השימושים השונים של מסור שרשרת

אחד המסורים החשובים ביותר הוא מסור שרשרת, מסור אפקטיבי בעיקר בתחום הגינון. מסור שרשרת הנקרא גם מסור חשמלי, הוא מסור עם שורת שיניים המחוברת לשרשרת. השרשרת מסתובבת במהירות, וכך יוצרת מסור עוצמתי שיכול לחתוך ולנסר חומרים קשים. 

אז למה משתמשים במסור שרשרת? הנה כל השימושים למסור שרשרת, ומה ההבדל בין סוגי המסורים השונים.

כריתת וניסור עצים

מסור שרשרת יעיל מאוד עבור תחום הגינון. אם, למשל, בעבר הרחוק היה צורך להניף גרזן על מנת לכרות עצים, היום הפעולה הפכה פשוטה ומהירה בעזרת מסור שרשרת. המנוע של המסור גורם לשרשרת להסתובב במהירות ולנסר בקלות וללא מאמץ את העץ, וכך מסייעת לכריתה מהירה ואפקטיבית של עצים. השימוש לצורך זה נעשה בגינות, עבור עצים חולים, בחצרות של בתים וכדומה. כמו כן, ניסור של עצים באמצעות מסור שרשרת מסייע גם עבור יצירת עצים להסקה. שימו לב, על מנת לכרות עצים, יש צורך במסור עוצמתי מאוד שיכול להתמודד עם עובי הגזע. 

גיזום

שימוש נוסף בתחום הגינה הוא לצורך גיזום ענפים, בעיקר אם הם גדולים ומסובכים לניסור. בעזרת המסור ניתן לגזום בקלות ענפים ולשמור על גינה מטופחת ומסודרת. במקרה של גיזום ענפים, אין צורך במסור עוצמתי במיוחד, שכן גם מסור ביתי ופשוט אמור להתמודד עם ניסור של ענפים. 

חיתוך בטון

ישנם מסורי שרשרת המיועדים לחיתוך ולניסור של בטון מזוין. מדובר על מסור עוצמתי מאוד עם שרשרת יהלום, כלומר שרשרת שבין חוליותיה משולבים חלקיקי יהלומים, שמאפשרים את החיתוך המדויק של הבטון. באמצעות מסור זה ניתן ניתן לפתוח קירות בטון ולחתוך בבטון באפקטיביות. 

סוגים שונים של מסורי שרשרת

כשבוחרים מסור שרשרת ישנם פרמטרים שונים שצריך להסתכל עליהם – ביניהם עוצמה, אורך הלהב, בטיחות וכדומה, בהתאם לצרכים הייחודיים שלכם. אחד ההבדלים העיקריים בין סוגי המסורים הוא סוג המנוע. ישנם שלושה סוגים עיקריים:

מנוע בנזין – מנוע עוצמתי שעובד על דלק ולכן מאפשר עבודה ניידת ורציפה לאורך זמן. החסרונות העיקריים שלו הוא זיהום אוויר, תחזוקה קבועה ויקרה ויצירת רעש גדול וסביבת עבודה לא נוחה. 

מנוע חשמלימסור הפועל על מנוע חשמלי דורש חיבור קבוע לחשמל. לכן, הוא נוח בעיקר אם העבודות שלכם מתרחשות לצד שקע חשמלי. מנוע כזה לא מזהם את הסביבה, לא מרעיש באופן יחסי ונוח לשימוש, אך כמובן הוא מגביל. 

מנוע חשמלי נטעןכדי להתגבר על החיסרון של מנוע חשמלי, ניתן לבחור במנוע חשמלי נטען – מנוע הפועל על סוללה נטענת, בדרך כלל סוללת ליתיום. מנוע כזה מאפשר עבודה ניידת ויעילה עם המסור, הוא לא דורש תחזוקה יקרה, לא מרעיש באופן יחסי, לא פולט רעלים ומאפשר עבודה נוחה ובטיחותית. 

אין ספק שבמרבית המקרים, מומלץ ללכת על מנוע חשמלי נטען שמאפשר עבודה רציפה, בטוחה, ניידת וידידותית לסביבה!

הרשמו לניוזלטר שלנו

מצטרפים ונהנים מעדכונים והטבות