הזמן הוא עכשיו: מה שותלים בסתיו כדי להכין את הגינה לחורף?

עונת הסתיו היא עונה נהדרת לשתול צמחים חדשים, כאלו שיצמחו במהלך החורף וילבלבו עם בוא האביב. במהלך עונת הסתיו ניתן לשתול צמחים חד שנתיים, פקעות שפורחות באביב, ירקות שצומחים בעונה הקרירה וכן גם עצים וצמחים רב שנתיים. 

אם החלטתם להעשיר את הגינה שלכם בסתיו הזה, זה הזמן להצטייד בכלי גינון נטענים  כמו חרמש חשמלי, מפוח עלים וכפפות, ולהתחיל לשתול את הצמחים הטובים ביותר לעונה זו!

למה לשתול דווקא בסתיו?

יש כמה סיבות למה הסתיו הוא עונה נהדרת לשתילת צמחים. ראשית, האדמה עדיין חמה מהקיץ, מה שמקדם צמיחת שורשים טובה. מצד שני, מזג האוויר מתחיל להיות קריר וכך מונע את לחץ החום של הקיץ, שיכול לפגוע בצמחים חדשים. 

כמו כן, הגשם מופיע ועוזר לצמחים לבסס את מערכות השורשים שלהם רגע לפני החורף. לבסוף, הקיץ מאופיין בהרבה מזיקים ומחלות, אך בסתיו האיום הזה מוסר.

פרחים שילבלבו באביב

אם אתם מעוניינים בצמחים חדשים שילבלבו באביב, הפרחים המומלצים ביותר לשתילה בסתיו הם צבעונים, נרקיסים, יקינתונים, כרכומים ועוד. 

צמחים אלו זקוקים לחורף ארוך כדי ללבלב באביב. מומלץ להשתמש בחרמש חשמלי כדי לנקות את האזור מעשבים שוטים לפני שאתם שותלים את הפרחים החדשים שלכם. 

צמחים חד שנתיים

אופציה נוספת היא לשתול צמחים חד שנתיים. צמחים חד שנתיים הם צמחים עם מחזור אחד – הם פורחים, מפזרים זרעים ומתים. מחצית מהצמחייה בארץ ישראל מורכבת מצמחים חד שנתיים, בגלל עונת הקיץ הארוכה. 

הסתיו הוא העונה המושלמת לשתילת צמחים מסוג זה, כדי לאפשר להם לחוות את מלוא מחזור החיים. צמחים כאלו הם אמנון, לובליה, פטוניה, ציפורני חתול וכן גם ירקות כמו קייל וכרוב.

שתילת ירקות

אם אתם מעוניינים בשתילה של ירקות, תוכלו לזרוע בסתיו את הזרעים ובחורף ליהנות מירקות טריים מהגינה. ירקות שמתאימים לשתילה בסתיו הם תרד, חרדל, חסה וארוגולה, שדורשים אדמה קרירה יותר וגם גדלים במהירות. ניתן לנסות גם לשתול צנוניות וסלק, בצל ושום.

צמחים רב שנתיים

צמחים רב שנתיים הם צמחים שגדלים מעבר לשנה אחת. מומלץ לשתול אותם בסתיו, שכן הטמפרטורות הקרירות מקלות על הצמחים ומונעות לחץ של חום, מה שמאפשר להם לבסס את השורשים. 

ניתן לשתול בסתיו את רוב השיחים הנשירים ועצים ירוקי עד כמו זית, אלון, סקוויה, רודודנדרונים ועוד. 

שתילת צמחים לקראת בוא החורף – כלי הגינון הנדרשים 

רגע לפני שאתם שותלים את הצמחים בהם בחרתם, חשוב מאוד להכין את הקרקע. יש להשתמש בכלי עבודה כמו מפוח עלים כדי לנקות את האזור, חרמש חשמלי כדי לנכש את העשבים המזיקים, וכן את חפירה כדי לשתול את הזרעים והצמחים. 

בגרין וורקס, מותג מוביל לכלי עבודה נטענים, חשמליים וידידותיים לסביבה, תמצאו חרמש חשמלי וכלי גינון נוספים לעבודת שתילה קלה ומהירה ולתחזוקת הגינה לאורך כל השנה!

הרשמו לניוזלטר שלנו

מצטרפים ונהנים מעדכונים והטבות