איך משתמשים בפטישון בבית?

מתלבטים לגבי קניית מקדחה או פטישון? זקוקים לפטישון המופעל באמצעות סוללה נטענת איכותית וחזקה למגוון עבודות ושימושים בבית? ובכן, כאשר מחפשים דגם ייעודי המתאים לפעולות שונות כמו קידוח, הלימה, חציבה, הסרת אריחי קרמיקה מהקירות וכדומה, מומלץ להתייעץ עם מומחים ואנשי מקצוע מיומנים כדי לרכוש דגם איכותי המתאים לשימושים שונים בעבודות תחזוקה, בנייה ושיפוצים בבית. אם אתם מתכננים לעבוד עם הפטישון גם מחוץ לבית או באופן מסיבי, כדאי להתמקד בפטישון נטען V24 עוצמתי המיועד לקידוחים במגוון חומרים ומגיע עם שני מצבי עבודה – קידוח עם רטט וקידוח ללא רטט.

ההבדל העיקרי בין מקדחה לפטישון

בכל בית ודירה צריך להחזיק ארגז כלי עבודה עם כלים שונים הנדרשים לעבודות תחזוקה שונות ולשיפוצים קלים. ארגז הכלים הביתי חייב להכיל כלי עבודה ידניים כמו מברגים, פטיש, פלייר וכדומה, ומגוון כלי עבודה נטענים וחשמליים כגון מברגה ייעודית, מקדחה איכותית, מסור אנכי, משחזת ועוד.

אם מתכננים לשפץ את הבית בשיטות עשה זאת בעצמך או מעוניינים לבצע עבודות תחזוקה קלות כדי לחסוך עלויות וליהנות מתחביב חדש לשעות הפנאי – מומלץ לרכוש גם פטישון המתאים לצרכים כבדים יותר בבית כמו פירוק מהיר של אריחי חיפוי וריצוף, שבירת קיר בטון, קידוח בפלדה ומשטחים עמידים נוספים וכו’. ניתן לקנות דגם ייעודי של מקדחה/פטישון כדי לחסוך עלויות ומקום אחסון, אך חשוב לבחור דגם איכותי ועמיד המתאים לשימושים שאתם מתכננים בבית.

לכן, חשוב לדעת כי מקדחה מיועדת בעיקר לקידוח חורים בקירות בלוקים וגבס, ולקידוח בחומרים נוספים כמו עץ ומתכת. כאשר צריכים לקדוח בקיר מבטון יצוק, רק הפטישון יכול לבצע את הפעולה מאחר והמכשיר העוצמתי מסוגל לחדור דרך התנגדות הקיר בגלל אופן פעולת המכשיר. ראש הפטישון נע קדימה ואחורה במהירות וכך נוצר אפקט החציבה.

שלבים בעבודה נכונה ומקצועית עם הפטישון

לאחר שרכשתם דגם איכותי של פטישון נטען עליכם לקנות גם ביטים, כלומר מקדחים בגדלים שונים, המתאימים לסוג השימוש והעבודה שאתם מתכננים בבית. בעת רכישת הביטים חשוב לשים לב האם המקדחים מתאימים לראש הפטישון שלכם והאם הם מיועדים לעבודה שאתם מתכננים. כך לדוגמה, עליכם להרכיב ביט איזמל לעבודות חציבה או ביט מקדח בגודל המתאים לפעולות הקידוח ולסוג המשטח בו קודחים (בטון, עץ, פלדה וכדומה).

הפטישון מציע שלוש שיטות עבודה עיקריות – קידוח, הלימה וחציבה. בשלב זה, טרם הפעלת המכשיר, עליכם לבחור בשיטת העבודה הרצויה. כדאי לדעת כי הפטישון המקצועי והמתקדם מבית גרין וורקס מציע שני מצבי עבודה – קידוח עם רטט וקידוח ללא רטט, לכן עליכם לבחור במצב הרצוי באמצעות בורר המצבים, את הרטט כדאי להפעיל בעת קדיחה בחומרים קשים כמו בטון ובלוקים.

בנוסף, חשוב להתאים את מהירות הסיבוב של הפטישון באמצעות מתג הוויסות האלקטרוני, בשלב זה עליכם לבחור גם את כיוון הסיבוב – ימינה או שמאלה, ובעזרת מד העומק להגביל את עומק הקידוח הרצוי עבורכם.
כאשר משתמשים בפטישון יש לאחוז היטב בידית האחיזה הקדמית ובידית הארגונומית האחורית, יש להתמקד בעבודה, לבדוק שאין גורמים המסכנים את בטיחותכם או בטיחות אחרים, וחובה להשתמש במשקפי מגן, בביגוד מתאים ובהתאם לצורך גם בקסדה.

הרשמו לניוזלטר שלנו

מצטרפים ונהנים מעדכונים והטבות