הגינה המושלמת לקיץ

אין כמו לבלות זמן בגינה ובעקבות הסגר והמגבלות בתקופת הקורונה עלה הביקוש באופן משמעותי לדירות גן ובתים פרטיים ורבים החלו להשקיע בגינה מטופחת ופורחת.
אחרי שהצטיידתם בכלי הגינון האולטימטיביים או יצרתם קשר עם חברת גינון או גננים המצוידים באבזור המתאים, הגיע הזמן לתכנן ולהפוך את החצר הפרטית לשכיית חמדה אמיתית. לפניכם מספר טיפים בדרך להשגת גינה שתהנו לשהות בה:

הדשא שלכם ירוק יותר משל השכן


כדי להגיע למצב שיש לכם גינה יפה אתם חייבים דשא מטופח. כיום אפשר ליהנות מדשא טבעי ממגוון זנים כאשר לכל זן יש מאפיינים שונים ותכונות אחרות, כך שעליכם להחליט על פי גודל החצר, תקציב תחזוקה וכן מיקום גיאוגרפי והתוצאה המבוקשת איזה דשא תעדיפו. התייחסו בבחירת הדשא לעמידות בחום ובקור, המרקם, קצב התחדשות וכדומה.
חשבו גם על אלמנטים משדרגים כמו למשל, גדר חיה המטופחת באמצעות גוזם גדר חיה – כלי גינון נטען לגיזום נוח ויעיל במיוחד המוסיפה רקע ואווירה לכל חצר, או דשא מטופח באמצעות מכסחת דשא מקצועית. תוכלו לבחור גם אלמנטים של מים שמשרים רוגע דוגמת בריכת דגים או מזרקות קטנות, מפלונים שוצפים או פסלים סביבתיים מעניינים. מסלעות אף הן הפכו ללהיט בחצרות בשל החיבור לטבע והיופי הטבעי וכן אדניות בגדלים וצבעים משתנים. 

להאיר את הגינה מחדש


שימו דגש על נושא התאורה, כדי שתוכלו ליהנות מהגינה גם בשעות החשיכה. שימו לב לגופי תאורה עמידים במיוחד בתנאי מזג האוויר המשתנים ולצריכת החשמל כמו גם החליטו האם אלה יהיו גופים הנתלים על הקירות המקיפים את הגינה כמו של מבנה הבית או בעמודי גינה מסוגננים והאם הם יהיו בסגנון מודרני עכשווי או סגנון עתיק.


הצללה שעושה הבדל גדול


נושא ההצללה הוא קריטי באקלים חם ישראלי ואפשר כמובן להחליט מהו פתרון ההצללה המתאים ביותר כמו פרגולה או גזיבו נייד. הפרגולות של היום מגיעות ממגוון עשיר של חומרים מעץ בעל אטימות למים שיכול להחזיק מעמד זמן רב ועד מתכת חסונה בעיצוב עדכני כולל הפעלתה בשלט רחוק וקירוי נגד גשם. בדקו מהי הדרך הטובה ביותר להצללה ושל איזה מתחם כמו פינת האירוח או פינת האוכל החיצונית, ברביקיו וכדומה. אפשר להוסיף גם מאווררי תקרה בעיצובים משגעים שיוסיפו לאוורור בימים החמים. 

ריהוט גן מסוגנן


ריהוט הגן של היום מביא אווירה של סלון אל השטח החיצוני ומאפשר לכם ליצור חוויית אירוח מדוגמת. ספות מפנקות המרופדות בבדים בעלי עמידות גבוהה בתנאי מזג האוויר המשתנים, שולחנות בשלל גדלים וצורות, שולחנות בר וכיסאות בר תואמים, נדנדות וערסלים. תוכלו לבחור על פי סוג הבד, הגודל בהתאמה לתנאי השטח וכמובן התקציב ונושא התחזוקה והעיצוב – כפרי, מודרני, אותנטי וכדומה. אפשר למצוא ריהוט מראטן, מתכת ועוד. 

בריכה חלומית מחוממת


בריכה פרטית היא כבר לא בגדר חלום רחוק ויותר ויותר אנשים מוסיפים בריכה בנויה בחצר. כיום קיימים פתרונות של חימום סולארי לצד חימום בריכה באמצעות משאבות חום המאפשרות ליהנות ממים חמימים ונעימים בכל ימות השנה תוך חיסכון אנרגטי. המשאבות מאפשרות חימום של המים באמצעות אנרגיה מהשמש בתהליך פיזיקלי פשוט המנצל את קרני השמש בדרך אפקטיבית. ההתקנה פשוטה והתהליך אמין מאוד כאשר לא צריך להשתמש בלקים או מזהמים ויש לבחור את גודל המשאבה והפאנלים בהתאם למיקום, גודל וסוג הבריכה וכדאי גם לקרות את הבריכה כאשר היא אינה בשימוש כדי לשמור את המים חמים גם בשעות הלילה.

אל תשכחו להצטייד בכלי גינון מקצועיים לפי הצרכים שלכם לשמירת הגינה מעוצבת ומדוגמת לאורך זמן – TevaMan

הרשמו לניוזלטר שלנו

מצטרפים ונהנים מעדכונים והטבות