מדריך לעבודה בצורה בטיחותית עם מסור חשמלי

מסור חשמלי זה כלי עבודה נפוץ, יעיל ומדויק, המשמש אותנו לביצוע של עבודות שוטפות במגוון חומרים ותחומים – גינון, בנייה, תחזוקה ועוד. למשל, חיתוך וגיזום של עצים, בניית דקים ופרגולות, עיצוב ושיפוץ רהיטים, תיקונים שונים וכדומה.

מסור חשמלי הוא גם כלי חד ועוצמתי והעבודה בו יכולה גם לעיתים להיות מסוכנת ולגרום לנזקי גוף שונים למשתמשים. בין אם הם בעלי מקצוע מיומנים או אנשים פרטיים שעושים עבודות עצמאיות בביתם. הנה כמה כללים וטיפים חשובים שכדאי לדעת לגבי עבודה עם מסור חשמלי בצורה בטוחה, זהירה ונכונה, ללא סיכונים מיותרים. 

כמובן שהמדריך תקף גם למסור שרשרת עוצמתי ולסוגים אחרים של מסורים, מסוגים שונים.

הכרת כלי העבודה 

כדי לעבוד בצורה בטוחה וטובה עם מסור חשמלי (כמו גם עם כלי עבודה וגינון אחרים), כדאי שיהיה לכם כמה שיותר ידע מוקדם עליו. זה אומר, לדעת מאיזה חלקים הוא בנוי, איך מפעילים אותו, איזה פונקציות מיוחדות יש לו ועוד. כשאתם רוכשים את המסור כדאי לקרוא מידע רלבנטי, המלצות ולקבל הסברים והדרכה קצרה, בעל פה או באמצעות האינטרנט. בנוסף, חשוב מאוד לפני שאתם מתחילים להשתמש בו, לקרוא בעיון את חוברת היצרן שבה מפורטים כללי הבטיחות והוראות השימוש.

מטרת השימוש 

בשוק אפשר למצוא היום מגוון רחב של מסורים חשמליים מסוגים שונים, שכל אחד מהם בנוי בצורה שונה ומיועד לבצע עבודות אחרות. לכן, צריך להקפיד להשתמש במסור לביצוע הפעולות והעבודות הספציפיות שלהן הוא יוצר מלכתחילה. כך תוכלו להבטיח שאתם עושים בו שימוש נכון ומיטבי ולא גורמים נזקים או מסכנים את בטיחותכם. כמובן, יש להתאים את המסור לפי הדרישות והצרכים הספציפיים שלכם ורצוי להתייעץ עם אנשי מקצוע שמתמחים בכך.

בדיקת תקינות 

זהו כלל בטיחותי חיוני ואסור לוותר עליו. לפני שאתם מתחילים לעבוד עם מסור חשמלי עליכם לבדוק שכל החלקים קיימים, תקינים ומחוברים זה לזה בצורה הנכונה. בנוסף, בדקו שמשטח העבודה שלכם חזק, יציב ושלם ויש לכם את כל האביזרים הדרושים לכם בהישג יד.

מחפשים מסור שרשרת חזק ועוצמתי? לכל מסורי השרשרת 80V PRO>>>

ציוד הגנה מתאים

זהו אחד הכללים החשובים בעבודה עם מסור חשמלי, שכאמור הוא כלי עבודה מצוין אבל יש בו סיכון מסוים. לכן, חובה להצטייד באביזרי ההגנה הייעודיים שמטרתם לשמור על גופכם בזמן השימוש השוטף.

זה כולל את הציוד הבא: קסדת ראש, כפפות, אטמי אוזניים ומשקפי הגנה לעיניים. בנוסף, כדאי ללבוש בגדים ואביזרים שאינם רפויים כדי שלא יתפסו חלילה בלהבים של המסור. בזמן השימוש במסור חשוב לשמור על ריכוז וערנות גבוהה, לא להסיט את העיניים לרגע ולא להכניס את כפות הידיים או אברי גוף אחרים לאזור שבו אתם חותכים או מנסרים בזמן שהמנוע נמצא בפעולה.

