מסור אנכי, עגול או חרב? מדריך לבחירת מסור מתאים

מסורים הם מכלי העבודה השימושיים ביותר אבל הם גם מכלי העבודה המגוונים ביותר והמבחר בין המסורים השונים יכול להיות מבלבל. הבחירה במסור המתאים לצרכים שלכם תלויה בסוג העבודה שאתם רוצים לבצע או בתחביב שאתם רוצים לפתח. 

כדי להבין איזה מסור הכי מתאים לצרכים שלכם, כתבנו את המדריך הבא, שמדבר על שלושת המסורים הנפוצים ביותר – מסור אנכי, עגול וחרב. 

מה זה מסור אנכי?

מסור אנכי (שנקרא גם ג’קסון) הוא מסור מגוון ושימושי שמתאים בעיקר לעבודת נגרות עם עץ, אך מאפשר עבודה גם עם קרמיקה או מתכת. מסור כזה יכול לנסר בקווים ישרים, בדומה למסור עגול, אך מעבר לזה יש לו גם את היכולת לנסר בקווים מעוקלים, וזה היתרון הגדול ביותר שלו. מסור אנכי מגיע עם בסיס ישר וגדול שנח על המשטח שאתם רוצים לנסר ומקיף את הלהב, ולכן נחשב גם למסור בטיחותי במיוחד. פעמים רבות ניתן לכוון את הבסיס הזה וכך גם לנסר בכל זווית הנדרשת לכם. 

מסור אנכי יכול לחתוך כמעט כל סוג של עץ, וניתן להחליף בין הלהבים השונים ובין האורכים שלהם בהתאם לצורך ולחומרים בהם רוצים לנסר. מסור אנכי הוא מסור חשמלי שיכול להגיע בגרסה נטענת או עם חיבור לחשמל. הוא נחשב למסור קל משקל, קל לשימוש, שקט באופן יחסי ומתאים מאוד לבתים ולעבודות DIY. 

מה זה מסור עגול?

מסור עגול הוא מסור המיועד לחיתוך בקווים ישרים מדויקים והוא נחשב לאחד המסורים הפופולריים ביותר למסגור, חיתוכים של קורות או חיתוכים לקיר. בניגוד למסור אנכי, מסור כזה לא מאפשר חיתוך בעיקולים ובזוויות. הוא מאפשר עבודה חלקה עם עץ, דיקט ואפילו בטון. מסור כזה מגיע עם להב עגול ובסיס רחב שמאפשר להניח אותו למול המשטח שאתם רוצים לחתוך. הלהב העגול מסתובב במהירות גבוהה ומאפשר למשתמש לחתוך באופן מדויק את המשטח. המסור הזה נחשב פופולרי בין היתר בגלל המגוון שלו והניידות שלו; בניגוד למסור שולחני, מסור עגול הוא מסור קל משקל שאפשר לקחת ממקום למקום.

הגיוון שלו מתבטא גם באופן הפעולה. ניתן להתאים את המסור לאופי החומר ולשנות את עומק החיתוך בהתאם לצרכים. בנוסף, הלהבים של מסור עגול מותאמים לפי החומר שאתם רוצים לחתוך – ישנם להבים לעץ שחותכים דיקט או עץ, להבים לבנייה שחותכים בטון ועוד. המסורים מגיעים במגוון גדלים לפי קוטר הלהב שבו הם עושים שימוש. רוב המסורים העגולים יגיעו עם קוטר להב של כ-7 אינץ’, המתאים לרוב משימות הבנייה, אך ניתן למצוא גם מסורים עם להבים קטנים יותר לפרויקטים קלים או קטנים.

מה זה מסור חרב?

מסורי חרב הם מסורים קטנים בעלי שימושים רבים. המסורים האלו עובדים על ידי תפעול של להב קטן בתנועת הלוך ושוב וכך הם מאפשרים לחתוך דרך מתכת או עץ. בניגוד למסורים הקודמים שדיברנו עליהם כמו מסור אנכי, למסור הזה אין בסיס, ויש להחזיק אותו ביד למול החומר שאותו רוצים לחתור. על המשתמש להחזיק או להניח את הרגל על המשטח הנחתך בזמן העבודה. כיוון ומדובר על מסורים הקטנים ביותר, הם ניידים מאוד וניתן להשתמש בהם בכל מיני סוגים של פרויקטים. ניתן למצוא גרסה נטענת ואלחוטית לחלוטין, או גרסה המחוברת לכבל חשמלי. 

מסור כזה בדרך כלל מתאים למי שמחפש מסור קליל שניתן לקחת בקלות ממקום למקום ולחתוך כל דבר במהירות, בין אם לצרכי שיפוץ, הריסה או חיתוך. לעומת המסורים האחרים, הוא מדויק פחות ומאפשר פחות שליטה במהלך העבודה, כך שהוא מתאים לעבודות גסות יותר שלא דורשות דיוק מירבי.

הרשמו לניוזלטר שלנו

מצטרפים ונהנים מעדכונים והטבות