איך מתקינים ארונות מטבח?

כלי עבודה למטבח – איך בוחרים את הכלים שמתאימים להתקנה?

המטבח הפך בשנים האחרונות ללבו הפועם של הבית, זהו חלל מרכזי בנכס לכן חשוב לתכנן אותו היטב ומומלץ להיעזר באנשי המקצוע המיומנים כדי להחליט על פתרונות אחסון, עיצוב, תאורה, גוונים, משטחי עבודה ועוד. חלק מהותי בשיפוץ המטבח הביתי הוא התקנת ארונות חדשים, את הארונות אפשר להתקין לבד ובשיטות עשה זאת בעצמך או על ידי מתקינים מנוסים.

כדי להתקין נכון את ארונות המטבח החדשים חשוב להתייחס לסדר הפעולות הנכון שנדרש להרכבת הארונות, ויש לבדוק את מצב התשתיות, סוג ומאפייני הקיר עליו מתכננים להתקין את הארון, משקל הארון וכדומה.

יש הבדל משמעותי בין התקנת ארונות מטבח על קיר בטון לבין התקנה על קיר גבס, לכן חשוב לדאוג מראש לכלי עבודה איכותיים כדי להתקין במקצועיות ובבטחה את הארונות.

תכנון נכון מונע טעויות

תהליך התקנת ארונות מטבח בבית פרטי או בדירה מורכב מ-4 שלבים עיקריים:

  • מדידות מדויקות, אפשר לקחת מידות לבד בעזרת כלי מדידה כמו מד מטר או שמודד מנוסה יגיע מהחברה המייצרת את המטבח.
  • כיסוי הרצפה בקרטונים או בד עבה להגנה על האריחים.
  • עבודות הכנה לקראת התקנת הארונות כמו שינוי מיקום התקעים והשקעים, ברז מים והכנת התשתית להתקנת אריחי חיפוי.
  • תיקון תשתיות הקיר כגון ניקוי כתמים, מילוי ואיטום חורים וסדקים, החלקת הקיר, צבע וטיפול בבעיות עובש.

חשוב לציין כי יש ארונות מטבח תחתיים המותקנים על הרצפה ומעוגנים לקיר תומך מאחורה, למעט במקרה של אי הניצב במרכז המטבח.

כמו כן, יש להתקין ארונות עיליים לאחר סיום התקנת הארונות על הרצפה, את הארונות העיליים מתקינים לפני הנחת משטחי העבודה המחפים את הארון התחתי.

איזה כלי עבודה צריך להשתמש לשם התקנת ארונות מטבח?

כדי להתקין כמו אנשי המקצוע את ארונות המטבח, עליכם להצטייד בכל עבודה מקצועיים המתאימים למשימה זו, ובהתאמה לתשתיות הקיימות (קיר בטון, קיר גבס, התקנה על אריחי חיפוי וכדומה).

בשלב הראשון יש להתקין את הארון התחתי, לרוב הוא מגיע מפורק מהנגר או מהחברה ממנה רכשתם את הארון, לכן יש להתקין את שלד הארון, ללא הדלתות והמדפים, בשלב זה עליכם לעבוד עם מברגה חזקה ויעילה, עדיף לעבוד עם מברגות נטענות בגלל הנוחות והבטיחות, והאפשרות לעבוד זמן רב ללא צורך בהטענה או בנקודות חשמל.

כך גם לא מסתבכים עם כבלי החשמל ואפשר להגיע בקלות לברגים כדי לחזק אותם היטב.

כעת עליכם לסמן על הקירות נקודות לקידוח כדי לעגן את הארונות, כדאי להתחיל עם סימון החורים לארון התחתי ורק אחר כך לסמן את החורים להתקנת הארון העילי. כעת עליכם לקדוח בקירות, לכן חשוב לדאוג מראש למקדחה מקצועית.

אם אתם צריכים לקדוח בקיר בטון כדאי לעבוד עם כלי עבודה נטענים כמו מקדחה נטענת פטישון V24.

לאחר שלב הקידוחים יש להחדיר את הדיבלים, לעגן את הארונות לקיר ולחזק את הברגים באמצעות מברגה אימפקט נטענת. חשוב לבדוק באמצעות פלס כי ההתקנה ישרה ואין שיפועים.

אם אתם מתקינים ארונות מטבח על קירות גבס, מומלץ לחבר לקונסטרוקציית הברזל של הקיר לוחות עץ בעובי 12 מ”מ ולקדוח את הברגים לקונסטרוקציה החזקה בגלל המשקל הרב של הארון ותכולתו.

כדי להתקין ארונות מטבח בשיטות עשה זאת בעצמך מומלץ לרכוש כלי עבודה נטענים מבית המותג גרין וורקס, בגלל האיכות של כלי העבודה, האחיזה הנוחה והבטיחותית, הביצועים המושלמים והניידות של הכלים כיוון שהם נטענים.

הצטרפו למהפכה הירוקה של חברת greenworks

חברת greenworks מציעה מברגות וכלי עבודה נטענים נוספים הפועלים באמצעות סוללות חזקות ועמידות המתאימות לכלים שונים, כך אפשר לרכוש רק את גוף המכשיר ולחסוך עלויות מאחר ואין צורך לרכוש מטען וסוללות לכל כלי עבודה בנפרד.

הרשמו לניוזלטר שלנו

מצטרפים ונהנים מעדכונים והטבות