כלי העבודה החשמליים שכל בית צריך

ישנם כלי עבודה שכל בית צריך שיהיה בו, לכמה מטרות. קודם כל, על מנת לתקן כל מיני בעיות קטנות שעלולות לצוץ בבית – בין אם נזילות, סדקים, סתימות וכל מה שהבית דורש לתחזוקה השוטפת. כמו כן, יש צורך להחזיק בכלי עבודה גם על מנת לתלות דברים ברחבי הבית, להרכיב רהיטים אם הבית הוא חדש או במידה וקונים רהיט חדש, וכן כל פרויקט עשה-זאת-בעצמך שאתם רוצים לעשות ברחבי הבית ולא מעוניינים להוציא כסף מיותר על אנשי מקצוע. 

אז לצד כלים פשוטים שכל אחד צריך כמו פטיש או מפתח ברגים, יש כמה כלי עבודה חשמליים שמומלץ שיהיו בכל בית. בין הכלים האלו אפשר למצוא מברגה, מקדחה, מסור, מפתח אימפקט ועוד, שיעזרו לכם לשמור את הבית שלכם ברמה גבוהה וכן יאפשרו לכם לעשות בעצמכם כל פרויקט שאתם רוצים לעשות בבית. 

הנה כמה כלים שכדאי לכם לשקול לקנות: 

מברגה

מברגה היא כלי חובה בכל בית. באמצעותה תוכלו להבריג ברגים בתוך שניות, גם בחומרים קשים, ולייעל משמעותית את העבודה. הברגה של ברגים רבים עם מברג ידני זו עבודה עמוסה וארוכה, שתוכלו לסיים בתוך דקות בודדות עם מברגה חשמלית, ולכן הכלי אידיאלי עבור הרכבת רהיטים ועבודות עשה זאת בעצמך. למברגה חשמלית ניתן לחבר ביטים שונים, וכך להתאים לסוגים שונים של ברגים. מומלץ לבחור במברגה חשמלית הפועלת על בטריות, כך שתתאפשר לכם ניידות בעת העבודה. 

מקדחה 

גם מקדחה חשמלית היא כלי שכל בית צריך שיהיה בו. מקדחה יכולה לעזור לכם לקדוח חורים לכל צורך שעלול לעלות בבית – בין אם לתלות מדפים ובין אם להרכיב רהיטים, ואיתה תוכלו לבצע עבודות רבות של תיקון ושיפוץ ברחבי הבית. מומלץ לבחור במקדחה חשמלית שפועלת על בטריות, כזאת ניידת שלא מחוברת לכבל חשמלי, כך שתוכלו לבצע עבודות בקלות ובלי תלות בשקעי חשמל. מקדחה יכולה לשמש גם כמברגה, כל עוד ניתן לכווננן את המהירות ולהנמיך אותה. 

מסור ג’יקסון

מסור ג’קסון הוא כלי מעולה שיהיה זמין לכם, ויאפשר לכם לנסר עצים וחומרים נוספים. הכלי הזה חשוב מאוד בעיקר אם אתם אנשי עשי-זאת-בעצמך, ורוצים ליצור לעצמכם רהיטים או לשפץ רהיטים. באמצעותו תוכלו לעצב, לנסר, לחתוך ולבנות לבית שלכם כל מיני רהיטים, מדפים, ספסלים קטנים ואפשרויות אחרות. כמובן, לא כל בית זקוק למסור, ורק אם אתם אנשי יצירה שאוהבים לעבוד עם הידיים, מומלץ לקנות מסור ג’יקסו. כמו כן, אם הייתם רוצים לשפץ את הבית בעצמכם, סביר להניח שתזדקקו למסור זמין ליצירת חיתוכים שונים. 

מלטשת חשמלית

מלטשת היא עוד כלי מעולה במידה ואתם אנשי עשה-זאת-בעצמך שמתכננים לבנות רהיטים. עם המלטשת תוכלו ללטש במהירות כל משטח, להחליק אותו ולעשות לו “פוליש” וגימור, וכן באמצעותו תוכלו להסיר שכבה של צבע. אם אתם עובדים הרבה עם עץ, מלטשת חשמלית היא כלי עבודה שכדאי להחזיק בבית ויתברר לכם כשימושי במיוחד.

מפתח אימפקט חשמלי

מפתח ברגים שמנפיק כמות גדולה מאוד של לחץ בלי להתאמץ, ויוצר מומנט גדול. באמצעות מפתח ברגים חשמלי ניתן להדק או לחילופין להסיר בקלות ברגים ואומים. לרוב מפתח אימפקט עובד על אוויר דחוס, אך ניתן למצוא גם כלים חשמליים נטענים, שלרוב הם נוחים יותר למשתמשים. 

