כך תשמרו על גינה מטופחת

הזנחה של גינה הופכת אותה לחלק הכי מבאס בבית – היא מלוכלכת, מלאה בעשבים שוטים, עם דשא צהוב וצמחים מתים; אבל הגינה יכולה להיות חלק מדהים מהבית שלנו, אם יודעים איך לטפל בה כראוי ושומרים עליה ירוקה וצומחת! איך עושים את זה? עם כמה טיפים פשוטים ויעילים, שיהפכו את הגינה שלכם לירוקה ושמחה. זה הזמן להצטייד ב, במפוח עלים ובעוד כמה כלי גינון יעילים ולהתחיל במלאכה.

טפחו את הדשא

אם יש לכם דשא בגינה, כבר הרווחתם. דשא מוסיף המון לגינה, לאווירה בחצר ולתחושת הטבע. אבל דשא הוא גם לא פשוט לטיפוח, ויש להשתמש במכסחת דשא כדי לשמור עליו בריא ומטופח. שימו לב, יש להשתמש במכסחת דשא כאשר גובה הדשא מגיע ל5-8 ס”מ, ולשמור על כיסוח באופן תדיר, שכן הרבה יותר קשה לכסח את הדשא כשהוא גבוה מדי! אנחנו ממליצים להשתמש במכסחת נטענת חשמלית, כזאת שלא מזהמת את הסביבה ומאפשרת עבודה עוצמתית בלי חיבור חשמלי.

נקו את העלים

עלים לא נושרים רק בקיץ – ישנם עצים שמשירים גם בחורף ובאביב, וכן ישנו לכלוך נוסף שמגיע לגינה בין אם חול, אבק, דשא שכוסח עם מכסחת דשא וכדומה. לכן, ניקוי הגינה צריך לקרות באופן קבוע. לא צריך יותר מדי בשביל לנקות את הגינה במהירות וביעילות – את המגרפה או המטאטא החליפו בכלי גינון נטענים כמו מפוח עלים, וכך תוכלו לנקות את הגינה שלכם בקלות ובכל זמן. 

נכשו עשבים שוטים

עשבים שוטים צומחים בפראות אחרי החורף, וכדאי להתמודד איתם כבר בתחילת האביב, שכן ככל שהשמש תעלה המצב רק יחמיר, השורשים שלהם יתחזקו ויהיה קשה מאוד להוציא אותם מהאדמה! כדי להימנע ככל האפשר מעשבים שוטים מלכתחילה, השתדלו לא לכסח קצר מדי את הדשא עם מכסחת דשא ולא להשקות יותר מדי את הגינה. ניתן לנכש עשבים בקלות באמצעות כלי גינון נטענים כמו החרמש, שיסייע לכם לנכש את העשבים במהירות ולהגיע גם למקומות אליהם קשה להגיע. כמובן, ניתן לנכש גם באמצעות חרמש קלאסי, אך העבודה תהיה קשה ומתישה יותר. 

שתילת צמחים

גינה מטופחת היא גינה צבעונית, עם פרחים יפים, צמחי תבלין ועצים. בחרו בצמחים שמתאימים לאזור בו אתם גרים וכן לאקלים – אם אתם גרים בדרום, הצמחים שעליכם לשתול הם שונים מאלו שבצפון. כמו כן, בחרו צמחים שמתאימים לגינה שלכם – גודלה של הגינה, כמות השמש שמגיעה לגינה, מצב האדמה וכדומה משפיעים רבות על צמיחה של צמחייה מסוימת. שימו לב שישנם צמחים הזקוקים לתחזוקה שוטפת, בעוד אחרים לא זקוקים כמעט לכלום, ולכן כדאי לקחת גם את זה בחשבון. כמובן, מומלץ לשתול מגוון של צמחים, כדי לקבל עושר בגינה. כמו כן, מומלץ להקצות אזור קטן בו כן “הרשו” גדילה של צמחי בר ועשבים – צמחים עלו דוחים מזיקים!

הרשמו לניוזלטר שלנו

מצטרפים ונהנים מעדכונים והטבות