גינת צמחי מרפא

צמחי מרפא לתמיכה בבריאות

הדבר החשוב ביותר לעשות כאשר אנו חולים הוא לנוח ולהימנע ממתח נפשי. לעתים, ביקור בבית המרקחת אינו תורם לתהליך הריפוי. כמה נוח היה לו עמד לרשותכם בית מרקחת משלכם בחצר האחורית, וסיפק לכם את כל התרופות הדרושות לכם! וזה עוד לא הכל. טיפול בצמחים נחשב בטוח לחלוטין ולו תופעות לוואי מזעריות אם בכלל. כך גם תחסכו כסף ותתרמו להצלת כוכב הלכת שלנו בכך שתמנעו בזבוז משאבים הדרושים לייצור ואריזת התרופות. גינת צמחי המרפא שלכם תהיה ידידותית לכדור הארץ ולחרקים וניתן להקימה בכל חצר ואף במרפסת.

צמחי מרפא

תוכלו ליצור בית מרחקת משלכם בעזרת צמחי המרפא. בהמשך מפורטים חמישה מיני צמחים שיעשירו את גינת המרפא שלכם. נסביר בקצרה על סגולותיהם הרפואיות ועל הגורמים שיש לקחת בחשבון כאשר תשתלו אותם.

מספר 1: אלו-ורה צמח זה הוא מהמפורסמים בצמחים המשמשים לטיפול רפואי. מספר מחקרים הוכיחו כי האלו-ורה אנטיספטית, נוגדת דלקתיות ומשמשת נגד וירוסים ופטריות. צמח זה מסייע לבניית מערכת החיסון ואינו אלרגני, וכן בעל השפעה מרגיעה על פריחה, גירוי בעור וכוויות ומעניק לחות לשיער, לעור ולקרקפת. ניתן להשתמש בו על גבי העור ובמזון, לדוגמא בתוך שייק. הצמח לא ישורד בטמפרטורה נמוכה מ-4°C, במקרה זה יש להכניסו פנימה.

מספר 2: מרוה צמח רב-תכליתי המשמש למצבים רפואיים רבים. תחומי הטיפול העיקריים הם הזעה וכאב גרון, אך ניתן לסייע בעזרתו לשיפור ריח הבל פה, במצבי דכאון, מחלות עור ועוד. עלי הצמח מכילים את תכונות הריפוי וניתן להשתמש בהם להכנת תה או משחה. ככלל, הטיפול במרוה קל – הצמח ישגשג במקום שטוף שמש וכאשר שורשי הצמח וכותרותיו מוגנים בחורף.

מספר 3: קונפלאור אם אתם מתקררים בקלות או שיש לכם דלקת כרונית, צמח הקונפלאור יכול להושיע אתכם. הוא ידוע בחיזוק הגנות הגוף בהגבירו את כמות תאי הדם הלבנים. אולם שימו לב שאין הצמח מטפל בצינון שכבר החל אלא למניעה בלבד. ניתן להשתמש בצמח גם לטיפול בפצעים וכן ניתן להכין ממנו תה או תמיסה. מומלץ לשתול אותו במקום שטוף שמש. צמח זה עמיד בפני כפור.

מספר 4: קמומיל לצמח זה יש ריח נפלא ומראה יפה, אך יותר מכך: התפרחות הלבנות עשויות לסייע בבעיות עיכול. הצמח אנטיבקטריאלי, מרגיע, נוגד-דלקתיות ומשכך כאבים. ביכולתו לחולל נפלאות, בייחוד בשימוש בתה. תכונותיו נוגדות הדלקות מקשות על חיי הבקטריות הגורמות לבעיות עיכול. קל לטפל בקמומיל והוא עמיד בפני כפור. הצמח אוהב את אור השמש אך יוכל להתמודד גם עם מקום מוצל.

מספר 5: לבנדר צמח נוסף בעל פריחה יפה וריח נעים שיחולל נפלאות למען בריאותכם. הלבנדר מפורסם בסגולותיו המרגיעות. נוסף לכך, הצמח אנטיספטי, משתן ומונע פרכוסים וכדומה. הצמח יעשיר את גינת המרפא שלכם. תוכלו להכין תה מתפרחותיו, להכין כרית בניחוח לבנדר או לטבול באמבט שרוי בלבנדר. גם הלבנדר, שמקורו בדרום אירופה, נהנה מאור השמש ויש להגן עליו בטמפרטורות קפואות.

כפי שראיתם, ניתן להשתמש בצמחים רבים לשיפור בריאותכם, יותר מכפי שמשערים מרבית האנשים. יהיה קל מכפי שידמה לכם לגדל צמחי מרפא, אך אם תדעו אילו צמחים נחוצים לכם ומה נחוץ עבורם – דבר לא יעמוד בדרככם אל גינת צמחי המרפא שלכם. חשוב להיוועץ ברופא כדי לשלול קיומן של אלרגיות או סוגיות רפואיות רלוונטיות אחרות.

הרשמו לניוזלטר שלנו

מצטרפים ונהנים מעדכונים והטבות