כלי גינון שכל גנן צריך

אם אתם גננים מתחילים או מתעניינים בכניסה למקצוע הגינון, יש כמה כלים שאתם מוכרחים להצטייד בהם. הכלים האלו הם כלים בסיסיים שעבודת הגינון לא שלמה בלעדיהם, ואם עדיין לא רכשתם אותם, זה הזמן! מה ברשימה? חמשת הכלים הבאים יעזרו לכם להתחיל:

מכסחת דשא

הא’-ב’ של כל גנן הוא מכסחת הדשא. מכסחת דשא עוזרת לעצב ולטפח את הדשא בצורה המהירה והטובה ביותר, שומרת עליו אסתטי ומסודר והכי חשוב בריא, ירוק ומטופח. אפשר למצוא שתי מכסחות דשא אפשריות – מכסחת חשמלית הפועלת על חשמל או מכסחת מכנית הפועלת על מנוע (בנזין או דיזל). בשתי האופציות, המנוע מסובב את הלהבים שקוצצים את הדשא במהירות וביעילות. מכסחת דשא היא כלי גינון בסיסי מאוד שכל הגננים בפריסה ארצית צריכים להצטייד בו!

 

גוזם גדר חיה

עוד כלי גינון חשוב לגננים הוא גוזם גדר חיה. גוזם גדר חיה הוא כלי נוסף שמסייע לשמור על גינה מטופחת, מסודרת ומתוקתקת, ומטרתו למנוע משיחים ומעצים לצמוח פרא. גוזם גדר חיה הוא למעשה כלי שמאפשר לנו “לספר” את הצמחים בגינה – כמו שאנחנו לא רוצים שהשיער שלנו יצמח ללא תקנה, כך גם לא נרצה שהצמחים שלנו. הגוזם מאפשר לנו לעצב את הצמחים והשיחים, לאפשר חדירה של אור ואף לעודד צמיחה בריאה. כמו כן, לגוזם גדר חיה יש תפקיד בטיפול בענפים מסוכנים שעלולים להישבר.

חרמש

חרמש חשמלי הוא כלי נוסף המיועד לגננים מקצועיים. באמצעות החרמש אנחנו גוזמים מדשאות, עשבים שוטים ושיחים, וכן באמצעותו ניתן לעצב שיחים. החרמש מורכב ממוט ארוך, כשבקיצו נמצא להב מסתובב או מסור נע. ההבדל בין החרמש למכסחת הדשא הוא בדיוק ובגימור של עבודת הגינון – החרמש מאפשר לנו להגיע למקומות קטנים וכן לקצוץ עשבים שוטים שנמצאים בצמוד לשביל, לאבנים, או לכל מכשול אחר שלא מאפשר למכסחת לעבור. לכן, החרמש הוא כלי חשוב לעבודת גינון מושלמת. ניתן למצוא חרמש נטען הפועל על מנוע חשמלי או מנוע בנזין.

מסור שרשרת

מסור שרשרת חשמלי הוא מסור ייעודי לגינות, והוא משמש גננים בפריסה ארצית ובעולם. מסור השרשרת הוא מסור המצויד בשורת שיניים המחוברות בשרשרת ונעות במהירות גבוהה, ובאמצעותו ניתן לכרות ולנסר עצים. מסור שרשרת הוא כלי גינון חשוב עבור גננים, והוא מסייע להם מאוד בעבודתם המקצועית (הסיבה היא שלרוב אנשים פרטיים לא משתמשים במסור שרשרת, שכן מדובר על כלי שצריך לדעת כיצד לעבוד איתו). מסורי שרשרת פועלים באמצעות מנוע חשמלי או מנוע בנזין. 

מפוח עלים

ולסיום, מפוח עלים חשמלי הוא כלי חשוב לגננים והוא תורם רבות לאסתטיקה ולניקיון של הגינה. באמצעות מפוח עלים ניתן לאגד במהירות את כל העלים התועים והלכלוך שמסתתר בגינה, להשליך אותו בקלות ולהותיר גינה ירוקה, פורחת ונקייה.

 

 

הרשמו לניוזלטר שלנו

מצטרפים ונהנים מעדכונים והטבות