מדריך למברגה – כל מה שצריך לדעת

אחד הכלים הכי פופולריים בארגז הכלים שלנו הוא המברגה. בין אם אתם אנשי מקצוע שעוסקים בבנייה, תיקונים, שיפוץ או נגרות, ובין אם אתם חובבים ופשוט אוהבים לעשות דברים בעצמכם בבית, אתם בטח מודעים ליעילות ולאפקטיביות של מברגות.

באמצעות מברגות ניתן להבריג ברגים בחומרים קשים או קלים, להוציא ברגים קיימים בגדלים שונים, לתלות רהיטים ומדפים, להרכיב רהיטים ועוד פעולות רבות. את מקומו של המברג תפסה המברגה החשמלית, שמאפשרת עבודה מהירה ופשוטה, מבלי להפעיל כוח. 

בשוק המברגות אפשר למצוא הרבה מאוד דגמים של יצרניות שונות. ככל שאתם בוחרים בכלי איכותי יותר, כך תהיו בטוחים שהעבודה תהיה טובה יותר, איכותית יותר, תאפשר הברגה גם בתנאים קשים וכן עם זמן סוללה ארוך יותר.

אבל איך בוחרים את הכלי המתאים ביותר לכם ולצרכים שלכם? כתבנו עבורכם את המדריך המלא לבחירה האופטימלית!  

סוגי מברגות

קודם כל, חשוב להכיר את הסוגים השונים של מברגות שיש בשוק. יש כמה סוגים עיקריים שכדאי לתת עליהם את הדעת:

  • מברגת קלאץ’ (פוטר): מברגות “קלאסיות” ובסיסיות, מאפשרות הברגה וכן גם קדיחה. המנגנון הוא מנגנון סיבובי בלבד.
  • מברגת רטט: מברגה שמכילה מנגנון רטיטה במקביל לסיבוב. לרוב, אין לה השפעה ממש על הברגה, אלא יותר על קדיחה. 
  • מברגת אימפקט: מברגת אימפקט היא מברגה אהובה ופופולרית. יש לה שתי פעולות – הברגה רגילה כמו עם כלי רגיל, והברגת אימפקט (הלימה).

באופציה השניה הכלי מפעיל אוטומטית כוח הולם,  ש”חובט” בראש ההברגה ברגע שההתנגדות מהבורג גדולה. המברגה הזו עוצמתית ועמידה יותר, וכן גם קטנה, ולכן היא פופולרית מאוד בעיקר אצלי אנשי מקצוע אך לא רק. שימו לב – לסוג הזה אין פעולת קדיחה. 

כמו כן, יש עוד בחירה שצריך לעשות – האם זו תהייה מברגה נטענית או מברגה המחוברת לכבל חשמלי. האופציה השניה מאפשרת שימוש רצוף ואינטנסיבי מבלי לפחד שהסוללה תיגמר, וכן לרוב המשקל שלה נמוך יותר, אך מצד שני היא לא מאפשרת ניידות ותמיד תהיו תלויים בנקודת החשמל, חיסרון משמעותי. לעומת זאת, אופציה אלחוטית מציעה לכם ניידות ועבודה חופשית.

עם הבטריה חזקה וכן יש לכם גם בטריה רזרבית, זו האופציה העדיפה. 

הספק (W)

אחרי שבחרנו את סוג המברגה, הדבר הבא שצריך לתת עליו את הדעת הוא ההספק של המברגה, שנמדד בוואט (W) ומצביע על יכולת הביצוע. ככל שההספק גבוה יותר, כך המברגה עוצמתית יותר. זה לא אומר שאתם צריכים לרוץ לרכוש את המברגה עם ה-W הכי גבוה; עבור שימושים ביתיים תוכלו להסתפק בהספק נמוך יותר, וכך גם לשלם פחות. עבור שימושים מקצועיים ורבים, עדיף ללכת על הספק גבוה. 

מתח עבודה (V)

עוד פרמטר שאסור לפספס הוא מתח העבודה, או הוולט (V). גם למתח העבודה יש השפעה על החוזקה והעוצמה של המברגה, וככל שהמתח גבוה יותר, כך המברגה עוצמתית יותר.

אם אתם זקוקים לבצע עבודות קשות ולהתמודד עם הברגה בחורים גדולים ובחומרים קשים, כדאי לבחור במתח גבוה ועד 18V. לעומת את, אם מדובר על עבודות ביתיות פשוטות, אפשר להסתפק גם במתח נמוך יותר. 

מומנט (Mn)

עוד “אותיות” שכדאי להכיר כשאתם מחפשים אחרי המברגה המושלמת הן צמד האותיות Nm, שמצביעות על המומנט המירבי של המברגה – או במילים אחרות, את היכולת של הכלי להתגבר על התנגדות רבה. בעבודות מורכבות יש צורך במומנט גבוה, בעוד עבודות פשוטות אין הרבה חשיבות למומנט. 

כאן כדאי להזכיר מברגת אימפקט, המייצרת מומנט נוסף בכל חבטה. 

