אילו שימושים יש למפוחי עלים

מפוח עלים הוא אחד מכלי הגינון היעילים והאפקטיביים ביותר לטיפוח הגינה ולתחזוקתה. מפוחי עלים מתאימים למגוון שימושים בעבודות התחזוקה של הגינה, ניתן לראותם בשימוש יומיומי אצל גננים מקצועיים, אנשי תחזוקה ועובדי תברואה ברשויות המקומיות. המפוח נועד לאיסוף וריכוז עלים וענפים דקים יבשים בגינות הפרטיות והציבוריות, לניקוי רחובות ולסילוק פסולת ולכלוכים קלים בשטחים ציבוריים ובגינות נוי.

מפוח עלים 80V
כדאי לדעת כי השימוש במפוחי עלים החל בארה”ב בשנות ה-50 של המאה הקודמת, המפוחים שימשו בעיקר ככלי ריסוס בגינות ובשטחים הפתוחים, אך לאחר תקופה קצרה גילו היצרנים כי ניתן לפרק את מיכל הריסוס ולהשתמש במפוח העלים ככלי יעיל בעבודות תחזוקה הגינה.
תוך זמן קצר החלו יצרנים ברחבי העולם לפתח דגמים חדשים של מפוחי עלים המבוססים על מנוע בנזין רועש ומזהם, לכן רשויות מקומיות בארץ ובעולם וארגונים שונים הפועלים לשמירה על איכות הסביבה החלו לקדם חקיקה ומגבלות לשימוש במכשיר זה. אחד הפתרונות הוא להשתמש במפוחים חשמליים כדי להימנע מזיהום אוויר וכדי למזער את הרעש הבוקע מהמכשיר.

שימושים עיקריים של מפוחי עלים

כאמור, השימוש העיקרי במפוחי העלים הוא ניקוי הגינה ותחזוקתה. באמצעות המפוחים אפשר לרכז עלים ופסולת גינה למקום אחד כדי לאסוף את הפסולת לשק איסוף ייעודי. כמו כן, באמצעות מפוח עלים איכותי אפשר לבצע את הפעולות הבאות:

  • ניקוי יסודי של הגינה או החצר.
  • ניקוי יעיל של משטחי דשא סינטטי.
  • ניקוי משטחים עדינים שלא ניתן לנקות בעזרת מטאטא כביש, מגרפה או צינור מים.
  • ניקוי יעיל ויסודי של שטחים עם גישה בעייתית.
  • ניקוי שטחים ציבוריים, חצרות ומגרשים במוסדות חינוך ובמתקני נופש ופנאי וכיוצא בזה.
  • בהתאם לדגם, ישנה אפשרות גם לשאיבת העלים ופסולת הגינה.

חשוב לדעת כי יש מספר סוגים של מפוחי עלים:

  • מפוח עלים מוטורי – המכשיר מצויד במנוע בנזין, בדרך כלל במנוע שתי פעימות, אך יש דגמים מקצועיים עם מנוע ארבע פעימות. מפוחים מוטורים יוצרים רעש וזיהום אוויר.
  • מפוח עלים חשמלי – דגמים שונים של מפוחים חשמליים, השימוש במכשיר מחייב מקור חשמל קרוב, העבודה פחות נוחה בגלל הכבל המסתבך בין הרגליים וקיימת סכנת התחשמלות, כמו כן קשה להגיע לקצוות הגינה.
  • מפוח עלים נטען – הדגמים המומלצים ביותר, המפוח הנטען נייד, הוא חזק ועוצמתי אך יוצר פחות רעש בהשוואה לחלופות, כמו כן המפוח אינו מזהם את הסביבה לכן מהווה פתרון ירוק ואיכותי יותר.

כיום, ניתן לרכוש מפוח עלים עם מנשא גב, כך העבודה קלה ונוחה יותר, לא מתעייפים בגלל נשיאת המפוח ביד, ולרוב המפוח אינו יוצר רעש רב לכן הוא מתאים לתקני הרעש שנקבעו.

תקנות עירונית והמלצות המשרד להגנת הסביבה

רשויות מקומיות רבות חוקקו תקנות עירוניות נגד השימוש במפוחי עלים רועשים באזורי המגורים. ב-2007 פרסם המשרד להגנת הסביבה דו”ח בנושא הפחתת מטרדי רעש ואבק ממפוחי עלים, כמו כן המשרד פרסם המלצות כיצד להפחית את המטרדים בגלל השימוש ההולך וגובר במפוחי עלים, למשל ניקוי רחובות וגינות באמצעות ציוד גינון רלוונטי ומטאטא כביש, שימוש במפוחי עלים נטענים היוצרים פחות רעש, הגבלת שעות וקביעת מפלס הרעש המותר למפוחי עלים עד 65 dBA, במרחק 15 מ’ מהמכשיר.

הרשמו לניוזלטר שלנו

מצטרפים ונהנים מעדכונים והטבות