כלים לכריתת עצים

כריתת עץ – מה אומר החוק?

במדינת ישראל כל עץ בוגר נחשב לעץ מוגן. המדינה החליטה על איסור גורף לכריתת עצים בוגרים, והחוק אוסר גם על כריתת עצים מוגנים, גם אם הם עדיין צעירים. כדאי לדעת כי עץ בוגר הוא עץ המתנשא לגובה של 2 מ’ לפחות, כאשר קוטר הגזע שלו הוא לפחות 10 ס”מ (בגובה של 130 ס”מ מעל הקרקע). כדי לכרות עץ בישראל יש לקבל היתר מפקיד היערות, גם אם העץ נמצא בגינה הפרטית או בחצר הבית. יש מצבים שבהם חייבים לכרות עצים, בדרך כלל עצים שהפכו למפגע סביבתי מסוכן או עצים חולים שלא ניתן לטפל בהם ולהצילם.

לפני החורף מקובל לבצע גיזום וכריתת עצים כדי להיערך לקראת הסופות והרוחות החזקות. ענפי העצים עלולים להישבר ברוח חזקה, ובגלל תנודת העץ וענפיו הוא עשוי לסכן את קווי החשמל והתקשורת, לחדור לפתחי הבית, לגרום נזק לקירות ולגגות, לפגוע בהולכי רגל וברכוש ועוד. לכן, אם ברצונכם לכרות עצים מטעים של בטיחות, הסרת מפגעים או עקב מחלה או מוות של העץ – עליכם לרכוש כלים לכריתת עצים המאפשרים לכם לבצע את העבודה במהירות, בדיוק רב, ובעיקר בבטיחות ובנוחות.

כלים לגיזום וכלים לכריתה

יש כלים ייעודיים שונים המתאימים לפעולת הגיזום ויש כלים אחרים המתאימים לכריתת עצים. ברוב המקרים מזמינים קבלן מקצועי ומוסמך לכריתת עצים מאחר וזו פעולה מורכבת הדורשת ידע, ניסיון וציוד איכותי. עם זאת, ניתן לכרות עצים גם לבד, כל עוד מקפידים על כללי הבטיחות בעבודה ומחזיקים בציוד מתאים.

יש כלים ידניים וכלים חשמליים, מומלץ לבחור בכלי גינון חשמליים ונטענים כדי לעבוד ביעילות ובבטחה, ולבצע כריתה נכונה. הכלים הידניים מחייבים מאמץ פיזי רב וקשה מאוד לכרות עץ באמצעותם, לכן רוב האנשים, כולל בעלי מקצוע בתחום הגינון וכריתת עצים, בוחרים בכלים החשמליים. בנוסף, יש כלי גינון המתאימים לגיזום ולכריתת שיחים ועצים המצוידים במנוע בנזין, אך עדיף לעבוד עם הכלים החשמליים שאינם פולטים גזים רעילים במהלך השימוש.

הכלים המתאימים לכריתת עצים הם:

מסור חשמלי (שרשרת) לכריתת ענפים וגזעים – 

יש מגוון רחב של מסורי שרשרת חשמליים, ההמלצה היא לרכוש מסור שרשרת נטען וכך לא מסתבכים עם כבלי חשמל וניתן לכרות עצים גם אם אין נקודת חשמל קרובה. בעת בחירת המסור החשמלי הנטען חשוב לבדוק מהי עוצמת הכלי, משקל, נוחות שימוש ואחיזה, בטיחות, אחריות, עלות וכו’.

מסור גבהים לכריתת ענפים גבוהים – 

מסור גבהים מקל על עבודת הכריתה ומאפשר כריתה מהירה ובטוחה של ענפים גבוהים. לאחר גיזום הענפים הגבוהים ניתן לכרות את העץ בבטחה.

 

הרשמו לניוזלטר שלנו

מצטרפים ונהנים מעדכונים והטבות