מהם סוגי המפוחים הקיימים בשוק

באמצעות מפוחים ניתן לבצע במהירות וביעילות פעולה של ניקוי, בעיקר בשטח פתוח

 

ניתן לסלק במהירות עלים שנשרו בגינה תחת העצים. אפשר לנקות משטחי עץ, להסיר לכלוך מדשא סינטטי או דק, להפריח הצידה חול מעל הכביש וכיוצא בזה.

מכיוון שיש בנמצא כמה וכמה סוגים של מפוחים בשוק, כדאי להכיר את ההבדלים ביניהם.

מהם היתרונות לעומת החסרונות?  

ההבדל שטמון באספקת האנרגיה למפוח

דרך טובה ויעילה להבדיל בין הסוגים השונים היא לשים דגש על האופן בו המפוח מופעל, מבחנת אספקת האנרגיה.

-הפעלה על בסיס דלק – מפוחים כאלה הם הגדולים והחזקים ביותר שיש למשפחה זו. הם מצוידים במנוע בעירה פנימי, של שתי פעימות או אפילו יותר מזה. כלי זה בדרך כלל מאוד כבד ולא נוח לנשיאה ביד.

הוא מצויד במתקן נשיאה המולבש על הגב. בדרך כלל נעשה בשימוש על ידי אנשי מקצוע, עובדי רשויות מקומיות, גננים שצריכים לטפל בפארקים גדולים וכדומה. בשל עוצמת הרעש, נדרש שימוש באוזניות הגנה.

-הפעלה על בסיס סוללה נטענת – מבחינת הציבור הרחב, זהו הסוג הכי פופולרי של מפוח. הוא משמש לטיפול בגינות פרטיות, מתאים בתור מפוח עלים נטען, לניקוי סביבת הבית, הדשא וכדומה.

למרות שהמנוע לא חזק כמו בדגם שפועל על דלק, על פי רוב הוא מספיק לכל מי שלא צריך מכשיר לשימוש קבוע לאורך שעות רבות. היתרונות החשובים – נוח מאוד להפעלה. לרוב, בעל משקל נוח לנשיאה ולשימוש. כמו כן, עוצמת הרעש איננה גבוהה באופן יחסי.

-הפעלה על בסיס כבל חשמל – בדגמים אלה של מפוחים, מקור המתח הינו רשת החשמל הארצית או לעיתים, חשמל שמגיע מגנרטור. כיום הם הרבה פחות נמצאים בשימוש (לאור ההתפתחות בסוללות הנטענות).

צורת הפעלה יחידה או הפעלה כפולה

בין הסוגים השונים של מפוחים הקיימים בסוג, ניתן למצוא את אלה שיש להם הפעלה יחידה ואת אלה שיש להם יכולת להפעלה כפולה. הסוג בעל הפעלה יחידה מאפשר לבצע את הפעולה העיקרית – הוצאת אוויר בעוצמה, כלפי חוץ. הפחת האוויר היא זו שבעצם מסלקת את העלים, החול המיותר, האבק וכדומה.

לרוב המשתמשים זו התכלית המרכזית. עם זאת, יש גם סוגים שבהם אפשר להפעיל את הכלי בצורה אחרת. כלומר, במקום שהאוויר יוזרם החוצה, הוא מוזרם פנימה. לצורך העניין, המפוח הופך למעין שואב שמרכז את כל מה שמיותר – בדרך כלל העלים שבגינה. היתרון, מלבד האפשרות לרכז את העלים בנקודה מסוימת בחצר, לצורך איסוף, בהזרמת אוויר החוצה, אפשר אחרת. באותה פעולת שאיבה בעצם אוסיפם את העלים וזה הכל.

קיימים גם הבדלים בין המותגים השונים, בעוצמה ובהספק שהכלי יכול להגיע אליהם. בחרו בהתאם לצרכי השימוש העתידיים.

צריכים מפוחים? לרשותכם באתר greenworks מגוון מפוחים מקצועיים וכלי גינון נוספים, לכל השימושים שתצטרכו בגינה.

הרשמו לניוזלטר שלנו

מצטרפים ונהנים מעדכונים והטבות