לעבוד בגינון מבלי ״להיחנק״ מאדי בנזין

כל מי שעובד באופן מקצועי בעולם הגינון מכיר את אחד החסרונות המרכזיים של התחום הזה: אדי בנזין. כשעובדים במשך ימים ארוכים עם כלי גינון הממונעים באמצעות בנזין, נושמים ללא הפסקה את אדי הבנזין מזיקים ופוגעים משמעותית בבריאות.

למזלנו, בשנים האחרונות ישנה מהפכה שלמה בעולם הגינון שעובר כולו לכלים נטענים. בין אם מדובר על מכסחות דשא, חרמשים, מברגות, פטישונים, מפוחי עלים או גוזמי גדר חיה – היום אפשר למצוא גרסה חשמלית נטענת לכל אחד מהכלים האלו, וכך להימנע משאיפת אדי דלק המזהמים על בסיס קבוע, ולעבור לשאוף את ריח הדשא גזום והמרענן.

הפגיעה בסביבה של כלים ממונעי בנזין

מחקרים רבים כבר הראו את הנזק העצום בשימוש בכלי גינון הממונעים על ידי בנזין. למעשה, לפי מחקרים, שימוש בכלים ממונעי בנזין כמו מפוח עלים, מכסחת דשא, חרמשים וכדומה מפיקים כמות זיהום ששווה להנעה של 11 רכבים חדשים במשך זמן זהה!

מחקרים נוספים

עוד מחקרים מצאו כי כלים הממונעים על ידי בנזין אחראים לכ-45% מפליטת אדי הבנזין מחוץ לכביש, וכי על 50% מהחומרים המזהמים שמסתובבים באוויר מסביב לערים בעולם אחראים כלי גינון הממונעים על ידי בנזין. הסיבה היא שבעוד בעולם ישנן רגולציות שהולכות וגדלות בכל הנוגע לזיהום אוויר מרכבים, הרגולציות על כלי עבודה הרבה פחות משמעותיים.  

שימוש בכלי גינון בנזין

כשעושים שימוש בכלי גינון המונעים על ידי בנזין מיד מרגישים את ההשפעה – האוויר אפוף אדי הדלק כתוצאה משריפת הדלק והבגדים מתלכלכלים ומריחים מבנזין. אבל מעבר להשפעות הזמניות האלו, יש גם השפעות מסוכנות לטווח הארוך; שאיפה של אדי בנזין יכולה לגרום לכאבי ראש חמורים, בחילות, אלרגיות ועייפות, לצד בעיות בדרכי הנשימה. בקצרה, האדים האלה נחשבים רעילים ומסוכנים לנשימה.

הפתרון: מעבר לשימוש בכלי גינון נטענים

הפתרון לכל הזיהום הזה והדרך להימנע משאיפת אדי בנזין הם מעבר לכלי גינון נטענים הפועלים על ידי בטריות ליתיום. כלי גינון נטענים כמו חרמשים נטענים או מברגות ופטישונים פולטים הרבה פחות זיהום, ונחשבים לידידותיים מאוד לסביבה. למעשה, מכסחת דשא ממוצעת המופעלת באמצעות סוללת ליתיום היא בזבזנית בערך כמו מכונת כביסה ביתית ממוצעת, וכן גם מפיקה הרבה פחות רעש. 

בניגוד לעבר

בניגוד לזמנים בעבר, אז בטריות החזיקו מעט מאוד זמן עבודה לפני שהיו זקוקים להטענה נוספת, היום הטכנולוגיה כבר השתפרה משמעותית. סוללות ליתיום מחזיקות זמן עבודה ממושך, והטעינה שלהן מהירה מאוד. לזה תוסיפו את האפשרות לרכוש סוללות רזרביות שניתן להחליף במידת הצורך, וכך אפשר לקבל זמן עבודה רציף, נוח וחסכוני, מבלי לסבול מהשפעות הבריאותיות הקשות של שאיפת אדי דלק. 

ואל תשכחו את הרעש

מעבר לפליטה של אדי גז, אדים מסוכנים עם השפעות משמעותיות על הבריאות, אסור לשכוח גם את נזקי הרעש. כלי עבודה המונעים בדלק מפיקים רעש גדול מאוד ובטווח הארוך פוגעים בשמיעה גם אם עושים שימוש באטמי אוזניים. בין ההשפעות המסוכנות ניתן למצוא טינטון באוזניים (רעש או זמזום באוזניים שלא עובר), אובדן של שמיעה, קושי בתקשורת וכן אף בעיות מנטליות הקשורות לשמיעה לקויה. 

כאן הפיתרון

גם כאן, הפתרון הוא שימוש בכלי גינון נטענים כמו חרמשים נטענים, מכסחת דשא נטענת, וכן כלי עבודה נטענים אחרים כמו פטישונים ומברגות. כלים נטענים אינם פולטים רעש כמעט ובכלל, בטח לא כזה שמזיק לשמיעה, ולכן הם נחשבים הרבה יותר ידידותיים לבריאות האוזניים ויכולים להפחית לחלוטין את הסכנה בעבודה.

לסיכום

אפשר להגיד באופן חד וברור – מעבר לכלי גינון נטענים הם ידידותיים לסביבה ולבריאות שלנו באופן משמעותי, מונעים שאיפה של אדי דלק ונזק באוזניים, ויהפכו את העבודה שלכם לבריאה ויעילה יותר!

פטישונים

הרשמו לניוזלטר שלנו

מצטרפים ונהנים מעדכונים והטבות