כלי עבודה לעבודות עץ

אחד התחביבים שהפכו פופולריים יותר ויותר בשנים האחרונות הוא תחביב הנגרות

יותר ויותר אנשים מחליטים  לבצע עבודות עץ בעצמם, וליצור עבור ביתם עבודות עץ נהדרות ושימושיות כמו מתקן לכוסות, שרפרפים, פינת אוכל לבעל חיים וכדומה.

כדי לבצע עבודות עץ בצורה נכונה, מקצועית, בטיחותית ומדויקת, יש להצטייד בכמה כלי עבודה בסיסיים. הכתבה הבאה תבהיר לכם איזה כלי עבודה אתם צריכים במחסן שלכם – ממסור אנכי ועד צבע עץ! 

מסור אנכי

מסור אנכי (או בשמו העממי, מסור ג’קסו) הוא כלי עבודה חשוב לעבודה בעץ. מסור אנכי מאפשר לחתוך לוחות באופן מדויק גם כשמדובר על קווים פתלתלים או פינות, וכך מאפשר עבודה מדויקת ועדינה עם עץ. מסור אנכי לא מותאם רק עבור עץ, ולמעשה ניתן לחתוך איתו מגוון רחב של חומרים (כמו מתכת או פלסטיק), כאשר עבור כל חומר ישנו להב ייעודי. מסור אנכי הוא כלי עבודה חשוב לנגרים ולכל אחד שעובד בעץ ומעוניין בעבודות עדינות, יפות ומדויקות.  

מסור עגול 

מעבר למסור אנכי, בשביל לעבוד עם עץ חשוב להצטייד גם במסור עגול. מסור כזה יאפשר לכם לנסר את העץ בצורה נוחה, וכך ליצור קורות עץ – או כל צורה אחרת בה אתם מעוניינים לעבודה עם העץ – לפי הגדלים להם אתם זקוקים. כמו כן, אם מדובר על מסור שולחני, תוכלו להשתמש במסור זה גם לעבודות נגרות אחרות מלבד חיתוך. 

מברגה וברגים

כדי להצמיד את חלקי העץ זה לזה, יש להצטייד במברגה ובברגים. באמצעות המברגה מבריגים את הברגים בין שני חלקי העץ, וכך מאפשרים הצמדה חזקה ביניהם ושמירה על עבודה יציבה ובטוחה. 

מלטשת

מלטשת היא כלי עבודה חשוב לעבודה עם עץ. היא זו שעוזרת לשייף את פני העץ, וליצור מראה חלק, מהודק ומהוקצע לקורות העץ שלכם, וכן גם למנוע פציעות שעלולות להיגרם מחלקיקי עץ. מומלץ להשתמש במלטשת עבור כל קורת עץ בה אתם משתמשים לעבודה שלכם; המלטשת משייפת את העץ במהירות ובלי הרבה מאמץ. 

מטר

כדי לבצע עבודה מדויקת עד לסנטימטר, חשוב להצטייד במד מרחק – או פשוט במטר – שיאפשר לכם למדוד את קורות העץ ולוודא שהם בדיוק מתאימים אחד לשני וכן למרחב בו אתם מתכננים להציב את עבודת העץ שלכם. בעת העבודה, עבדו בצמוד למטר וסמנו כל מרחק שאתם מודדים כדי לא לבצע טעויות מיותרות.

צבע

פעמים רבות לא מסתפקים בצבע העץ הטבעי, ורוצים לשדרג את הצבע וכן לעשות אותו אחיד יותר. למטרה הזו יש להצטייד בצבע וכן במברשות. ניתן לבחור בצבע עץ בגוון אחר (כהה או בהיר יותר) או אפילו בצבע צבעוני. יש לוודא שאתם בוחרים צבע המיועד לעץ – ברגע שבוחרים בצבע המתאים, קל מאוד לצבוע את העבודה בצורה אחידה ומקצועית לטווח הארוך.

הרשמו לניוזלטר שלנו

מצטרפים ונהנים מעדכונים והטבות