איך מתקינים מדף במחסן הביתי?

יש לכם מחסן בבית? מצוין. כעת, כדי להפוך את המחסן לעוד יותר שימושי, אתם יכולים לארגן אותו בצורה כזאת שתשתמשו בחלל שבתוכו באופן הכי יעיל. הדרך הנכונה בכדי להשיג זאת הינה להתקין מדף או אפילו שורה של מדפים. אחרי שתקראו את השורות הבאות, תגלו שאתם לא חייבים להזמין הנדימן שיתקין את הרצוי לכם. יש לכם בבית מחסן? בבעלותכם מחסן להשכרה? מיד נסביר איך מתקינים מדף במחסן הביתי, תוך שימוש בכמה כלי עבודה בסיסיים שצריך בכל בית.

מדדו את המחסן ובחרו את הגובה

השלב הראשון בהתקנת המדף יהיה למדוד את המידות של המחסן כדי לתכנן את ההתקנה. כדי לבצע את המדידה הצטיידו במטר. אם אין לכם, רכשו אותו בחנות כלי עבודה וגשו למלאכה. החליטו האם אתם רוצים את המדף צמוד לקיר פינתי של המחסן או שהוא רצוי לכם באמצע. החליטו איזה גובה יהיה לכם נוח, האם אתם רוצים מדף בגובה העיניים, נמוך יותר או גבוה יותר. בעזר המטר ועיפרון פשוט, סמנו את המקום שבו תתקינו מיד את המדף.

קודחים את החורים המתאימים

בהתאם לסוג המדף או המדפים שבחרתם, כעת עליכם לקדוח את החורים שיספקו למדף נקודות אחיזה. לצורך קידוח החורים עליכם להצטייד במקדחה. שימו לב שיש הרבה מאוד סוגים של מקדחים ויש לבחור את זה שמתאים לחומר שאותו קודחים. אם זהו מחסן בעל קירות עץ, יש לבחור מקדח שקודח עץ. אם המחסן עשוי מאלומיניום, יש לבחור מקדח שקודח היטב באלומיניום. כדאי לשים לב שיש מקדחות שכוללות פטנטים כגון פנס מובנה שמאיר את האזור שקודחים. יש דגמים שיש בהם שואב אבק. טיפ – לפני הקידוח ניתן להדביק סרט דביק על קיר המחסן באזור הקידוח.

לא לשכוח להשתמש בפלס

חשוב להעיר כי לפני שאתם קודחים את כל החורים, השתמשו בפלס על מנת להבטיח כי התקנת המדף תהיה מדויקת. רק לאחר שהפלס מראה כי המדף ישר ומאוזן, השלימו את הסימונים ואחר כך קדחו.

הכנסת הדיבלים

במידה והמדף גדול וכבד יחסית, מומלץ להשתמש בדיבלים מאיכות גבוהה. לאחר שהצטיידתם בדיבלים מתאימים, הכניסו אותם לתוך החורים שקדחתם. טיפ – אם אתם לא בטוחים, כדאי לבצע את הקידוח במקדח קטן ורק אם הדיבל לא נכנס, מגדילים את החור על ידי מקדח גדול יותר.

השתמשו במברגה והשלימו את ההתקנה

כעת, אפשר לגשת לסיום המלאכה באמצעות מברגה חשמלית לפעולה מהירה. יש כמובן לדאוג לכך שיש לכם את הברגים המתאימים (הניחו אותם בקופסא לידכם, כדי שלא יתפזרו). בעזרת המברגה, הכניסו את הברגים למקומות הנכונים.

לסיום, נציין שיש ערכות של מדפים גדולים, למחסנים רחבי ידיים שבהם ניתן להתקין את המדפים תוך שימוש בברגים, מפתחות ברגים או מסמרים, הכל בהתאם לדגם המדף. ואם רוצים, יש גם מדפים צפים, שבהם המדף מחובר לקיר המחסן, ללא צורך בתומכים.

 

הרשמו לניוזלטר שלנו

מצטרפים ונהנים מעדכונים והטבות