איך מלטשים רצפה?

האם קניתם דירה יד שניה או שאתם מתכננים שיפוץ בבית? האם מצב הרצפה בדירה שלכם בכי רע ואתם מעוניינים לחדש את המראה שלה ולהחזיר עטרה ליושנה? ובכן, אין צורך להחליף את אריחי הריצוף בבית כיוון שניתן לבצע ליטוש רצפה באמצעות מלטשת מקצועית ואיכותית, כך תוכלו להסיר את הכתמים הקשים מאריחי הריצוף ולחדש את המראה של הרצפה.

כדאי לדעת כי ליטוש רצפה הוא תהליך הכולל שיוף השכבה העליונה של אריחי הריצוף במטרה להסיר את השכבה העליונה המלוכלכת שצברה כתמים עם הזמן. יש מקרים בהם אפשר לנקות היטב את הרצפה באמצעות מכונת פוליש בלבד, אך אם ישנם כתמים קשים או שכבת לכלוך עמידה שאינה ניתנת להסרה על ידי מכונות פוליש, הדרך היחידה והחסכונית לשיקום הרצפה ולחידוש המראה הטבעי שלה הוא באמצעות ליטוש הרצפה בשיטות עשה זאת בעצמך או על ידי חברה מקצועית המתמחה בכך.

סוגי ריצוף המתאימים לליטוש

קיים בלבול רב בקרב הישראלים לגבי שיטת הליטוש והתאמתה לאריח הריצוף הקיימים בנכס. לכן, חשוב להדגיש כי ליטוש רצפה מתאים רק לאריחי טרצו, אבן טבעית או שיש. כמו כן, אפשר ללטש רצפות בטון מוחלק, אך אין לבצע ליטוש רצפות מסוג קרמיקה, גרניט פורצלן וכיוצא בזה.
את הליטוש של הרצפה הקיימת בנכס מומלץ לבצע כאשר הדירה ריקה מרהיטים ופריטים שונים, לכן הפעולה מומלצת בעיקר במקרים הבאים:

  • לאחר רכישת דירה חדשה מקבלן ורגע לפני אכלוס הנכס.
  • לאחר רכישת דירה יד שניה כאשר הרצפה סובלת מלכלוכים וכתמים קשים.
  • כחלק משיפוץ מקיף בבית או בדירה, לקראת סיום עבודות השיפוצים ולפני עבודות הצבע.
  • מכונת פוליש לא הצליחה להסיר את השכבה העליונה המלוכלכת ואת הכתמים הקשים.

שלבי עבודת ליטוש הרצפה

ליטוש רצפה מחייב ידע, ניסיון, הכרות עם חומרים ואריחי ריצוף שונים וכמובן כלי עבודה איכותיים ומקצועיים. אגב, אם אתם מתכננים ללטש את הרצפה בשיטות עשה זאת בעצמך, כדאי לרכוש כלי עבודה נטענים מבית המותג גרין וורקס בגלל איכות המכשירים והאפשרות לרכוש מטען וסוללה נטענת אחת שניתן להעביר בין המכשירים השונים מתוצרת המותג. ניתן לרכוש דגם ייעודי הכולל דיסק בקוטר 5 אינץ’ עם מערכת שאיבה לעבודה נקיה ובטיחותית יותר. מאחר ופעולת הליטוש אינה פשוטה ועלולים להרוס את האריחים, מומלץ להזמין את העבודה מאנשי מקצוע מנוסים, אלא אם יש לכם ידע וניסיון בתפעול כלי עבודה נטענים כמו מלטשת ומשחזת.

את הליטוש מבצעים באמצעות מלטשת אך חשוב להצטייד גם עם משחזה איכותית ויעילה כדי לחרוץ את הפוגות לנקות את הלכלוך שהצטבר במרווחים בין אריחי הריצוף. שלבי הליטוש הם:

  • ניקיון יסודי של הרצפה והמתנה לייבוש מוחלט.
  • ניקוי הפוגות באמצעות משחזה נטענת V24.
  • מילוי הפוגות בדבק שיש ייעודי בגוון הדומה ביותר לצבע אריחי הריצוף.
  • ליטוש הרצפה באמצעות מלטשת מקצועית, בדרגת הליטוש הרצויה והנכונה.
  • מריחת שכבת סילר לאחר ייבוש מוחלט של הרצפה.
  • בהתאם לצורך, אפשר לבצע הברקה קריסטלית לקבלת המראה המבריק והיוקרתי.

הרשמו לניוזלטר שלנו

מצטרפים ונהנים מעדכונים והטבות