הכלים שאתם צריכים להקמת גינה מרשימה

אם יש לכם חלקת אדמה פנויה שמחכה להפוך לגינת פאר – או לחילופין ג’ונגל פראי שדורש טיפוח מאחורי הבית – תזדקקו לכמה כלים בסיסיים כדי לבצע את המשימה. הקמת גינה פרטית וגם התחזוקה והטיפוח שלה דורשים ארגז כלים מסוים, שלא לכולנו מחזיקים סתם כך בבית. אז איך תדעו אילו כלי גינון הכי חשובים לגנן המתחיל? המדריך המלא לפניכם.

מגרפה

כלי שימושי לכל מי שהגינה שלו עשירה בעצים ושיחים מנשירים, במיוחד בסתיו. סביר להניח שתרצו לצאת לגינה אחת לפרק זמן מסוים (תלוי בסוג הצמחים ששתלתם אצלכם) ולגרוף את שכבת העלים המתים המצטברת על הקרקע. כדאי להשקיע במגרפה איכותית ממותג אמין, שכן מגרפות זולות בהחלט מסוגלות להתפרק אחרי שימוש אחד או שניים. לגבי סוגי מגרפה, ישנן שתי צורות עיקריות:

  • מגרפת עלים: בעלת שיניים ארוכות, עדינות, ומרווחות.
  • מגרפת אדמה: כבדה יותר, בעלת שיניים רבועות, קצרות וצפופות.

מקלטרת

כלי שעוזר לכם להפוך את האדמה (מומלץ לעשות זאת אחת לשבועיים-שלושה) על מנת לרענן אותה, להכניס לתוכה אווירה ולהעשיר אותה בחמצן. לרוב נראית כמו כלי בעל ידית ו-3 “להבים” ארוכים, אותם ניתן בקלות להחדיר לאדמה ואז להפוך אותה בתנועת משיכה. השתדלו לבחור מקלטרת שמיוצרת ביציקה אחת, כלומר שהראש שלה איננו מתפרק. זהו סימן היכר לכלי איכותי שלא יישבר לכם בידיים.

מזמרה

אם ראיתם בחנות כלי הגינה כלי שנראה כמו מספריים רחבים מעוגלים, כנראה שמצאתם מזמרה. זהו כלי בעל כושר חיתוך גבוה, שיכול לחתוך ענפים דקים, עלים ופרחים. כדאי לצאת לגינה שלכם בערך אחת לחודש עם מזמרה, לעבור על כל הצמחים שלכם ולקצוץ חלקים שזקוקים ליישור, פרחים נבולים וענפים מתים.

מכסחת דשא

אחד הדברים שמשפיעים הכי הרבה על נראות הגינה כולה הוא מצבו של הדשא שלכם. אם יש לכם שטח גדול של דשא – מעל 200 מטר – מומלץ אפילו להשקיע במכסחת דשא חזקה הפועלת על בנזין. בכל אופן, מומלץ לוודא שיש ברשותכם מכסחת דשא איכותית לפני תחילת העבודה על הקמת גינה, כי הדשא זקוק לכיסוח פעם בשבועיים שלושה. אם מאפשרים לו לגדול יותר מדי, הכיסוח עלול לפגוע בו ויידרש לו זמן רב לחזור לעצמו.

את חפירה

ישמש אתכם ליצירת בורות באדמה. לרוב תזדקקו לו כדי ליצור חלל שבתוכו תוכלו להניח את השתילים החדשים שלכם, אבל אפשר להשתמש בו לעתים גם בתור מעדר ולסלק אתו עשבים, סלעים או פסולת שנמצאת באדמה שלכם ומפריעה לכם בעבודה.

טיפ אחרון לדרך: אם הגינה שלכם לא משגשגת כמו שחלמתם, או אם גיליתם שתהליך ההקמה שלה גדול עליכם, אל תשכחו את הכלי החשוב ביותר בצריף הגינון שלכם: מספר הטלפון של מעצב גינות מקצועי שיכול להדריך אתכם ולייעץ לכם על הדרך הנכונה להתמודד עם הגינה שלכם.

הרשמו לניוזלטר שלנו

מצטרפים ונהנים מעדכונים והטבות