אמנות טיפוח הגדר החיה

עצות ושיטות לטיפוח

גדר חיה מטופחת היטב אינה רק סימון גבול המושל את העין. בעזרתה ניתן להעשיר את איכות עיצוב הגינה ואת הערך המסחרי של הנכס. כמו כן היא משמשת למיסוך מפני עיניים זרות. גדר חיה יציבה ומתוחזקת היא מחסום בפני רוחות, ומגינה על צמחים עדינים מפני זעמן של סופות. לפיכך, גידול וטיפוח גדר חיה הן מיומנויות חשובות לבעלות בתים. ברוח זו, הכנו מספר עצות קצרות שיעזרו לכן להתחיל במלאכה.

טיפוח גדר חיה

גידול גדר חיה בריאה ושופעת

ניתן לגדל גדר חיה ממגוון שיחים, עצים וצמחים מטפסים. שוחחו עם בעלי משתלות מקומיים כדי למצוא מינים שישגשגו באקלים ובאדמה המקומית באזורכן. תוכלו גם לסקור גדרות חיות קיימות בשכונה כדי לזהות צמחים מתאימים. טריטורינה, עוזרד וצינית הם אפשרויות אמינות וטובות לשימוש. גדרות חיות הן כשמן, חיות, ולכן ידרש להן זמן לגדול בלי הפרעה עד שיוכלו למלא את תפקידן. לכן בחרו מקום ליד גבול הנכס שלכן, שבו תדירות נמוכה של מעבר בני אדם ובעלי חיים. קבעו את מועד השתילה לקראת סוף החורף, כדי שלשתילים הצעירים יהיה אור שמש בשפע בשלב ההתבגרות.

טרם השתילה, תנו לאדמה זריקת מרץ באמצעות דישון. נסו לעשות זאת כחודש, או לפחות מספר שבועות מראש על מנת שהחנקן והמינרלים יחלחלו עמוק לתוך האדמה. בעת השתילה, תנו לשתילים די מקום לגדול. ציפוף השתילים לא יעזור ליצירת גדר צפופה, שכן התחרות על משאבים תצמיח שיחים רזים ומעוטי עלים.

תחזוקת הגדר החיה

אדמה פוריה תמשוך בוודאות עשבים שאינם רצויים, ולכן הקדישו זמן לעקירת עשבים קטנים בחודשים הראשונים לחיי השתילים. כך תצמצמו את התחרות על חומרי הזנה ומים. ואפרופו מים, הקפידו להשקות את השתילים באופן קבוע, כנדרש. שימו לב למחלות ולמזיקים. זיהום מסוג זה עלול להתרחש תוך זמן קצר ולגרום נזק קבוע לשיחים ואף להמית אותם.

בשלב זה, תוכלו להתחיל לקבוע עמודי עץ שיסייעו לצמחים לגדול זקופים. במקרים מסוימים יהיה צורך לקבוע קורות במאוזן בין העמודים לתמיכה נוספת. בנוסף, התקינו ארבעה עמודים המחוברים בחוטים, ליצירת תחומים רבועים שידריכו את צמיחת הגדר לגודל ולגובה הרצויים. רוב מיני הצמחים ימלאו את התחום שהוגדר בתוך שנה.

טיפוח הגדר החיה

בסוף השנה הראשונה תקבל הגדר החיה צורה. אך אל תתחילו בפעולות הטיפוח לפני תום הפריחה. בשלב מוקדם זה לא רצוי לבצע חיתוך משמעותי, כך שמומלץ להשתמש במזמרה ידנית פשוטה. לייעול תהליך הניקוי, הניחו יריעה בתחתית הגדר החיה. את הגיזום יש להתחיל מלמטה. בצעו מספר רב של חיתוכים קטנים ולא חיתוכים גדולים כדי להימנע מטעויות. נסו לחתוך בזווית נוטה פנימה מעט כדי ליצור שיפועים בצדדים – כך תעזרו לאור השמש להגיע לתחתית הצמח. אחרת, החלק התחתון לא יגדל בצורה שופעת, מה שייצור פערים ניכרים לעין עם הזמן. כאשר תעברו לצד אחר של הצמח או לצמח אחר, גררו אתכם את היריעה. תוכלו לקרוא גם את המדריך שלנו על איך לגזום גדר חיה.

כאשר תשלימו את טיפוח הגדר החיה, לא תישאר עבודת ניקיון רבה שכן מרבית הגזם יפול על היריעה. לפני שתשליכו אותו לפח, חשבו על יצירת קומפוסט, האידיאלי לשימוש בכיסוי (מאלצ’ינג). כיסוי האדמה בתחתית הגדר החיה יווסת את הטמפורטורה והלחות. כמו כן יפחית הכיסוי את צמיחת העשבים השוטים ויספק חומרי הזנה לגדר החיה.

הרשמו לניוזלטר שלנו

מצטרפים ונהנים מעדכונים והטבות