המדריך המלא לגיזום גדר חיה

אם מישהו היה אומר שגיזום גדר חיה זו אומנות לכל דבר, לא היינו אומרים שהוא מגזים

בעזרת המכשור המתאים וכלי העבודה, תוכלו לגזום גדר חיה בצורה הנכונה ביותר, כך שהשיחים, העצים והעציצים השונים יצמחו באופן בריא יותר ואסתטי.

בכדי לעצב את הגינה כמו שאנחנו חולמים, קודם כל חובה להבין שיש צורך לעבוד עם המכשור הנכון. כיום, ניתן לרכוש כלי גינון חשמליים נטענים איתם אפשר לעבוד בגינה, כמו למשל גוזם גדר חיה.

גוזם גדר חיה הוא כלי עבודה משוכלל הכולל בתוכו חלקים רבים. כשאתם רוכשים כלי עבודה נטענים עבור גיזום גדר חיה וגינות, חשוב מאוד לבחור את הכלים האיכותיים ביותר. בתוך גוזם גדר חיה ישנם רכיבים כמו יחידת ההנעה של הכלי, ראש הגוזם, מסור השרשרת ועוד. במידה ולא רוכשים כלי עבודה איכותיים, רכיבים אלו אכן עשויים להינזק ולצבור בלאי.

גיזום של גדר חיה – היכן מתחילים?

לאחר שרכשתם כלי עבודה נטענים עם סוללה שמתאימה לכלים נוספים אחרים, תוכלו להפשיל שרוולים. הגיע הזמן לעבוד? כדאי לקחת בחשבון שגיזום גדר חיה מצריך ממכם הבנה בסוג הצמחייה הגדלה אצלכם בגינה. אתם צריכים לדעת מה הם מועדי הגיזום האידיאליים, איך מועדים אלו משפיעים אל צמיחת הצמח ועוד רבות.

נוסף על הבנה עמוקה בסוגי הצמחייה, חשוב גם להקפיד לגזום גדר חיה לפחות פעם בשנה (יש הימליצו פעמיים בשנה). בעזרת כלי עבודה נטענים וחזקים, כמו גוזם גדר חיה חדש, תוכלו לעצב את הגינה שלכם בקלות, אך בדרך כלל גם תצטרכו להצטייד בכלי גינון ידניים.

מזמרה ידנית, מספרי גדר חיה, מסור ידני ומזמרת ענפים טלסקופית, הם חלק מהכלים הידניים שמומלץ להחזיק באמתחתכם.

גוזם גדר חיה נטען עם סוללה המתאימה לכלים אחרים

שימו לב שההמלצה היא לרכוש אך ורק כלי גינון עם סוללה נטענת, מפני שבאופן זה אתם לא תצטרכו להיות מוגבלים לאיזשהו מקור מתח. גם גוזם גדר חיה מגיע עם סוללה נטענת, שאותה תוכלו להרכיב בכלי עבודה נוספים.

כמובן שיש לזכור כי ישנן סוללות המתאימות כללים מסוימים, וישנן סוללות המתאימות לכלים אחרים. במילים אחרות, סוללה של גוזם גדר חיה יכולה להתאים לכלי עבודה מסוימים, בעוד שלכלי עבודה אחרים היא לא תתאים.

כלי עבודה עם סוללה נטענת

כיצד מבררים איזו סוללה מתאימה לאיזה מכשיר באופן אוניברסלי? פשוט מאוד! מבררים מה הספק הסוללה ומה ההספק שכלי העבודה מצריך. לאחר שהצטיידתם בכלי העבודה הנכונים לכם, זכרו שישנם צמחים שמומלץ לגזום בקיץ, וישנם צמחים שעונת הגיזום המומלצת עבורם היא עונת החורף.

אם אתם מגדלים צמחים הרגישים לקור, כדאי כבר באביב לגזום אותם. מאידך, צמחים הרגישים לקרינה צריכים להיגזם בערך חודש לפני תחילת הימים החמים. לבסוף, שימו לב כי אינכם מגזימים וגוזמים במועדים קרובים מדי אחד לשני. גיזום מוגזם בדרך כלל יוביל לפגיעה בשיחים ובצמחייה שלכם.

הרשמו לניוזלטר שלנו

מצטרפים ונהנים מעדכונים והטבות