הכנת סביבת העבודה

לפני שאתם מפעילים את המסור יש להכין את האזור שבו תעבדו ולוודא שהוא נקי ואין בו מפגעים וסכנות.

לכן, צריך לפנות מהסביבה ומהרצפה כל ציוד שאינו נחוץ לכם, למשל חוטים, כבלים חשמליים, חומרים דליקים, חפצים שונים שיכולים להוות מכשול ולשים לב שמשטח העבודה יבש ונקי מכתמי שמן, מים, גזים וכדומה. בנוסף, יש להרחיק מהמקום ילדים, חיות וכל אדם שלא צריך להיות שם.

שכן, במקרה של גרימת נזק האחריות עלולה ליפול עליכם. כדאי גם לסדר לכם משטח עבודה מספיק גדול, בגובה הנכון ושיהיה חזק, שלם ויציב. כך תמנעו טלטול של המסור במהלך השלב הקריטי שזה חיתוך וניסור החומרים. 

שימוש ואחיזה נכונים 

על מנת להשתמש במסור חשמלי בצורה בטוחה וזהירה צריך לזכור להחזיק אותו תמיד בצורה יציבה בעזרת שתי הידיים. האחיזה חשובה כדי למנוע הטיה, טלטול או הזזת הכלי תוך כדי השימוש. כמובן, אם אתם רוצים לשנות את כיוון החיתוך, להגביר מהירות או לעבוד על חומר אחר, עליכם לכבות את המסור לחלוטין ורק אחר כך לבצע את השינויים הדרושים לכם.

אחסנת כלי העבודה 

כדי לשמור על המסור תקין וטוב לאורך זמן רב, יש לאחסן אותו בצורה נכונה במקום סגור ויבש שאין חשש שיחדרו אליו מים או לחות. שכן, יש סכנה של התחשמלות בעת מגע במים. שימו לב שחלקי המסור מונחים בצורה ישרה בתוך קופסה או אריזה אטומה.

תחזוקה שוטפת

עריכת טיפולים שוטפים למסור היא הדרך הכי טובה להבטיח שהוא ישמש אתכם לשנים ארוכות. לכן, הקפידו לנקות את חלקי המסור לאחר כל שימוש, הוציאו את שאריות העץ שנותרו, השחיזו את הלהבים, החליפו חלקים שהתבלו או נפגמו בחלקים חדשים מקוריים.

אין להשתמש בכלי עבודה שנמצא לא תקין 

כפי שוודאי תקראו בחוברת ההפעלה של המסור, החברה המייצרת אוסרת לעבוד עם כלי עבודה פגום או מקולקל. במקרה של תקלה שנגרמה במהלך העבודה הפסיקו מיידית את השימוש, ניתקו את המסור מהחשמל ופנו לשירות הלקוחות של היצרן לבדיקת הכלי ותיקונו.

אל תתפשרו על האיכות

ועוד טיפ חשוב לקראת סיום: אם אתם רוצים להיות בטוחים שאתם קונים מסור חשמלי בטיחותי, טוב ונוח לשימוש כדאי לבחור בכלי איכותי המיוצר על ידי חברה מוכרת, גדולה ובעלת ניסיון בתחום.

כמו כן, הקפידו לבדוק שהמסור עומד בכל התקנים הנדרשים, כולל תקופת אחריות ושאתם יודעים לאן לפנות אם תצטרכו שירות לקוחות. זכרו – כשאתם בוחרים לקנות מסור חשמלי מחברה מובילה אתם מבטיחים לעצמכם ראש שקט ויודעים שקניתם כלי עבודה איכותי, יעיל ובטוח.

מסור חשמלי 80v

הרשמו לניוזלטר שלנו

מצטרפים ונהנים מעדכונים והטבות