מהירות הסל”ד (סיבוב לדקה)

ככל שמהירות הסיבוב לדקה היא מהירה יותר, כך ניתן להבריג ברגים גדולים יותר, בעוד את הברגים הקטנים יש להבריג במהירות נמוכה. הבחירה במהירות נעשית או ידנית בלחיצה על כפתור, או אוטומטית באמצעות וסת אלקטרוני שמשנה את המהירות בהתאם ללחץ המופעל.

ישנן מברגות המגיעות למהירות גבוהה של למעלה מ-500 סל”ד, בעוד יש מברגות שהמהירות המקסימלית שלהן נמוכה יותר. גם כאן – זה תלוי בשימוש שלכם!

משקל

למשקל של מברגות יש תפקיד יותר חשוב ממה שאולי אתם חושבים. אמנם למשקל אין השפעה על איכות העבודה, אך ככל שהמשקל נמוך יותר, כך קל לעבוד עם הכלי באופן רציף וממושך מבלי להתעייף ולעייף את הגוף, ותוך עבודה נוחה.

לכן, אם אתם יודעים שאתם הולכים לעבוד הרבה עם הכלי, מומלץ לתת הרבה משקל לקטגוריית המשקל; אם מדובר על עבודה ביתית שנעשית אחת לתקופה, המשקל אולי פחות מהותי.

זמן סוללה ואפשרות טעינה

כפי שכבר הזכרנו, כשבוחרים מבין הסוגים השונים של המברגות בשוק, אפשר למצוא מברגה חשמלית המחוברת לכבל חשמלי, אך הדגם הפופולרי יותר הוא המברגה הנטענת, שמאפשרת עבודה ניידת ורציפה ופועלת על סוללות.

מברגת אימפקט
מברגת אימפקט

כשבוחרים בסוג הנטען, חשוב להבין מהו זמן העבודה הרציף שמאפשרת סוללה מלאה אחת, וכן מהן אפשרויות הטעינה וכמה זמן לוקח לסוללה להיטען.

חשוב לבחור בסוללה איכותית – בדגש על סוללת ליתיום קלה וחזקה, וכן מומלץ גם לחשוב על סוללה רזרבית.

פיצ’רים נוספים

ישנם פיצ’רים נוספים שאפשר למצוא במברגות שונות, בהתאם לצרכים. הנה חלק מהפיצ’רים הנפוצים: 

פנס – ישנן מברגות להן פנס מובנה, המאירות את האיזור, פיצ’ר חשוב בעיקר אם אתם יודעים שאתם הולכים לעבוד בחושך או במקומות ללא תאורה.

נעילת ציראופציה לנעול את ראש הכלי וכך להשתמש בו כמברג לכל דבר, יעיל במקרים מסוימים. 

ראש הברגההכלי שלכם יגיע עם ביט (ראש הברגה) אחד לפחות, אך לעתים תצטרכו גם סוגים שונים, למשל ביט שטוח, ביט פיליפס וכו’. ישנם מארזים המכילים מספר גדול של ביטים. 

חיוויםחלק מהמברגות יגיעו עם נורות חיווי – למשל, נורה שמציגה את מצב הסוללה או את כיוון הסיבוב. זהו פיצ’ר חמוד שעוזר להתנהל נכון עם הכלי. 

איך לבחור את הכלי הנכון ביותר עבורכם?

כשאתם בוחרים כלי עבודה חדש, אתם צריכים להסתכל על השימוש האישי שלכם. מברגה שמתאימה לאחד לא בהכרח מתאימה לשני, והבחירה תלויה בתדירות השימוש, בעוצמה הדרושה, בסוג החומרים בהם אתם עתידים להשתמש, וכן גם בנוחות השימוש ובפיצ’רים הדרושים לכם.  כמובן, חשוב להתחשב גם בתקציב האישי שלכם – מצד אחד לא לחרוג ממה שהגדרתם לעצמכם, אך כמובן לא מומלץ להתפשר ולרכוש כלי זול, לא בטיחותי ולא מתאים.

מעבר לזה, חשוב לבחור בכלי ממותג ידוע ומוכר, שמציע אחריות ארוכה, וידוע באיכות מוצריו. מותג כזה הוא המותג הגרמני גרין וורקס. 

מברגה נטענת, איכותית וירוקה של GreenWorks

אם אתם מחפשים מברגה חדשה, כדאי לכם להכיר את המברגה הנטענת של המותג גרין וורקס הגרמני. החברה הגרמנית מתמחה בפיתוח וייצור של כלי עבודה וכל גינון נטענים וחשמליים, איכותיים ונוחים לשימוש, שהם גם ידידותיים לסביבה, שקטים ועוצמתיים. בגרין וורקס תמצאו מברגת אימפקט, מברגה/מקדחה ומפתח רטיטה – המוצרים מגיעים כולם עם סוללת ליתיום חדשנית, מהירה ועוצמתית! 

חברת גרין וורקס ישראל היא היבואנית הרשמית, ומאפשרת רכישת אונליין מהירה עם משלוח עד הבית, אחריות של שנתיים, אפשרות לתשלומים וקנייה מאובטחת.  

לא בטוחים איזה סוג של מברגה מתאים לכם ולצרכים שלכם? אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר, ושירות הלקוחות המקצועי ישמח לעמוד לרשותכם!

הרשמו לניוזלטר שלנו

מצטרפים ונהנים מעדכונים והטבות