחפשים דרך לשמור עליו נקי, מצוחצח ומבריק לאורך זמן ומפוח עלים יעזור לכם בדיוק במשימה הזו. בגרין וורקס, יצרנית גרמנית איכותית לכלי עבודה וגינון חשמליים, תמצאו מפוח עלים חשמלי שמתאים בדיוק למשימה של ניקוי דשא סינטטי.

המפוח החשמלי של גרין וורקס הוא מפוח נטען, שקט ולא מזהם, שמאפשר עבודה קלילה ופשוטה לניקוי דשא סינטטי ודשא רגיל. המפוח מגיע בכמה גרסאות ועוצמות (48V, 24V 80V) לפי הצרכים שלכם וגודל המדשאה. הוא מגיע עם בטריות נטענות איכותיות וכן שקית לאיסוף העלים. 

אם אתם מחפשים דרך לנקות את הדשא הסינטטי ולתחזק את הגינה, אנחנו מזמינים אתכם להכיר את הכלים החשמליים של גרין וורקס ולהזמין אותם עד אליכם במשלוח מהיר, תשלום מאובטח ואחריות!

הרשמו לניוזלטר שלנו

מצטרפים ונהנים מעדכונים והטבות