הגינה המושלמת – קווים לדמותה

כל מי שיש לו בית עם גינה חולם על הגינה המושלמת – זו שמלאה בצמחים ופרחים, מאפשרת לשבת בכיף ולהרגיש בטבע (גם אם נמצאים בעיר), לשתות קפה בשבת בבוקר ובעיקר להנות מהאוויר ומציוץ הציפורים תחת השמיים הכחולים, ולהרגיש לרגע בחופשה גם אם נמצאים ממש מחוץ לבית.

כדי ליצור את הגינה המושלמת לא צריך יותר מדי – צמחים ופרחים צבעוניים, פרגולה תלויה, תאורה אגדית וכלי גינון מקצועיים ואתם ממש שם; קבלו את הקווים לדמותה של הגינה המושלמת, והתחילו בעבודה כדי ליצור לכם גם אחת כזאת!

בחירה בצמחים ותכנון הגינה 

א’ ב’ של גינה מושלמת זה כמובן הצמחים והפרחים! לכן, תכנון הגינה בא בראש הרשימה, ועליכם (בעדיפות עם איש מקצוע), להבין אילו צמחים, פרחים ועצים אתם רוצים לשתול בגינה שלכם. כשבוחרים צמחים, כדאי להתאים אותם גם לאופי האקלים באזורכם וכן להבין כמה טיפול תצטרכו להעניק להם כדי לשמור עליהם ירוקים וחיים. חשוב להשתמש בכלי גינון מקצועיים, שכן שימוש בכלי גינון מקצועיים ישפרו משמעותית את מראה הגינה וכן גם יאפשרו לכם לתחזק אותה בצורה הכי טובה. 

פרגולה תלויה 

פרגולה תלויה יכולה לעשות פלאים לגינה שלכם. כשאנחנו מדברים על פרגולה תלויה אנחנו מתכוונים לפרגולה ללא רגליים, כזו שמוצמדת לקיר ולכן יש לה אפקט של ריחוף. מעבר לפונקציונליות של פרגולה תלויה – היא כמובן מוסיפה צל, וכן גם חוסכת מקום רב בעקבות כך שאין לה רגליים – פרגולה תלויה נחשבת גם לפתרון נקי ואלגנטי, ומוסיפה סטייל לגינה. 

תאורה נכונה

תאורה היא גם כן חלק חשוב מכל גינה מושלמת, כדי שהיא תוכל להיראות במיטבה גם כשהשמש יורדת. הרבה מעצבים משתמשים בתאורה בגינה כדי ליצור אווירה של אגדה ופיות, ומפזרים את גופי התאורה בין הצמחים והפרחים. ניתן גם להשתמש בתאורה כדי ליצור צללים על אזורים שאתם רוצים להצניע בגינה, בעוד אם יש אזורים שאתם רוצים להתמקד בהם – כמו אזור פורח במיוחד – תאורה עליהם תעשה את העבודה.

פינות ישיבה

כדי שגינה תהיה מושלמת, חייבים להוסיף לה פינות ישיבה. גם בגינה קטנה חשוב להוסיף פינות ישיבה שיחמיאו לגינה – לפינות ישיבה יש גם פן עיצובי, אך כמובן הן גם מוסיפות פונקציונליות ומאפשרות לכם ליהנות מהגינה עד הסוף. חשוב להתאים את פינות הישיבה לאופי הגינה שאתם מנסים לייצר. את פינות הישיבה ניתן למקם מתחת לפרגולה תלויה.

אל תשכחו לשתול לפחות עץ אחד 

עץ גבוה מיד מרים – תרתי משמע – את המראה של הגינה. לא משנה כמה הגינה שלכם קטנה, בלי עץ אחד אמיתי משהו ירגיש חסר. ברגע שאתם שותלים את העץ, דעו שהוא כמעט לא דורש תחזוקה, אך הוא בהחלט יוסיף אלמנט חשוב בגינה שלכם, יהפוך את הגינה לקצת פחות שטוחה, וכמובן יוסיף גם צל. מעבר לזה, עצים יכולים להוסיף פרטיות אם אתם חשופים לשכנים!

גינה ירוקה

הרשמו לניוזלטר שלנו

מצטרפים ונהנים מעדכונים והטבות