כלי גינון המתאימים לטיפול בעצי פרי

סביר להניח שכל מי שיש לו גינה בבית חולם על גידול עצי פרי. הרי מה יותר נחמד מלצאת לגינה הפרטית שלכם, ולקטוף מהעצים לימונים, תפוזים, תאנים, רימונים ותפוחים, ובאמצעותם לבשל ולאפות מטעמים שונים?

אבל כל מי שיש לו גינה פרטית גם יודע כמה גידול עצים יכול להיות מאתגר, בעיקר אם אין כלי גינון מתאימים ואת הידע בתחום. אם אתם חולמים על גינה צבעונית ומלאה בפירות וירקות ולא יודעים מאיפה להתחיל, השלב הראשון הוא להצטייד בכלי גינון לטיפול בעצי פרי.

המדריך הבא יבהיר לכם אילו כלי גינון חשובים אתם צריכים להחזיק במחסן, ואיך לטפל באמצעותם בעצי הפרי שלכם!

מגזמת

כלי גינון חשוב במיוחד לעצי פרי הוא מגזמת. גיזום עצי פרי הוא פעולה קריטית, שמבוצעת בדרך כלל לקראת האביב, בדיוק לפני שהעץ “מתעורר”. המטרה בגיזום היא ללמד את העץ לגדול בצורה פתוחה, ולמנוע סיבוך של הענפים זה בזה. גיזום נכון מונע מחלות, מעודד צמיחה בריאה ומאפשר גישה קלה לפירות. מגזמת היא כלי גינון שיאפשר לכם לבצע את הגיזום הזה מדי שנה; ישנם כמה סוגים של מגזמות – אם העץ שלכם גבוה במיוחד, למשל, עדיף לבחור במגזמת טלסקופית גבוהה.

כשאתם בוחרים מגזמת לטיפול בעץ הפרי שלכם, כדאי לבחור במגזמת חשמלית. היום כלי גינון נטענים כבר נחשבים לדבר הבא, והם מאפשרים עבודה שקטה ומקצועית, שאינה מזהמת את הסביבה ואת האוויר שאתם נושמים. מגזמת חשמלית של גרין וורקס תאפשר לכם גיזום קל, מהיר ונקי של עצי הפרי שלכם.

מסור שרשרת

כשמדובר על עצי פרי גדולים ומאסיביים, כמו למשל עץ זית, לעתים יש להצטייד גם במסור שרשרת. מסור כזה יאפשר לכם לנסר ענפים עבים במיוחד, שמגזמת לא יכולה להתמודד איתם. נדרש לעשות שימוש במסור כאשר אותם ענפים הם מתים, פגועים או ניזוקים. גם במקרה הזה, מומלץ לבחור בכלי גינון נטענים; מסור שרשרת חשמלי של גרין וורקס יאפשר לכם לנסר את הענפים המאתגרים בקלות וללא זיהום, והוא נוח לשימוש ומתאים גם לחובבים.

מזמרה

עבור טיפוח, תחזוקה וסידור הענפים הקטנים של העץ, יש להשתמש במזמרה. מזמרה היא כלי ידני קטן, סוג של מספריים שמאפשרים חיתוך נוח של ענפים קטנים. המזמרה תאפשר לכם לבצע את עבודות הגימור על העץ, לאחר השימוש במגזמת ובמסור שרשרת, וכך לדאוג שהעץ מתוקתק עד הענף האחרון.

מגרפה ומפוח עלים

מגרפה ומפוח עלים יעזרו לכם לסדר את סביבת העץ. בכל יום – ובדגש על עונות ספציפיות בשנה, כמו בסתיו – עלים, פרחים ולעתים גם הפירות עצמם נושרים מן העץ. לכן, מדי כמה ימים יש לנקות את הגינה באמצעות מגרפה וכן באמצעות מפוח עלים, שיאפשר ניקוי מהיר של סביבת העץ.

את חפירה

עבור שתילת עצי הפרי, יש לעשות שימוש באת חפירה, שיאפשר לכם לחפור את הבורות והגומות לצורך שתילת העצים. כשאתם בוחרים מקום לעצים שלכם, חשוב לקחת בחשבון את חשיפת העץ לשמש, בעיקר אם מדובר על עצי הדר הזקוקים לכמות שמש גדולה.

סוגי עצי פרי לגינה

רגע לפני שאתם רוכשים את השתילים החדשים שלכם ומטפלים בהם באמצעות כלי גינון נטענים, חשוב להבין אילו עצים בכלל מתאימים ויכולים לגדול בצורה מיטבית בגינה שלכם. לא כל עצי הפרי מומלצים לגידול בגינה – חלק מהעצים לא מתאימים לאקלים בישראל או מאתגרים לגידול, ולכן מומלץ להימנע מהם.

אם אתם מחפשים עצי פרי לגינה שהם שימושיים וקלים לגידול, יש כמה עצים מומלצים ונפוצים בישראל, כמו עצי הדר, ובהם לימון, אשכולית, תפוז ופומלה, וכן עצי פרי ישראליים כמו תאנים, זיתים ורימונים. עצים כאלו מתאימים לקרקע הישראלית ולא דורשים תחזוקה רבה!

הרשמו לניוזלטר שלנו

מצטרפים ונהנים מעדכונים והטבות