כך תכינו את הגינה לקיץ

הקיץ הישראלי הוא קיץ לא פשוט, בעיקר עבור הצמחייה הירוקה שלנו, שצריכה לשרוד את החום הלוהט והשרבי של יולי-אוגוסט. אבל אם תכינו את הגינה בצורה נכונה לקראת הקיץ שמצפה לה, אתם יכולים לצמצם נזקים ועדיין להנות מגינה ירוקה גם כשהטמפרטורות בשמיים והלחות בלתי נסבלת. 

אז איך מכינים נכונה את הגינה לקיץ ואיך מתחזקים אותה גם בשיא העונה? זה הזמן להוציא מכסחת דשא וכלי גינון נטענים ולהתחיל בעבודה!

נכשו את העשבים

הדבר הראשון שצריך לעשות כשמתחילים להכין את הגינה לקיץ הוא להיפטר מהעשבים השוטים שסביר כי צמחו בפראות בעונת החורף. חשוב לעקור את הצמחיה הזו מהשורש – שימו לב, אם רק תחתכו את העשבים מלמעלה הם פשוט יצמחו שוב. ניתן להשתמש בחרמש לצורך המשימה הזו. 

כיסוח דשא

אם יש לכם דשא בגינה, אתם בטח יודעים כמה זה קשה לשמור את הדשא ירוק וחיוני בתקופות החומות. כדי לעשות זאת, יש לדעת כיצד להשתמש במכסחת דשא בצורה הנכונה. אם לא תשתמשו נכון בכמסחת דשא, היא עלולה לגרום לנזקים כבדים בדשא שלכם – סימני חריכה ופסים שרופים לאורך המדשאה. כדי להימנע מכל זה, יש לשמור על כמה כללים פשוטים כשאתם משתמשים במכסחת דשא:

  • כסחו בגובה של לא פחות מ-7 ס”מ 
  • אל תכסחו בצהריים, כשהשמש בשיאה – החום ביחד עם פעולת הכיסוח יכול לשרוף את הדשא!
  • אל תשקו את הדשא לפני הכיסוח – כאשר הדשא יבש, הסכינים של מכסחת דשא חותכים את העלים בצורה חדה ואפקטיבית יותר וכך הדשא צומח באופן אחיד יותר. לעומת זאת, כשהדשא רטוב, הלהבים עלולים להחליק. 
  • כסחו לעתים קרובות – כך תוכלו לשמור על דשא מטופח ובריא.

צמחי קיץ

ישנם צמחים שדווקא אוהבים את השמש הלוהטת שלנו ושמחים לגדול בעונה החמה. לקראת הקיץ, זה בדיוק הזמן לשתול את אותם הצמחים שיודעים לעמוד בחום הישראלי. לכן, מומלץ לשתול צמחי תבלין (ברוב המקרים, השמש עושה טוב לצמחי תבלין!) וכן צמחים כמו פיטנה ריחנית שצומחת יפה מאוד בשמש ולא דורשת הרבה השקיה. אם אתם מעוניינים בעץ, כדאי לחשוב על לגרסטרמיה, עץ פופולרי בישראל שעמיד לחום וליובש ומוסיף הרבה צבע. 

הצטיידו בכלי גינון

כשמטפלים בגינה, יש להשתמש בכלי גינון שונים – מעבר למכסחת דשא צריך גוזם גדר חיה, חרמש, מסור שרשרת, מפוח, מסור וכדומה. הכלים האלו יעזרו לכם לשמור על גינה מטופחת ובריאה גם בעונה החמה. אנחנו מציעים לכם להצטייד בכלי גינון נטענים, כאלו שלא פועלים על בנזין, אלא פועלים באמצעות מנוע חשמלי נטען. עם כלים אלו ניתן לעבוד בקלות ובמהירות, בלי לזהם את האוויר, בלי ללכלך ובלי לעשות רעש. היום ישנם כלי גינון נטענים מכל הסוגים וכל מה שצריך הוא להטעין אותם בנקודת החשמל ולאחר מכן להתנייד איתם בגינה ללא כל מאמץ! 

הרשמו לניוזלטר שלנו

מצטרפים ונהנים מעדכונים והטבות