גינת פנג שואי – חלק שני

החלק השני בסדרה

עקרון הפנג שואי הוא צורת אמנות ומדע שהתגבשה בסין לפני יותר משלושת אלפי שנים. הפופולריות שלו נמצאת בעליה מתמדת בתרבות המערב. בבסיסו עומד הרעיון שלכל דבר בסביבתנו יש כח חיים או אנרגיה בשם “צ’י”. שינויים והתאמות על פי הפנג שואי יסייעו לשפר את זרימת אנרגיית הצ’י בביתכם. על פי הפנג שואי דבר זה יביא מזל, בריאות, מערכות יחסים הרמוניות ושגשוג. בחלק הראשון בסדרת ״פנג שואי לגינה״ כתבנו על להשתמש בעקרון הפנג שואי בגינה, בחלק השני כאן, בשיתוף סוזנה אוטבולט מבית הספר הנורדי לפנג שואי ניתן לכם עוד מספר עצות פשוטות להפיכת הגינה לנווה מדבר ברוח הפנג שואי. 

פנג שואי בגינה

על מנת להשלים את גינת הפנג שואי דרושים מים. מים אלה עשויים להימצא בבריכה קטנה, במזרקה או אפילו באמבט קטן לציפורים. מוטב שהמים ימצאו בתנועה מתמדת, שכן במים עומדים נוצרת אנרגיה עבשה. המים מסמלים עושר והזדמנויות בחיים, ולכן כיוון זרימת המים חשוב.על מנת שעושר והזדמנויות יגיעו אלינו – ולא ילקחו מאיתנו – על המים לזרום בכיוון הבית, ואידיאלית בכיוון הכניסה. סיבה נוספת למיקום המים בחזית הבית היא היותם היסוד הבלתי צפוי ביותר, וככזה לא תרצו לעמוד בגבכם אליו. נסו לשוות לגוף המים צורה רכה ככל האפשר. קווים ישרים יוצרים זוויות חדות, כך שצורות עגולות, אליפטיות או קמורות הן נעימות יותר לעין כאשר מדובר בבריכה.

בתכנון אזור המים בגינה, חשוב לקחת בחשבון את הבטיחות. אם יש בבית ילדים קטנים, מים עמוקים מהווים מקור סכנה. קשה להירגע וליהנות מגוף המים אם אנו מוכרחים להיות ערניים כדי למנוע תאונות. במקרה זה, יתכן שמוטב יהיה לבחור באמבט ציפורים או במזרקה, בהן המים אינם זורמים לתוך בריכה, אלא על אבנים יפות המוצבות על גבי סבכה נסתרת. כך בטוח יותר, התוצאה מושכת וגם ילדים יכולים ליהנות ממנה. הכינו אזור נוח לישיבה בסמוך למים, שיהפכו את הישיבה לקלה ומהנה. קול אדוות המים יעזור להרגיע נפש סוערת. שימו לב שיש להימנע מזרימת מים מהירה או אנרגטית מדי, מה שעלול ליצור השפעה הפוכה.

יש לבחור בקפידה את אזור הישיבה. על מנת שתוכלו לשבת בנוחות ובשלווה, יש להציב את הספה או הכסא ב-“עמדת כוח”. זהו כלל בסיסי בפנג שואי, שפירושו שיש לשבת בגבך אל מבנה יציב, בתמיכה משני הצדדים, עם מבט בהיר קדימה. ישיבה כאשר הגב מופנה אל הכניסה לגן עלולה ליצור מסר של אי-ודאות. דרושה לכם שליטה בזהות הנכנסים לגינה ולא תרצו שיפתיעו אתכם מאחור. לכן, ארגנו את הרהיטים כך שהגב יפנה אל עבר קיר או גדר חיה, שיחים, עציצים וכדומה, כתמיכה מן הצד.

במרבית התרבויות ברחבי העולם, העצים מסמלים תבונה, ידע ועוצמה. בפנג שואי סמליות זו דומה, בתפישה בה הכבוד לכל החי והצומח היא בסיסית. למרבה הצער, לעתים אנו טועים ונוטעים עץ בסמוך מדי לבית. כאשר העץ קטן המראה יפה, אולם עם הזמן הוא גדל והופך לענק הגוזל את האור מהחלונות וחוסם את הנוף. במקרים מסוימים, הענפים הצפופים צומחים כך שהם חוסמים אפילו את הכניסה אל הבית. דלת הכניסה מסמלת את הקריירה שלנו ואת הדרך שבחרנו, והיא “הפה” של הבית שדרכו אמורה להיכנס אנרגיה חיובית. חסימת כניסה בעץ שצמח פרא היא מכשול משמעותי בזרימה בחיי האדם. במקרה זה, אין צורך להסס ולכרות את העץ, אולם במקרים אחרים יש לשקול זאת בזהירות.

כאשר כורתים עץ בוגר, אנרגיית החלקה משתנה דרמטית. נסו לחשוב מראש כיצד ייראה המקום ללא העץ. מה יקרה לתאורה, לצל ולמחסה, וכיצד ישפיע הדבר על הבתים בסביבה? עמים ילידיים רוחשים כבוד עצום לנשמה ולאנרגיה של עצים, ולפיכך דרושות סיבות משכנעות לגדיעת עץ. בין האנשים המקיימים את תורת הפנג שואי יש המאמינים כי אין לאפשר לעץ להיות גבוה מן הבית. הערכה זו תצטרכו לבצע בעצמכם. אם המטרה לשמה ננטע העץ היא אספקת צל לבית, תוכלו להניח למסור השרשרת ולשבת ליהנות מצל העץ. מידע נוסף על עקרונות הפנג שואי ניתן למצוא בבית הספר הנורדי לפנג שואי.

הרשמו לניוזלטר שלנו

מצטרפים ונהנים מעדכונים והטבות