המדריך השלם לרכישת מסור שרשרת

לעומת מסורים שנועדו לחיתוך ידני, יש בנמצא מסורים הרבה יותר חזקים ובעלי עוצמה.

במדריך הנוכחי נבקש לספר לכם כל מה שחשוב לכם לדעת אודות רכישה של מסור שרשרת. מהו המסור הזה, אילו סוגים קיימים ואיך תבחרו את הדגם המתאים ביותר לצרכיכם.

מסור שרשרת, המשקל ונוחות האחיזה 

מסורי שרשרת הם כלי עבודה הנועדים לחיתוך של עצים וגזעים, אך חלקם מיועדים גם לחיתוך של חומרים קשים אחרים. את המסור הזה אוחזים ביד, הוא לא מונח על שולחן עבודה ולא מקובע למקומו. לכן, אין ספק שחשוב שהדגם שאתם בוחרים יהיה עבורכם נוח לאחיזה.

אל תקנו מסור כבד מדי, אם אתם צפויים להיתקל בקושי לאחוז במסור כזה. התאימו את הגודל לסוגי עבודות החיתוך הדרושות לכם וגם למבנה גופכם. לצורך חיתוך ענפים בגינה פרטית, למשל, לא נחוץ מסור כבד. לצורך חיתוך של עצים גדולים לפני עיבוד נוסף, נחוץ בדרך כלל מסור ששוקל יותר.

מסור שרשרת וסוגי מנועים אפשריים

חשוב להבין שלא רק משקל המסור הוא זה שמשפיע על יכולת החיתוך והניסור. מה שעוד חשוב, אולי אפילו יותר, זהו סוג המנוע (וכמובן איכות השרשרת עצמה). הדגמים הכי חזקים יהיו מצוידים בדרך כלל במנועי בעירה פנימית. כלומר אלו מסורים שזקוקים לדלק, בנזין, כדי לפעול. עבור שימוש של משתמש ביתי ממוצע או בעלי גינות, אפשר בהחלט לבחור במסור היותר קל לתחזוקה והיותר נוח לתפעול.

אנו מדברים על מסור שרשרת חשמלי, כמובן. לפני הרכישה, שימו לב כמובן להספק של הסוללה ושל המנוע. הספק גדול יותר מאפשר ביצועים חזקים יותר. חשוב לציין כי לצד מסור חשמלי שעושה שימוש בסוללה נטענת, יש דגמים שמצריכים חיבור לחשמל. הם יותר חזקים אך פחות נוחים לשימוש בגינה.

האם משנה מהו הקוטר של המסור

למשתמשים שכבר צברו ניסיון בעבודה עם מסור שרשרת ברור מאליו שיש משמעות לקוטר של המסור. ככל שהקוטר שלו גדול יותר, כך המסור גדול יותר ונוח לחתוך בעזרתו בולי עץ גדולים או גזעים עבים. למשתמש ממוצע, לא בנגריה או לחטיבת עצים מקצועית, ממש לא חייבים לבחור את הקוטר הכי גדול שיש. במיוחד למתחילים, כדאי להעדיף מסור בקוטר קטן או בינוני. השליטה במסור תהיה קלה יותר וההפעלה הרבה יותר בטוחה.

לכל מסורי שרשרת עוצמתיים 80V PRO>>>

פתרון ייעודי לחיתוך בגובה

במידה ונחוץ לכם מסור שרשרת לצורך הסרת ענפים מעצים גבוהים, ישנו מסור המצויד במאחז יד ארוך במיוחד. מבנה המסור ייעודי לצורך חיתוך גבוה והוא לרוב לא יהיה גדול במיוחד או כבד. פתרון כזה פחות מותאם לחיתוך גזעים או חיתוך בולים של עצי הסקה גדולים.

מחפשים מסור שרשרת ורוצים לבחור את הטוב ביותר? הכירו את אתר greenworks tools. באתר לרשותכם מגוון סוגי מסורים, לרבות מסורי שרשרת לכל השימושים. פתרונות מעולים לבעלי גינות, גננים ואנשי מקצוע.

הרשמו לניוזלטר שלנו

מצטרפים ונהנים מעדכונים והטבות