קומפרסור

קומפרסור הוא כלי שכדאי שיהיה בבית, שכן הוא שימושי למגוון גדול של סיטואציות שונות. מדובר על מכשיר שדוחס את האוויר, ואת האוויר ניתן לשחרר לפי פקודה וכך למלא מכשירים, כלים ומוצרים שונים. חלק מהכלים זקוקים לקומפרסור כדי לעבוד (לרוב כלים הפועלים באמצעות גז דחוס), וכן אין לדעת מתי תזדקקו למלא אוויר בגלגל, בכדור או אפילו במזרון. לכן, שווה להחזיק גם קומפרסור במחסן הכלים שלכם. 

מכסחת חשמלית

אם יש לכם גינה בבית, מכסחת חשמלית היא כלי ששווה להחזיק. באמצעות המכסחת תוכלו לטפל, לטפח ולתחזק את הדשא שלכם, ולשמור אותו ירוק ובריא בכל עונות השנה. מכסחת דשא חשמלית היא שקטה, יעילה, לא מזהמת את האוויר ותאפשר לכם לשמור על הגינה שלכם בלי מאמץ רב. 

מפוח עלים

בהמשך לסעיף הקודם, אם יש לכם גינה, כדאי לכם לשקול גם לרכוש מפוח עלים חשמלי. מפוח עלים חשמלי יאפשר לכם לנקות את הגינה בקלות, במהירות וביעילות, בלי להפיק רעש בלתי נסבל (כמו מפוחי עלים הפועלים על דלק), וכן תוך שאתם שומרים על הסביבה ועל האוויר שאתם נושמים. באמצעותו תוכלו לשמור על גינה נקייה ומטופחת.

איך בוחרים את כלי העבודה החשמליים המתאימים לכם?

הצגנו לכם מספר כלי עבודה חשובים, וכן יש כמובן כלי עבודה חשמליים נוספים שניתן לרכוש לבית – כמו מסורים שונים, שהם יותר “נישתיים” וספציפיים לעבודות מסוימות. אבל איך יודעים מה באמת צריך בסביבות הבית, במה תשתמשו ובמה לא? לפני שאתם קונים כלי עבודה לבית, כדאי לבדוק כמה דברים:

השימוש – חשוב להבין היטב מה השימוש כל כל כלי לפני שאתם קונים אותו, כדי לוודא שהוא עונה על הצרכים שלכם. ברגע שתבינו היטב מה הכלי עושה ובאילו סיטואציות משתמשים בו, כך תבחרו את הכלי המתאים ביותר לצרכים שלכם.

מותג – כדאי להכיר היטב את המותג שממנו רוכשים – מה האיכויות שלו, מה החסרונות שלו, האם הכלים עמידים לזמן הארוך או יתקלקלו כעבור תקופה קצרה וכו’. תמיד טוב לבחור במותג איכותי ומוכר.

תדירות השימוש – כדאי לקחת בחשבון גם את תדירות השימוש – כלי כמו מברגה, למשל, הוא שימושי מאוד וסביר להניח שתשתמשו בו לא מעט, אבל יש כלים אחרים שהם יותר ל”פעם ב…”. אם מדובר על כלי שתשתמשו בו הרבה, כדאי להשקיע יותר במותג איכותי ולספק לו תקציב גבוה יותר. כמו כן, כדאי גם לבדוק שיש אחריות, לכמה זמן ואיך משתמשים בה, שכן אם תשתמשו בכלי הרבה, יש יותר סיכוי שתזדקקו לאחריות. 

קלות השימוש – שימו לב האם הכלי נוח וקל לשימוש. עבור עבודות ביתיות פשוטות, מומלץ לבחור בכלי שהוא כמה שיותר פשוט ונוח, ולאו דווקא בכלי “מקצועי” עם אינספור אפשרויות. בסופו של דבר אתם לא אנשי מקצוע ואין צורך לבחור בכלים הכי משוכללים בשוק.

בטריות מול חשמלי – כמעט כל כלי חשמלי מגיע בשתי אופציות – אופציה חשמלית עם חיבור חשמלי לשקע, או בטריות נטענות. עליכם להבין מה עדיף לכם; בעוד כבל חשמלי מאפשר עבודה רציפה וממושכת, הוא לא נייד ואף יכול להיות מסרבל, בעוד כלי הפועל על סוללות אמנם לא מאפשר עבודה רציפה ללא הפסקה (שכן הבטריות יתרוקנו בשלב מסוים), אך הוא נייד, קל ופשוט לשימוש. בטריות חזקות וכן רכישה של בטריות רזרביות יאפשרו לכם עבודה רציפה ללא בעיה, ולכן אנחנו ממליצים ללכת על כלי הפועל על סוללות.

נתונים טכניים – לפני שאתם קונים כלי עבודה, מומלץ כמובן להסתכל גם על המפרט הטכני כמו המומנט, אפשרויות למהירות, הגודל של הכלי וכן המשקל שלו – כל אלו משפיעים משמעותית על הביצועים של כל כלי עבודה! ככל שהעבודה שאתם רוצים לבצע היא יותר קשה ומורכבת, כך יש צורך בכלי עוצמתי עם מומנט גבוה.

הרשמו לניוזלטר שלנו

מצטרפים ונהנים מעדכונים והטבות